Bruring.com heeft adsl-tweak moeten verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05 14:09
Sinds vanochtend staat op www.bruring.com/adsl het volgende bericht:

De artikelen over het upgraden en downgraden van de Alcatel modem zijn verwijderd. Dit door omstandigheden met Alcatel; ik ontving een aangetekende brief met het verzoek de artikelen zo snel mogelijk te verwijderen omdat er inbreuk gemaakt zou worden op hun copyright en ik hun software openbaar zou maken. Op dit moment onderzoek ik welke opties er nog open staan. Excuses voor het ongemak.

Volgens mij word er in t gehele artikel geen inbreuk gemaakt op hun copyright......Maar word er uitgelegd hoe je "gebruik" kunt maken van de mogelijk heden van t modem... Als er een publicatie in een computerblad word gedaan over een aparaat wat negatief zou kunnen zijn moeten ze dat toch ook niet rectificeren of wel dan??Weet iemand hoe t precies zit tussen bruring.com en Alcatel?? want volgens mij is er meer aan de hand dan die copyright-shit.... Ok, toegegeven....op deze manier gaat alcatel misschien wel eens wat inkomsten mis lopen, maar ze maken zelf de fout t zo makkelijk te maken.

iRacing Profiel

Verwijderd

Heeft iemand dan die documentatie stuur die dan maar op naar dennis@tune-in.nl ik zet hem dan wel online beetje onzinnig want het is gewoon de mogelijkheden van het apparaat gebruiken.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op donderdag 18 oktober 2001 16:52 schreef kroegtijger het volgende:
Volgens mij word er in t gehele artikel geen inbreuk gemaakt op hun copyright......Maar word er uitgelegd hoe je "gebruik" kunt maken van de mogelijk heden van t modem...
En daarmee tast je waarschijnlijk het copyright op de software mee aan, niet met het artikel zelf, maar door je modem te tweaken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• kroegtijger
Bullshit, want de software word niet ergens anders ook aangeboden onder een andere naam. Je hebt gewoon betaalt voor de modem, dus ook voor de software in de modem. Tja, dat ze het zo makkelijk maken om in de expert-modus te komen en alle mogelijkheden open zetten, dat is een ander verhaal. T artikel vertelt je alleen hoe het moet.... Dat is hetzelfde als wanneer je zou vertellen hoe je iemand moet vermoorden. Dat wil toch nog niet zeggen dat je t ook daadwerkelijk doet toch???

iRacing Profiel

Verwijderd

Ze zeggen zelf dat je de modem MOET kopen en je kan hem niet huren, nou dan is het jouw eigendom dus jouw recht om erin te kloten, wat ze echter wel mogen verbieden is om zo'n getweakte moden op hun netwerk te gebruiken.

• kroegtijger
ja, maar ik zit niet op t netwerk van alcatel, maar van hccnet of planet ofzo en van kpn (mxstream) en daar heeft alcatel geen reet over te vertellen :)

iRacing Profiel

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Kijk hier maar even, stond gewoon op een ander subforum:

[topic=293673/1/100]

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-05 22:07

bennierex

Pilot_Z

Pcies....

BTW, NewAgePerformance, ik ga ff zoeken, als ik het nog ergens vind tussen alle zooi op m'n HD zal ik het mailen...

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 17:20 schreef bennierex het volgende:
Pcies....

BTW, NewAgePerformance, ik ga ff zoeken, als ik het nog ergens vind tussen alle zooi op m'n HD zal ik het mailen...
Thx :) dan ga ik een url verzinnen :)

Verwijderd

http://adsltweak.dpnet.nl/

zo nu nog de docs dan kan iedereen weer fijn zijn modem tweaken.

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Ik heb de hele pagina nog op mijn eige pc staan. Meschien zal ik hem nog wel ff op internet zette

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-05 22:07

bennierex

Pilot_Z

Op donderdag 18 oktober 2001 17:40 schreef amd_ruluzzz het volgende:
Ik heb de hele pagina nog op mijn eige pc staan. Meschien zal ik hem nog wel ff op internet zette
Mail jij hem dan ff naar NewAge; 'k ben um duidelijk kwijt |:(

• kroegtijger
En zo kan alcatel wel stoppen met die rare actie van ze om de tweak te voorkomen..... Hatseflats....verspreiden die handel!!! hoe meer sites deze info verspreiden hoe beter.... Wat ik me overigens afvraag...zouden hccnet.nl en planet.nl enzo ook zo'n brief hebben gekregen, omdat ze ook hebben gepubliceerd van deze zooi of is alcatel zo laf geweest om alleen particulieren te intimideren met hun dure advocaten enzo????? (8>

iRacing Profiel

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dit hoort van oorsprong thuis in [forum=4], maar gezien er daar al een topicje over loopt gooi ik deze dicht, met het verzoek in de andere topic mee te babbelen :)

[topic=293673]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.