Toon posts:

Connectie met een DB op een share...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil connectie maken met een Access database zich zich op een andere PC bevindt. De DB wordt geshared dus dat is niet het probleem, alleen moet er een username en password meegegeven worden. Ik neem aan dat dit in de connectionstring kan maar ik krijg het niet voor elkaar ???

Conn.ConnectionString="Provider=Microsoft.jet.OLEDB.4.0;Data Source='" & Session("DBLocation") & "';Persist"

Dit heb ik en ik weet dat ik User ID='' en Password='' toe kan voegen, maar hij accepteerd het niet ??? In Session("DBLocation") staat natuurlijk het path naar de share met de Access DB erin.

Wie weet hoe ik mijn connectionstring aan moet passen ???

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 14:44

Jaspertje

Max & Milo.. lief

kan je niet een ODBC aanmaken en via die werken??

Verwijderd

Topicstarter
Weet ik niet.
Maar het de huidige connectie werkt wel.
Er is echter een probleem. Als een gebruiker op de server, waar de share gemapped staat, op het intranet gaat dan dan werkt het allemaal. Maar als nu een gebruiker op een andere PC op het intranet wil dan wordt in de cache op de server gekeken of het aanwezig is. Zoja, dan werkt het goed. Zo nee dan kan die client PC de gegevens niet via die share ophalen. Dat kan dus alleen maar vanaf de server ?

Dit wil ik dus oplossen.

Verwijderd

Topicstarter
Nog iets meer uitleg:

Als ik op de server een drive map dan kan ik via i:\database.mdb gewoon de db benaderen.
Als ik rechtstreek de db benader, dus \\server\database\database.mdb dan werkt het niet. Waarschijnlijk omdat de share beveiligd is met een login en password die ik tijdens het mappen wel meegeef. Maar hoe kan ik mijn connectionstring aanpassen zodat ik wel rechtstreeks die db kan benaderen maar toch zonder te mappen.

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Op vrijdag 19 oktober 2001 09:56 schreef MiKe_V het volgende:
Nog iets meer uitleg:

Als ik op de server een drive map dan kan ik via i:\database.mdb gewoon de db benaderen.
Als ik rechtstreek de db benader, dus \\server\database\database.mdb dan werkt het niet. Waarschijnlijk omdat de share beveiligd is met een login en password die ik tijdens het mappen wel meegeef. Maar hoe kan ik mijn connectionstring aanpassen zodat ik wel rechtstreeks die db kan benaderen maar toch zonder te mappen.
Oplossing is simpel. Zorg ervoor dat de user die de DB moet kunnen gebruiken rechten krijgt op de share.

Verwijderd

Topicstarter
Is het niet mogelijk om zonder mapped networkdrive te werken en gewoon via een connectionstring rechtstreeks naar die share te gaan en op de een of andere manier de login gegevens meegeven ????

O BTW, ik gebruik dit geheel samen met Microsoft Digital Dashboard. Zijn er mensen op dit forum die bekend zijn met deze software ???

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Op vrijdag 19 oktober 2001 10:32 schreef MiKe_V het volgende:
Is het niet mogelijk om zonder mapped networkdrive te werken en gewoon via een connectionstring rechtstreeks naar die share te gaan
ja, wederom : oplossing is simpel. Zorg ervoor dat de user die de DB moet kunnen gebruiken rechten krijgt op de share.

je hoeft in dat geval geen mapping aan te leggen. Op het moment dat je het UNC path benaderd stuurt Windows automatisch je huidige user credentials mee. Als deze geen toegang geven tot deze UNC, zal Windows je normaliter een login scherm voorschotelen. MS Access doet dit niet waardoor je simpelweg die DB niet kan openen als de gebruiker geen rechten heeft op die share.

Wat je ook nog kan doen is een NET USE \\server\share\IPC$ /user:bla password voordat je de access connectie probeert te maken. Echter niet echt een nette oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
OK bedankt voor de hulp

Ik ben er inmiddels achter dat waarschijnlijk de verbinding niet het probleem is. Het is echt een Digital Dashboard specifiek probleem.
Pagina: 1