Mxstream delen

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Ik woon in een studentenhuis en wij willen daar mxstream nemen. Dit moet gedeeld kunnen worden via een netwerk, zodat we met meerdere pc's tegelijk kunnen internetten (een stuk of 5). Het liefst moeten deze onafhankelijk verbinding kunnen maken zodat er niet 1 pc altijd aan hoeft te staan. Ik ben wat aan het zoeken geweest, maar ik kwam alleen maar topics tegen die of veel te ingewikkeld voor mij waren, of over een niet vergelijkbare situatie gingen. Replies dus aub erg simpel uitleggen :) Ik kwam ook wat dingen tegen over een modem tweaken, zodat het werkt als een hardware router, en er niet altijd een pc hoeft aan te staan omdat dat ding dan als server zou werken. Als iemand meer info heeft over wat ik het beste kan doen: please post :) Aub ook erbij vermelden wat ik er precies voor nodig heb. Bij mijn ouders thuis heb ik trouwens een COM21 modem (zeelandnet), maar daar doe ik niks meer mee... kan je die ook op 1 of andere manier voor dat netwerk gebruiken?

Alvast bedankt,

Goku.

[edit: typo]

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Verwijderd

[search=mxstream+delen] misschien ;)

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Op donderdag 18 oktober 2001 15:49 schreef www.Goku.nl het volgende:
Ik ben wat aan het zoeken geweest, maar ik kwam alleen maar topics tegen die of veel te ingewikkeld voor mij waren, of over een niet vergelijkbare situatie gingen. Replies dus aub erg simpel uitleggen :)
...

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

• Bu588
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
MXStream delen werkt perfect via een Draytek Vigor router, gewoon de 2200E nemen. Die heeft een 4 poorts 10/100 switch ingebouwd, deelt via dhcp ip-adressen uit en is via een web-interface configureerbaar. En als je niet genoeg hebt aan 4 poorten dan kun je de zaak nog uitbreiden met hubs. Voor de duidelijkheid: dit is dus een apart kastje zodat er geen computer aan hoeft te staan.

O ja, hij kost ±450 piek.

Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...

• Flexe_Gozer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05-2024

Flexe_Gozer

Allez Flex??

drayteck adsl router nemen..
te krijgen bij informatique...
5 pc's zo inprikken en werken...geen driverzooi
onafhankelijk pc's draaien...
500 piek :)
ik heb hem ook
info icq 60265440

(Remy was me voor)

AMD 939 3000+, A8N-SLI Deluxe, 2GB mem, dvd fikkertje en voor 2TB aan space

• -RenE-
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 07:39
Op donderdag 18 oktober 2001 15:49 schreef www.Goku.nl het volgende:
Ik woon in een studentenhuis en wij willen daar mxstream nemen. Dit moet gedeeld kunnen worden via een netwerk, zodat we met meerdere pc's tegelijk kunnen internetten (een stuk of 5). Het liefst moeten deze onafhankelijk verbinding kunnen maken zodat er niet 1 pc altijd aan hoeft te staan.
[edit: typo]
Waarom zet je niet een oude PC neer met een Linux router erop. Is echt heel eenvoudig en kan al met een 386. Wil je iets meer functionaliteit dan neem je een 486 of oude pentium met E-smith (http://www.e-smith.com), variant op RedHat linux.

Binnen 15 minuten heb je de boel wel draaien zonder kennis van Linux te hoeven hebben, maar wel met de stabiliteit ervan.

[edit: typo in reactie]

Verwijderd

Nou geef maar es wat meer info over die 'situatie' dan en wat er zo anders dan anders aan is.

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
server ertussen :P

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Ow ja... we zijn ook maar arme studenten, dus een aparte hardware router kopen voor 500 piek zit er niet in helaas. Maar ik hoorde/las wat vage dingen over het tweaken van (1 van ) de Mxstream modems naar een hardware router?

Mijn foto's op Flickr.

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

http://adsltweak.iscool.nl (geen grapje!!) voor het maken van je modem tot router ik heb het hier met 3pc's en werkt als een trein!

iStockphoto

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Op donderdag 18 oktober 2001 16:00 schreef cheshire87 het volgende:
http://adsltweak.iscool.nl (geen grapje!!) voor het maken van je modem tot router ik heb het hier met 3pc's en werkt als een trein!
Is dat de USB of Ethernet modem? En werkt het met zowel het Basic als Extra abo? Of alleen met Extra? USB modem is niet echt een optie, want ik las dat dat nogal vaak problemen geeft met AMD's en VIA chipsets... en die heb ik allebei :)

Mijn foto's op Flickr.

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 16:00 schreef cheshire87 het volgende:
Maar dan moet je wel op elke pc een vuurmuur gooien

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Op donderdag 18 oktober 2001 15:57 schreef Hielkej het volgende:
server ertussen :P
www.freesco.com

• Aetje
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Mmmja, wat ook kan natuurlijk is gewoon Internet Connection Sharing op een bak die toch 24/7 aanstaat. Werkt als een tiet hier...

