Computer gaat na 5secs weer uit [2]

Pagina: 1
Acties:

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 11:27

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Topicstarter
Ik heb vanmiddag een nieuw (naja voor mij nieuw..)moederbordje (SOYO SY-K7VTA) en processor (AMD Duron 800) gehaald. Dus ik prik net de cpu samen met wat dimmetjes en mn agp videokaart in het mobo. Probeer em te booten.. alles reageert, maar de computer gaat vanzelf weer uit na 5 seconden ofzo... :(

Dus ik denk probeer t es zonder de videokaart.. nog steeds nix meer... :(

Weet iemand wat er aan de hand is???

Specs | Audioscrobbler

Verwijderd

Wat voor voeding zit erin? krijg je piepjes, zitten alle kabels goed? Zit je proc koeler op z'n plek, zit dat snoertje erin? Zijn ontzettend veel mogelijkheden.

Probeer dat allemaal eerst eens.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:54

Richard

Kuru Kuru Kururin

Het zou eens goed aan je cooler kunnen liggen. Als hij je RPM niet doorgeeft aan je mobo zegt je mobo: "Bekijk het, er zit géén cooler op de proc" en dan valt ie dus uit.

20*350ZO45°

• Sappie

Sappie

Topicstarter
De cooler die ik op mn processor heb zitten, daar is wel wat mee.. Ik heb namelijk t koelblok gepakt van een coolermaster en daar een nieuwe fan opgezet (de oude fan was brak.. vandaar). Deze nieuwe fan beschikte niet over de standaard aansluiting van 3 draden (rood, zwart en wit) maar alleen over rood/zwart (+/gnd dus).. Ik dacht dat de witte voor de sensor ofzo diende, dus heb ik die (aangezien de fan slechts 2 draden had) niet aangesloten...

Zou dit t dan kunnen zijn? :?

Specs | Audioscrobbler

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 14:13
zit je cpufan op je mobo, anders kun je ff een cpufan aansluiten op je mobo op de cpu_fan connector goed kans dat je mobo controleert of er een fan opzit

• Sappie

Sappie

Topicstarter
Op donderdag 18 oktober 2001 16:13 schreef RDK_NL het volgende:
Het zou eens goed aan je cooler kunnen liggen. Als hij je RPM niet doorgeeft aan je mobo zegt je mobo: "Bekijk het, er zit géén cooler op de proc" en dan valt ie dus uit.
Ik was nog net aan t tikken, maar hier ligt t dus aan! damn...

THX! :)

Specs | Audioscrobbler

Verwijderd

n/p

• Sappie

Sappie

Topicstarter
OK het is me nu zeker duidelijk dat t aan de half zelfgemaakte cooler ligt (bedankt voor alle snelle reacties!)

Nu heb ik dus ff geen geld (arme student) om een nieuwe cooler te kopen.. en ik wil natuurlijk zo snel mogelijk deze nieuwe bak aan de praat hebben... :)

Is t mogelijk dit op een andere manier op te lossen?? (dus zonder dat ik een nieuwe cooler moet kopen, deze werkt namelijk perfect, mist alleen de RPM aansluiting)

Specs | Audioscrobbler

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:43
heb je wel je bios gereset of de jumper goed staan?

• Sappie

Sappie

Topicstarter
Op donderdag 18 oktober 2001 16:22 schreef marteltor het volgende:
heb je wel je bios gereset of de jumper goed staan?
Ik weet nu waar t aan ligt dat ie niet doorstart.. mn cooler dus... maar heb nu weer een andere vraag... zie boven..

Specs | Audioscrobbler

• Sappie

Sappie

Topicstarter
JOEHOE! hij doet t eindelijk..

Wat ik nu heb gedaan is een oude fan (die nog wel over een RPM uitgang beschikt) aan dezelfde cpu-fan connector op t mobo gehangen... :)

Zwaar tijdelijk, maar t werkt wel! :D

Specs | Audioscrobbler

• smvs
  • Niet online
je kan in je bios de optie uitzetten : check for fan at startup , of iets in die richting. dan kan je wel met je gewone fan draaien.

• Sappie

Sappie

Topicstarter

Wat ik nu heb gedaan is een oude fan (die nog wel over een RPM uitgang beschikt) aan dezelfde cpu-fan connector op t mobo gehangen... :)

Specs | Audioscrobbler

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Op donderdag 18 oktober 2001 16:42 schreef Sappie het volgende:

Waarom 2x?
Wat smvs zegt is trouwens een betere oplossing.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Nooit geweten zeg!
En in mijn geval gaat het niet op...
Ik heb geen enkele koeler op mijn mobo aangesloten...
Er hangt alleen een Delta 120 HP die zijn spanning direct van de voeding krijgt (waterkoeling)
Het geldt dus niet voor elk mobo!

• Sappie

Sappie

Topicstarter
Op donderdag 18 oktober 2001 16:48 schreef -Rob- het volgende:

[..]

Waarom 2x?
Wat smvs zegt is trouwens een betere oplossing.
Wat smvs zegt is zeker een betere oplossing, als dit zou kunnen.. :)

Specs | Audioscrobbler

• Sappie

Sappie

Topicstarter
Nu zat ik net ff wat in t bios te kutten, bleek dat de temp van de cpu erg snel omhoog ging (ook al in t bios)... Ik heb nu dus de fan verkeerd om op de koeler geplaatst, waardoor ie dus niet blaast maar zuigt...

Kan ik gewoon rood/zwart omwisselen, of moet ik de fan helemaal omdraaien?

Specs | Audioscrobbler

• smvs
  • Niet online
Wat smvs zegt is zeker een betere oplossing, als dit zou kunnen..
ik weet natuurlijk niet of dit met alle bordjes kan natuurlijk. ik gebruik die optie als ik een jetway mobo (830cn of 663as ultra) nieuw installeer met een intel boxed cooler op de thunderbird cpu. (die boxed coolers houden we soms over omdat ze te groot zijn voor sommige mobo's)

naar de zin van het mobo draait die intel cooler te traag (2600 rpm ofzo) en dan denkt ie dat er helemaal geen cooler op zit.

Verwijderd

Das al binnen 5 sec hoor. Bij mij is het 1 sec aan zonder fantoeren dan gaat hij al uit.
Pagina: 1