Toon posts:

Computer loopt telkens vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ecs k7vza moederbord met een tb 1400 maar het systeem loopt de hele tijd vast :(
Ik heb al een andere bios geprobeerd maar niks schijnt te helpen.
Ik denk zelf dat het aan de via drivers licht want zonder die drivers werkt het systeem wel maar draait alles heel traag. Kan er iemand helpen ?

Alvast bedankt

Verwijderd

kan je iets specifieker zijn?

OS?
Versie van VIA drivers die je geprobeert hebt?

Probeer trouwens gewoon eens een andere versie van de VIA drivers, kan helpen...

Verwijderd

Topicstarter
ik draai momenteel windows 98 en ik heb haast alle via drivers al geprobeerd maar alles loopt vast :(

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 09:03
misschien word je processor te warm..?
geheugen brak?
irq conflict?

Verwijderd

Topicstarter
cpu wordt niet te warm 48 graden en het geheugen is a merk.
IRQ conflict zou wel kunnen maar hoe los ik het op ?

Verwijderd

Haal alle overbodige kaartjes e.d. eens uit je PC (dus laat alleen videokaart zitten) Ruk voor de zekerheid ook effe alle USB apparaten eruit. Werkt het dan wel? Zo ja, plug dan stuk voor stuk hardware erbij, totdat het fout gaat... , probeer dan de nieuwste drivers van dit stukje hardware te vinden, hoop dat je zo een beetje vooruit kan.
Beetje varieren met IRQ's kan ook handig zijn.

Verwijderd

Topicstarter
oke zal het proberen.
Bedankt :)

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Doe inderdaad wat hier boven staat.

En gebruik het PCI slot direct onder je AGP slot niet!

Haal alle overbodige geheugen modules eruit, laat er een in zitten..
Nog steeds? Wissel deze dan.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-07 12:12
Voeding die het niet trekt?

Verwijderd

Ik heb zelf ook en nieuw systeem met een tb1400 en een Asus GF2 GTS V7700 Deluxe.
Ook bij mij loopt het systeem continue vast. Eerst als ik een zware grafische toepassing aan het doen ben (UT of Adobe Premiere).
En na het opstarten loopt het ook gewoon in windows vast.
Mij beste vriend had het zelfde probleem en had nieuwe drivers geïnstalleerd voor zijn video kaart (zelfde als die van mij) en voor zijn geluidskaart (Creative Sounblaster Live! player 5.1). Het probleem is bij hem opgelost.
Zelf ben ik net bezig met het downloaden van die nieuwe drivers (56 kb modem dus het zal nog wel effe duren).
Als jij ook een Asus GF2 hebt, in combinatie met een Creative SB Live! 5.1 dan kan het zijn dat het door die combinatie komt. Ik heb zelf al mijn systeem getest door de ram modules te wisselen en zelfs met een ram module van een vriend, maar het hielp niet.
Als je het probleem hebt opgelost, kan je dan effe replyen hoe je dat hebt gedaan, want je zal vast het zelfde probleem hebben als mij.

Verwijderd

Topicstarter
Voeding zit wel goed zalman 300watt.
en ik zal wel doorgeven waneer mijn systeem het weer doet maar zal nog wel een tijdje duren denk ik :(

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 20:55 schreef Santie het volgende:
Voeding zit wel goed zalman 300watt.
en ik zal wel doorgeven waneer mijn systeem het weer doet maar zal nog wel een tijdje duren denk ik :(
bij mij liep mijn comp ook elke vast met het systeem hier onder, ik had een 350W... Dus je zegt wel dat je voeding 'goed' is maar volgens mij ligt het echt aan je voeding want ik had een nieuwe voeding gekocht en hij liep gelijk niet meer vast!! :)

Verwijderd

ik heb ook een splinternieuwe P200, Geforce 3, 500 Watt voeding maar hij loopt elke keer vast als ik PacMan wil spelen :'(

Wie heeft dit ook eens gehad?

Verwijderd

Naar die voeding zou ik persoonlijk ook eens kijken, een vriend van mij had een paar maanden geleden precies hetzelfde, we hadden daar alles al geprobeerd wat we maar konden verzinnen totdat ik er op het laatste moment een andere voeding op hing en weg was het probreem. Ik zeg niet dat hier het probleem zit maar je kunt het eventueel wel proberen.

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 22:01 schreef superjunk het volgende:
ik heb ook een splinternieuwe P200, Geforce 3, 500 Watt voeding maar hij loopt elke keer vast als ik PacMan wil spelen :'(

Wie heeft dit ook eens gehad?
Pentium 200??? MET EEN GEFORCE 3??!!!

Verwijderd

Topicstarter
Als het goed is werkt alles nu. :)
Ik heb de netwerk kaarten eruit gehaald en nu loopt de computer niet vast. De videokaart en 1 netwerk kaart zaten op dezelfde irq kanaal.

Nog bedankt voor de reacties.

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Nog één vraag: Krijg je na het vastlopen ook registercontrole?
Pagina: 1