Forget your fears...
...and want to know more...

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Op donderdag 18 oktober 2001 16:14 schreef Aetje het volgende:
Mmmja, wat ook kan natuurlijk is gewoon Internet Connection Sharing op een bak die toch 24/7 aanstaat. Werkt als een tiet hier...
Dat is ook een optie voor ons ja denk ik. Wat heb je er precies voor nodig? (OS, hub, modem, router, kabels, netwerkkaarten, usb/ethernet modem?, basic/extra abo?), en hoeveel computers zou je op die manier kunnen conecten op internet?

Mijn foto's op Flickr.

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 16:18 schreef www.Goku.nl het volgende:

[..]

en hoeveel computers zou je op die manier kunnen conecten op internet?
Nou zoveel als je er hebt :)

• MPEG
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-10-2020
Het volgende hebbie nodig:

(Ethernet modem)<->(Hub/Switch)<->(PC's)

Meer niet :)

AMD 64 X2 4800+ @2,41Ghz,
2048MB DDRRAM,
ATI X800GTO,
2x Samsung 930BF 19" TFT

• MPEG
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-10-2020
Na de tweak op je ethernet modem heb je volgens mij geen firewall nodig op elke pc, aangezien je poorten in het modem dicht kan gooien.

AMD 64 X2 4800+ @2,41Ghz,
2048MB DDRRAM,
ATI X800GTO,
2x Samsung 930BF 19" TFT

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Klinkt goed, alleen het enige nadeel is dat als mijn computer crashed (dat wordt dan de server), en iemand anders is aan het downloaden of zo, dan verbreekt ook zijn verbinding... met een router is dat niet zo toch? Dat ombouwen van modem naar router... wat heb je daar precies voor nodig (ook weer OS, usb/ethernet modem, basis/extra abo, aantal pc's).

Mijn foto's op Flickr.

• Aetje

Aetje

Ik heb het hier lopen...
1 bak, W2K, 1 NIC (hebt er maar 1 nodig) en ook MXStream. Set het zo op:

Install W2K op de normale manier... en zet hem alvast op het IP 192.168.0.1
Nu moet je iets afwijken van het handboek van MXStream zelf... Ga naar network properties, LAN properties, TCP/IP properties... Klik op "Advanced" en "IP Settings".
Voeg het IP 10.0.0.100 subnet 255.255.255.0 toe. Nu zit de zelfde NIC zowel op 192.168.0.1 als 10.0.0.100 :)
Plug je MXStream modem in een uplink van je hub/switch (of met een crosskabel in een normale poort).
Daarna even de instructies vanaf 8.2 in 't mxstream handboek volgen om de verbinding in te stellen.
Als dat gebeurd is, weer de netwerkproperties oproepen, properties van de MXStream verbinding oproepen, ICS aanvinken. Als je het nu nog niet zo had, word je PC nu op 192.168.0.1 geforceerd. De DHCP server wordt actief.
Nu moet je alleen nog even de netwerkkaart het 10.0.0.100 IP weer geven, dat heeft ICS ook gewist, zie boven hoe.

En dan werkt het! Op de clients DHCP aanzetten, of 192.168.0.1 als gateway en de DNS manueel invullen.

edit:

Ik ga hier uit van de Ethernet modem. Ik heb basis abo zelf. Het werkt perfect :) laat dat tweaken van die ADSL modem maar zitten dan heb ik de firewall teminste centraal :)

Forget your fears...

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Op donderdag 18 oktober 2001 16:25 schreef CyrusTheVirus het volgende:
Na de tweak op je ethernet modem heb je volgens mij geen firewall nodig op elke pc, aangezien je poorten in het modem dicht kan gooien.
Een firewall installeren is niet echt een probleem hoor :)

Mijn foto's op Flickr.

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 16:25 schreef CyrusTheVirus het volgende:
Oja joh, dat wist ik niet, hoe doe je dat dan :?

thnx :)

Verwijderd

Ik heb er nu 7 pc's tussen staan met de tweak, werkt perfect. :)

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Op donderdag 18 oktober 2001 16:28 schreef Aetje het volgende:
Ik heb het hier lopen...
1 bak, W2K, 1 NIC (hebt er maar 1 nodig) en ook MXStream. Set het zo op:

Install W2K op de normale manier... en zet hem alvast op het IP 192.168.0.1
Nu moet je iets afwijken van het handboek van MXStream zelf... Ga naar network properties, LAN properties, TCP/IP properties... Klik op "Advanced" en "IP Settings".
Voeg het IP 10.0.0.100 subnet 255.255.255.0 toe. Nu zit de zelfde NIC zowel op 192.168.0.1 als 10.0.0.100 :)
Plug je MXStream modem in een uplink van je hub/switch (of met een crosskabel in een normale poort).
Daarna even de instructies vanaf 8.2 in 't mxstream handboek volgen om de verbinding in te stellen.
Als dat gebeurd is, weer de netwerkproperties oproepen, properties van de MXStream verbinding oproepen, ICS aanvinken. Als je het nu nog niet zo had, word je PC nu op 192.168.0.1 geforceerd. De DHCP server wordt actief.
Nu moet je alleen nog even de netwerkkaart het 10.0.0.100 IP weer geven, dat heeft ICS ook gewist, zie boven hoe.

