Toon posts:

access 2000 database in visualbasic 5 of 6

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb visual basic 5 geinstalleerd en toen wou ik een access 2000 database gebruiken, maar visual basic accepteerde deze database niet. Toen heb ik vb. 6 geinstalleerd maar deze accepteerd ook al geen access 2000 database.

Wie weet hoe ik het voor elkaar kan krijgen om een access 2000 database te gebruiken in visual basic 5 of 6

thnx!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 17:42

Gerco

Professional Newbie

Ik neem aan dat de foutmelding zo luidt: "Unrecognised database format.", het is handig om dat er even bij te zetten. Hij pakt 'em niet is niet zo duidelijk.

Je moet een reference zetten naar de Microsoft DAO 3.6 Object library, niet de 3.51, die pakt geen Access 2000 databases.

Je kunt natuurlijk ook ADO gebruiken :)

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Topicstarter
hmm maar hoe doe ik dat dan?
want ik ben helemaal niet bekend in visualbasic

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Op donderdag 18 oktober 2001 17:12 schreef DevDesigner het volgende:
hmm maar hoe doe ik dat dan?
want ik ben helemaal niet bekend in visualbasic
Project -> References en daar die 3.6 dinges aanvinken.

Maar als je dit niet weet, hoe weet je dan dat 'ie de database niet accepteert? Wat heb je geprobeerd om die database te gebruiken?

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Topicstarter
nou ik kan wel programmeren maar ik had het nog nooit in visual basic gedaan. Nou had ik op school zitte kloten voor een project en daar hadden ze access 97 en dat werkte dus gewoon in 1 keer. Maar thuis dus niet meer want ik gebruik access 2000

Verwijderd

Topicstarter
ik heb die DOA op 3.6 gezet en die 3.51 uitgezet, maar nog altijd geeft hij deze fout : unrecognized database format

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Gewoon geopend met de optie die onder het menu file zat, maar toch pakte hij hem niet :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 oktober 2001 17:23 schreef Gomez12 het volgende:
Gewoon geopend met de optie die onder het menu file zat, maar toch pakte hij hem niet :)
???

Verwijderd

Topicstarter
moet ik mischien eerst ook nog de nieuwste mdac installeren??

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Op donderdag 18 oktober 2001 17:27 schreef DevDesigner het volgende:
moet ik mischien eerst ook nog de nieuwste mdac installeren??
Je kunt het proberen, maar volgens mij is die 3.6 dinges nou juist wat er in de nieuwste MDAC zit :)

Verwijderd

Topicstarter
nou dan zou ik het echt niet meer weten ... ik heb die reference zo aangeklikt... en het wil niet werken.

Verwijderd

staat die database misschien op 'alleen-lezen'? ik weet niet of dat die foutmelding veroorzaakt, maar je weet maar nooit...

Verwijderd

Topicstarter
nou nee dat staat ie niet maar dan nog ... hij hoeft ook alleen maar te lezen :P

Verwijderd

Topicstarter
oke .. een oplossing gevonden. Als je dus in acces2000 je database opslaat als een mdw file dan doet ie het weer wel. Alleen weet ik nu niet of ik er nog in kan schrijven maar dat merk ik later wel dan :P

• stylee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

hmm ja vaag

dat probleem heb ik ook gehad, de enige manier om het bij mij op te lossen was dus om access XP te installeren :?

waarschijnlijk kan het ook anders maar toch wel suf om een 'standalone' app op basis van access te ontwikkelen en er vervolgens achter te komen dat je toch access nodig hebt :+

edit: ik had het hier dus over een kale win98 systeem

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Op donderdag 18 oktober 2001 17:48 schreef stylee het volgende:
waarschijnlijk kan het ook anders maar toch wel suf om een 'standalone' app op basis van access te ontwikkelen en er vervolgens achter te komen dat je toch access nodig hebt :+
Je moet niet access hebben, maar MS Jet 4.0 voor access 2k databases. Dat zit NIET in MDac3.6 heb ik net gezien, maar is apart te downloaden.

Het vreemde is dat het WEL bij Access2k zit (gek he, anders werkt access zelf ook niet meer), maar dat het toch niet blijkt te werken.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 20:13

LauPro

Prof Mierenneuke®

Hier zijn sp's voor!

Als dat niet genoeg 'helpt' moet je maar is kijken op http://msdn.microsoft.com ; Daar kan je vrij veel informatie vinden!

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Pagina: 1