Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
...Op donderdag 18 oktober 2001 15:49 schreef www.Goku.nl het volgende:
Ik ben wat aan het zoeken geweest, maar ik kwam alleen maar topics tegen die of veel te ingewikkeld voor mij waren, of over een niet vergelijkbare situatie gingen. Replies dus aub erg simpel uitleggen
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
O ja, hij kost ±450 piek.
Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...
te krijgen bij informatique...
5 pc's zo inprikken en werken...geen driverzooi
onafhankelijk pc's draaien...
500 piek
ik heb hem ook
info icq 60265440
(Remy was me voor)
AMD 939 3000+, A8N-SLI Deluxe, 2GB mem, dvd fikkertje en voor 2TB aan space
Waarom zet je niet een oude PC neer met een Linux router erop. Is echt heel eenvoudig en kan al met een 386. Wil je iets meer functionaliteit dan neem je een 486 of oude pentium met E-smith (http://www.e-smith.com), variant op RedHat linux.Op donderdag 18 oktober 2001 15:49 schreef www.Goku.nl het volgende:
Ik woon in een studentenhuis en wij willen daar mxstream nemen. Dit moet gedeeld kunnen worden via een netwerk, zodat we met meerdere pc's tegelijk kunnen internetten (een stuk of 5). Het liefst moeten deze onafhankelijk verbinding kunnen maken zodat er niet 1 pc altijd aan hoeft te staan.
[edit: typo]
Binnen 15 minuten heb je de boel wel draaien zonder kennis van Linux te hoeven hebben, maar wel met de stabiliteit ervan.
[edit: typo in reactie]
Verwijderd
Mijn foto's op Flickr.
Is dat de USB of Ethernet modem? En werkt het met zowel het Basic als Extra abo? Of alleen met Extra? USB modem is niet echt een optie, want ik las dat dat nogal vaak problemen geeft met AMD's en VIA chipsets... en die heb ik allebeiOp donderdag 18 oktober 2001 16:00 schreef cheshire87 het volgende:
http://adsltweak.iscool.nl (geen grapje!!) voor het maken van je modem tot router ik heb het hier met 3pc's en werkt als een trein!
Mijn foto's op Flickr.
Verwijderd
Maar dan moet je wel op elke pc een vuurmuur gooienOp donderdag 18 oktober 2001 16:00 schreef cheshire87 het volgende:
http://adsltweak.iscool.nl (geen grapje!!) voor het maken van je modem tot router ik heb het hier met 3pc's en werkt als een trein!
www.freesco.comOp donderdag 18 oktober 2001 15:57 schreef Hielkej het volgende:
server ertussen
Forget your fears...
...and want to know more...
Dat is ook een optie voor ons ja denk ik. Wat heb je er precies voor nodig? (OS, hub, modem, router, kabels, netwerkkaarten, usb/ethernet modem?, basic/extra abo?), en hoeveel computers zou je op die manier kunnen conecten op internet?Op donderdag 18 oktober 2001 16:14 schreef Aetje het volgende:
Mmmja, wat ook kan natuurlijk is gewoon Internet Connection Sharing op een bak die toch 24/7 aanstaat. Werkt als een tiet hier...
Mijn foto's op Flickr.
Verwijderd
Nou zoveel als je er hebtOp donderdag 18 oktober 2001 16:18 schreef www.Goku.nl het volgende:
[..]
en hoeveel computers zou je op die manier kunnen conecten op internet?
(Ethernet modem)<->(Hub/Switch)<->(PC's)
Meer niet
AMD 64 X2 4800+ @2,41Ghz,
2048MB DDRRAM,
ATI X800GTO,
2x Samsung 930BF 19" TFT
Mijn foto's op Flickr.
1 bak, W2K, 1 NIC (hebt er maar 1 nodig) en ook MXStream. Set het zo op:
Install W2K op de normale manier... en zet hem alvast op het IP 192.168.0.1
Nu moet je iets afwijken van het handboek van MXStream zelf... Ga naar network properties, LAN properties, TCP/IP properties... Klik op "Advanced" en "IP Settings".
Voeg het IP 10.0.0.100 subnet 255.255.255.0 toe. Nu zit de zelfde NIC zowel op 192.168.0.1 als 10.0.0.100
Plug je MXStream modem in een uplink van je hub/switch (of met een crosskabel in een normale poort).
Daarna even de instructies vanaf 8.2 in 't mxstream handboek volgen om de verbinding in te stellen.
Als dat gebeurd is, weer de netwerkproperties oproepen, properties van de MXStream verbinding oproepen, ICS aanvinken. Als je het nu nog niet zo had, word je PC nu op 192.168.0.1 geforceerd. De DHCP server wordt actief.
Nu moet je alleen nog even de netwerkkaart het 10.0.0.100 IP weer geven, dat heeft ICS ook gewist, zie boven hoe.
En dan werkt het! Op de clients DHCP aanzetten, of 192.168.0.1 als gateway en de DNS manueel invullen.
Ik ga hier uit van de Ethernet modem. Ik heb basis abo zelf. Het werkt perfect
Forget your fears...
Een firewall installeren is niet echt een probleem hoorOp donderdag 18 oktober 2001 16:25 schreef CyrusTheVirus het volgende:
Na de tweak op je ethernet modem heb je volgens mij geen firewall nodig op elke pc, aangezien je poorten in het modem dicht kan gooien.
