Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
interessant 
ik heb al even contact gehad met de leverancier van de router, zodat ik te weten kan komen hoe ik dat moet blocken (dat router gedoe ken ik niet zo goed)..
en die jochies kunnen ook niet gaan klagen dat ut niet meer werkt whehehe
ik heb al even contact gehad met de leverancier van de router, zodat ik te weten kan komen hoe ik dat moet blocken (dat router gedoe ken ik niet zo goed)..
en die jochies kunnen ook niet gaan klagen dat ut niet meer werkt whehehe
Even het login-script aanpassen dat bij het inloggen van de personen die dat script aanroepen hun messenger word gewist... Als je de poort op die router blokt kan niemand er meer bij....... lijkt me zo...8-)
Die tip van DR heeft op zich weinig zin tenminste die eerst om poort 1863 dicht te gooien. MSN gaat dan met alle plezier over op poort 80 en laat je die nu graag open willen houden. Ik zou duidelijk voor zijn tweede tip gaan verkeer naar messenger.hotmail.com blocken da's net iets effectiever.
Maar het blijft een workaround zorg idd dat ze niet meer chatzooi mogen installeren.
Maar het blijft een workaround zorg idd dat ze niet meer chatzooi mogen installeren.
Chance favors the prepared mind
tja maar hoe voorkom je dat ze dat niet ff downloaden en installeren... weet niet hoe geavanceerd die gasten zijn qua computerkennis..
Crisis zeg, wat draai voor NOS? Op scholen hebben ze meestal Novell en daar kun je volgens mij aardig wat dingen mee blokkeren. Op het Carmelcollege hebben ze gewoon het downloaden dichtgezet je kunt er niks, zij het echt met omwegen, meer downloaden.
[edit]
Sorry dacht dat het hier om een school ging.... school --> kennisnet kortom geen externe proxy bruikbaar daarom vond ik het een goede oplossing. Kortom gewoon zorgen dat er geen MSN kan worden geïnstalleerd
[edit]
Sorry dacht dat het hier om een school ging.... school --> kennisnet kortom geen externe proxy bruikbaar daarom vond ik het een goede oplossing. Kortom gewoon zorgen dat er geen MSN kan worden geïnstalleerd
Chance favors the prepared mind
En dan gaan ze vrolijk verder op de eerste de beste proxy die ze tegenkomen. MSN werkt namelijk perfect via HTTP-proxies, maar ook Socks 4 & 5 werken goed. Nou kan je natuurlijk 3128, 8080 etc. blocken, maar zoals iedereen weet zijn er legio proxies te vinden die op de meest onzinnige poorten werken. Oftewel, MSN effectief blocken is alleen mogelijk als de gebruikers er helemaal niets vanaf weten.Op donderdag 18 oktober 2001 19:15 schreef mr_daTA het volgende:
Die tip van DR heeft op zich weinig zin tenminste die eerst om poort 1863 dicht te gooien. MSN gaat dan met alle plezier over op poort 80 en laat je die nu graag open willen houden. Ik zou duidelijk voor zijn tweede tip gaan verkeer naar messenger.hotmail.com blocken da's net iets effectiever.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
wat draai je als os op de clients? als het nt4 of hoger is dan kun je natuurlijk je ntfs permissies ff 'bijsnoeien' dan kan er niks meer geinstalleerd worden
A wise man's life is based around fuck you
da's 't probleem dus.. allemaal win95 clients 
denk wel dat ik maar es een scrippie ga maken voor deltree /y c:\progra~1\messen~1
bij het inloggen
denk wel dat ik maar es een scrippie ga maken voor deltree /y c:\progra~1\messen~1
bij het inloggen
Verwijderd
windows heeft toch ook een soort /etc/hosts file? zet je daar messenger.hotmail.com toch op 127.0.0.1
Schop gewoon alle installatierechten eraf
dan kenne die knaapjes helemaal nix meer van dat soort onzin erop gooien. Nu is het MSN, maar daarna gaan ze vrolijk verder op de andere messengers, als Yahoo!, ICQ, AOL etc. Dan sta je strakkies alle poorten dicht te timmeren...... Is natuurlijk wel zo veilig, maar daarmee heb je nog niet de clients tegen de "losers" afgeschermd heh.....
Verwijderd
je moet gewoon geen gateway instellen bij die bakken die niet mogen MSN'en en via een proxy op het internet laten surfen / ftp'en...
In je proxy config zet je https proxy uit voor die betreffende IP's...
nadeeltje is dan dat ze geen https sites meer kunnen bezoeken...maar hotmail checken doen ze daar maar thuis
In je proxy config zet je https proxy uit voor die betreffende IP's...
nadeeltje is dan dat ze geen https sites meer kunnen bezoeken...maar hotmail checken doen ze daar maar thuis
Verwijderd
Doe dan ook gelijk ICQ blocken, maar dat moet je ook weer op de 2e manier doen, anders kiezen ze gewoon een andere poort!
(Of zijn ze niet zo slim)
(Of zijn ze niet zo slim)
hmm da's wel een hele goeieOp vrijdag 19 oktober 2001 00:30 schreef sproggle het volgende:
windows heeft toch ook een soort /etc/hosts file? zet je daar messenger.hotmail.com toch op 127.0.0.1
OK, hoe beperk ik de installatie rechten op een Novell Netware server icm win95 werkstations?Op vrijdag 19 oktober 2001 09:51 schreef kroegtijger het volgende:
Schop gewoon alle installatierechten erafdan kenne die knaapjes helemaal nix meer van dat soort onzin erop gooien. Nu is het MSN, maar daarna gaan ze vrolijk verder op de andere messengers, als Yahoo!, ICQ, AOL etc. Dan sta je strakkies alle poorten dicht te timmeren...... Is natuurlijk wel zo veilig, maar daarmee heb je nog niet de clients tegen de "losers" afgeschermd heh.....
ff terugkomend op het blokken.
Wat draai je op de NW4 server??
BorderManager?
Die heeft ook z'n eigen cached DNS.
Als je dan NAT disabled, en in SYS:ETC\HOSTS de MSN sites naar 127.0.0.1 verwijst, en ook nog eens via de BM config MSN blokt ben je al een heel eind.
Ik meen dat je met NAL/ZEN ook een heel einde komt.
Suc6
Wat draai je op de NW4 server??
BorderManager?
Die heeft ook z'n eigen cached DNS.
Als je dan NAT disabled, en in SYS:ETC\HOSTS de MSN sites naar 127.0.0.1 verwijst, en ook nog eens via de BM config MSN blokt ben je al een heel eind.
Ik meen dat je met NAL/ZEN ook een heel einde komt.
Suc6
Tijd voor een nieuwe sig..
erm............ Ja, ik ken natuurlijk ook niet aan alles denken heh.....Op vrijdag 19 oktober 2001 11:18 schreef CAP-Team het volgende:
OK, hoe beperk ik de installatie rechten op een Novell Netware server icm win95 werkstations?
is natuurlijk wel een oplossing, maar die gaat misschien wat ver...Je zou effe in het register kunnen gaan zoeken op de clientside- of je gaat die hele client aan lopen passen (zijn tooltjes voor) dus het configuratiescherm weghalen en dat soort dingen.....misschien dat je het dan toch wel beter op de router of de proxy aan passen
Pagina: 1