En dan werkt het! Op de clients DHCP aanzetten, of 192.168.0.1 als gateway en de DNS manueel invullen.

edit:

Ik ga hier uit van de Ethernet modem. Ik heb basis abo zelf. Het werkt perfect :) laat dat tweaken van die ADSL modem maar zitten dan heb ik de firewall teminste centraal :)
Dus dan heb je dus een computer als server right? Wat betekenen ICS, TCP en DHCP trouwens? Sorry, ben nogal newbee op dat gebied. ;)

Mijn foto's op Flickr.

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Op donderdag 18 oktober 2001 16:34 schreef atmosphere25 het volgende:
Ik heb er nu 7 pc's tussen staan met de tweak, werkt perfect. :)
:):):)

Zou je even precies kunnen vertellen wat je hebt staan?
OS, basic abo of extra abo, hub, usb/ethernet modem?

Mijn foto's op Flickr.

• ferdinand
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-02-2025
Maarre ik wilde dit dus ook doen he. Als ik het goed begrijp is de goedkoopste manier: switchable-hub + NIC's en je USB-modem 'upgraden' en in de hub stoppen? Heeft die hub een usb-aansluiting dan?
En als ik die vigor router neem? Die komt dan in plaats van de hub? En het verschil is dan dat je hardware-matige firewall beter is en dan je je modem niet hoeft te tweaken? Ik tweak hem namelijk liever niet.

Ik heb niet de optie om een PC 24uur/dag aan te laten staan.

Alvast bedankt.

Ik heb nu 3 redelijk goede pc's en ik wil al 4 jaar lang een lanparty houden maar het kon nooit :'( maar nu misschien wel 8-)

• Aetje

Aetje

Op donderdag 18 oktober 2001 16:34 schreef www.Goku.nl het volgende:

[..]

Dus dan heb je dus een computer als server right? Wat betekenen ICS, TCP en DHCP trouwens? Sorry, ben nogal newbee op dat gebied. ;)
[n00b explain mode]
ICS: Internet Connection Sharing = internet sharing service van W98 SE / W2K
TCP (TCP/IP): Transmission Control Protocol/Internet Protocol = Netwerkprotocol voor internetcommunicatie
DHCP: Dynamic Host Configuration Protocol = Protocol waarmee servers hun clients automatisch kunnen configureren (alle DNS/gateway en IP adressen)
[/n00b explain mode]

Ja, ik heb een W2K server... Lekker stabiel ook. Verbaasde me dat dat ding gewoon ICS en Unreal tegelijk doet...

Forget your fears...

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op donderdag 18 oktober 2001 16:06 schreef www.Goku.nl het volgende:

[..]

Is dat de USB of Ethernet modem? En werkt het met zowel het Basic als Extra abo? Of alleen met Extra? USB modem is niet echt een optie, want ik las dat dat nogal vaak problemen geeft met AMD's en VIA chipsets... en die heb ik allebei :)
werlk alleen met een ethernet modem, met zowel basic als extra. Verder heb je alleen nog een hub/switch nodig

iStockphoto

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op donderdag 18 oktober 2001 16:54 schreef Aetje het volgende:

[..]

[n00b explain mode]
ICS: Internet Connection Sharing = internet sharing service van W98 SE / W2K <-- dat zuigt nogal :r
TCP (TCP/IP): Transmission Control Protocol/Internet Protocol = Netwerkprotocol voor internetcommunicatie
DHCP: Dynamic Host Configuration Protocol = Protocol waarmee servers hun clients automatisch kunnen configureren (alle DNS/gateway en IP adressen)
[/n00b explain mode]

Ja, ik heb een W2K server... Lekker stabiel ook. Verbaasde me dat dat ding gewoon ICS en Unreal tegelijk doet...

iStockphoto

• Aetje

Aetje

Hoezo zuigt? DHCP aanzetten op de clients, werkt perfect. Onder 2K dan, weet niet of 98 zo lekker werkt...

edit:

Dubbelpost maar een beter bestemming geven

Forget your fears...

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hier is al bijzonder veel over geschreven, eerst is het zaak je thuisnetwerkje goed aan de praat te krijgen, informatie daarvoor:Voor internetdelen kun je bij dezelfde [topic=152460] van GoT, daar vind je ook veel informatie en de vele antwoorden op vergelijkbare vragen die al voorbij zijn gekomen. Een aantal voorbeeldjes:
  • [search=internet sharing]
  • [search=internet delen]
  • [search=mxstream delen]
  • [search=adsl delen]
  • [search=adsl tweak]
  • [search=winproxy]
  • [search=winroute]
  • [search=freesco]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.