Mijn foto's op Flickr.
Verwijderd
Oja joh, dat wist ik niet, hoe doe je dat danOp donderdag 18 oktober 2001 16:25 schreef CyrusTheVirus het volgende:
Na de tweak op je ethernet modem heb je volgens mij geen firewall nodig op elke pc, aangezien je poorten in het modem dicht kan gooien.
thnx
Dus dan heb je dus een computer als server right? Wat betekenen ICS, TCP en DHCP trouwens? Sorry, ben nogal newbee op dat gebied.Op donderdag 18 oktober 2001 16:28 schreef Aetje het volgende:
Ik heb het hier lopen...
1 bak, W2K, 1 NIC (hebt er maar 1 nodig) en ook MXStream. Set het zo op:
Install W2K op de normale manier... en zet hem alvast op het IP 192.168.0.1
Nu moet je iets afwijken van het handboek van MXStream zelf... Ga naar network properties, LAN properties, TCP/IP properties... Klik op "Advanced" en "IP Settings".
Voeg het IP 10.0.0.100 subnet 255.255.255.0 toe. Nu zit de zelfde NIC zowel op 192.168.0.1 als 10.0.0.100
Plug je MXStream modem in een uplink van je hub/switch (of met een crosskabel in een normale poort).
Daarna even de instructies vanaf 8.2 in 't mxstream handboek volgen om de verbinding in te stellen.
Als dat gebeurd is, weer de netwerkproperties oproepen, properties van de MXStream verbinding oproepen, ICS aanvinken. Als je het nu nog niet zo had, word je PC nu op 192.168.0.1 geforceerd. De DHCP server wordt actief.
Nu moet je alleen nog even de netwerkkaart het 10.0.0.100 IP weer geven, dat heeft ICS ook gewist, zie boven hoe.
En dan werkt het! Op de clients DHCP aanzetten, of 192.168.0.1 als gateway en de DNS manueel invullen.
edit:
Ik ga hier uit van de Ethernet modem. Ik heb basis abo zelf. Het werkt perfectlaat dat tweaken van die ADSL modem maar zitten dan heb ik de firewall teminste centraal
Mijn foto's op Flickr.
:):):)Op donderdag 18 oktober 2001 16:34 schreef atmosphere25 het volgende:
Ik heb er nu 7 pc's tussen staan met de tweak, werkt perfect.
Zou je even precies kunnen vertellen wat je hebt staan?
OS, basic abo of extra abo, hub, usb/ethernet modem?
Mijn foto's op Flickr.
En als ik die vigor router neem? Die komt dan in plaats van de hub? En het verschil is dan dat je hardware-matige firewall beter is en dan je je modem niet hoeft te tweaken? Ik tweak hem namelijk liever niet.
Ik heb niet de optie om een PC 24uur/dag aan te laten staan.
Alvast bedankt.
Ik heb nu 3 redelijk goede pc's en ik wil al 4 jaar lang een lanparty houden maar het kon nooit
[n00b explain mode]Op donderdag 18 oktober 2001 16:34 schreef www.Goku.nl het volgende:
[..]
Dus dan heb je dus een computer als server right? Wat betekenen ICS, TCP en DHCP trouwens? Sorry, ben nogal newbee op dat gebied.
ICS: Internet Connection Sharing = internet sharing service van W98 SE / W2K
TCP (TCP/IP): Transmission Control Protocol/Internet Protocol = Netwerkprotocol voor internetcommunicatie
DHCP: Dynamic Host Configuration Protocol = Protocol waarmee servers hun clients automatisch kunnen configureren (alle DNS/gateway en IP adressen)
[/n00b explain mode]
Ja, ik heb een W2K server... Lekker stabiel ook. Verbaasde me dat dat ding gewoon ICS en Unreal tegelijk doet...
Forget your fears...
werlk alleen met een ethernet modem, met zowel basic als extra. Verder heb je alleen nog een hub/switch nodigOp donderdag 18 oktober 2001 16:06 schreef www.Goku.nl het volgende:
[..]
Is dat de USB of Ethernet modem? En werkt het met zowel het Basic als Extra abo? Of alleen met Extra? USB modem is niet echt een optie, want ik las dat dat nogal vaak problemen geeft met AMD's en VIA chipsets... en die heb ik allebei
Op donderdag 18 oktober 2001 16:54 schreef Aetje het volgende:
[..]
[n00b explain mode]
ICS: Internet Connection Sharing = internet sharing service van W98 SE / W2K <-- dat zuigt nogal![]()
TCP (TCP/IP): Transmission Control Protocol/Internet Protocol = Netwerkprotocol voor internetcommunicatie
DHCP: Dynamic Host Configuration Protocol = Protocol waarmee servers hun clients automatisch kunnen configureren (alle DNS/gateway en IP adressen)
[/n00b explain mode]
Ja, ik heb een W2K server... Lekker stabiel ook. Verbaasde me dat dat ding gewoon ICS en Unreal tegelijk doet...
Dubbelpost maar een beter bestemming geven
Forget your fears...
- [search=internet sharing]
- [search=internet delen]
- [search=mxstream delen]
- [search=adsl delen]
- [search=adsl tweak]
- [search=winproxy]
- [search=winroute]
- [search=freesco]
Dit topic is gesloten.