Toon posts:

HTML & Word

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag!

Ik heb een htmlpagina met een link naar een word document (.doc) als ik daar op klik moet hij het word document openen ipv een melding geven save open etc..

ik heb nu <A HREF="http://www.mijnsite.nl/document.doc" TARGET="_blank" >document</a>

moet ik iets aanpassen aan die link ofzo?
of kun je dat niet vast leggen in de html code?

Groeten Remko

Verwijderd

In welke browser test je dit? VOlgens mij moet het iig vanaf ie 5 gewoon kunnen..

Verwijderd

Topicstarter
ie 5.0 gebruik ik ja..
maar als ik er op klik krijg ik dat schermpje opslaan etc..
maar dat wil ik niet.. als ik klik moet die het word document openen in de internet browser.

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 15:24 schreef Remko24 het volgende:
ie 5.0 gebruik ik ja..
maar als ik er op klik krijg ik dat schermpje opslaan etc..
maar dat wil ik niet.. als ik klik moet die het word document openen in de internet browser.
Dan moet je word goed installeren. want hier doet ie dat automagisch en moet ik juist zelf headers zenden om hem op te laten slaan.

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 15:18 schreef Remko24 het volgende:
Goedendag!

Ik heb een htmlpagina met een link naar een word document (.doc) als ik daar op klik moet hij het word document openen ipv een melding geven save open etc..

ik heb nu <A HREF="http://www.mijnsite.nl/document.doc" TARGET="_blank" >document</a>

moet ik iets aanpassen aan die link ofzo?
of kun je dat niet vast leggen in de html code?

Groeten Remko
Waarom sla je het Word document niet op als webpagina en verwijs je de link daar naartoe??

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 15:39 schreef nick101 het volgende:

Waarom sla je het Word document niet op als webpagina en verwijs je de link daar naartoe??
hahaha das een goeie, een word document opslaan als HTML (of iets dat er op lijkt) nee dat lijkt me geen goed plan, het komt idd neer op een goede installatie van word, dan moet IE het gewoon kunnen openen

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:33

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

ik vind dat idee eigenlijk niet zo gek, want niet iedereen zal word goed hebben geinstalleerd.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 19:55
Op donderdag 18 oktober 2001 17:25 schreef Prammenhanger het volgende:
ik vind dat idee eigenlijk niet zo gek, want niet iedereen zal word goed hebben geinstalleerd.
O.
Heb jij de HTML weleens gezien van een in Word gegenereerde HTML pagina? Daar gaan zelfs mijn kontharen recht overeind van staan... :r

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 19:46 schreef willem169 het volgende:

[..]

O.
Heb jij de HTML weleens gezien van een in Word gegenereerde HTML pagina? Daar gaan zelfs mijn kontharen recht overeind van staan... :r
LOL :D
helemaal mee eens..
(er zit ook niet voor niets een extra functie in Dreamweaver 4 genaamd "Clean up Word HTML"
:P

• Mindwalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-05 22:36

Mindwalker

zappen is zinloos

Volgens mij kun jij dat niet zelf regelen dat de browser van de bezoeker hem opent in plaats van download. Dat kunnen de bezoekers toch alleen zelf instellen in hun browser wat ze met documenten willen doen (venstertje met 'open' of 'save' en zo'n aanvink optie van 'do not ask again' erbij)?

I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 19:46 schreef willem169 het volgende:

O.
MEGALOL!!! :) kontharen zijn echt lastig om overeind te krijgen, maar je hebt natuurlijk helemaal gelijk, dat is echt ongelofelijke bagger wat daar uitkomt :r . En dan hebben we het nog niet eens over de bestandsgrootte van de "HTML" pagina.
Pagina: 1