Nee, dat lijkt me matrox: mijn g450 werkt gewoon out-of-te-box met X 4.1.0 en kernel 2.4.7+ . Dus dat wil zeggen: zonder iets te downen/compilen, gewoon X een klein beetje goed confen, en klaar.
Dat doet mijn gf1 ook, alleen als ik de door de fabrikant geleverde 2d/3d drivers heb geinstalleerd (net als bijvoorbeeld in winxp moet voordat je gaat gamen) kan ik ook snel gamen
Klopt, maar voor een n00b niet echt (ik kon het iig niet, pas 2 maanden geleden is et me gelukt), en ik ging ervanuit dat quinty het over 2D had, aangezien hij het over "grafisch werk" had...
iedere "noob" die ff de moeite neemt de readme door te lezen kan die nvidia drivers aan de praat krijgen en er direct mee gaan spelen (zeker wanneer je een van de veel gebruikte distro's hebt)
Ik draai die nvidia drivers al vanaf de dag dat ze er zijn en hoewel ik in het begin bij spellen zoals q2 wel moest aangeven welke gl driver ik gebruikte en er soms nog mesa conflictjes waren is dat al zeer lang niet meer het geval en is het heel simpel die drivers te installen, ik vraag me dan ook af waarom het jouw niet wilde lukken dan...
Tsja, die closed source drivers he, en 2D op hoge resoluties is ook niet echt fijn met een gf2..
dat ze closed source zijn is idd niet fijn, maar de matrox drivers zijn dat bijvoorbeeld ook en de DRI drivers voor de radeon 1 zijn dan wel open-source maar presteren helaas niet zo als de nvdia drivers en werken lang niet met alle spellen (ik noem t2 voor linux maar ff)
Als je goede 2d bij een nvidia kaart wil moet je gewoon een beter merk kopen, ik heb hier een creative kaart en die heeft 2d die zich prima kan meten met die van ati en matrox
Met NVidia heb ik het nu wel gehad met die rommel van ze.
Ik vraag me dan sterk af wat je als rommel beschouwd (je extreem goedkope b-merk gf2-mx budget kaartje zal idd niet altijd dezelfde prestaties halen als een duurdere maar dat kun je verwachten)
Het is tegenwoordig weer in om voor ati te zijn, net als destijds voor 3dfx, helaas vaak slechts op een gevoelsbasis...hoewel de 8500 potentieel meer bied dan de ti500 is ie voor linux-gamers niet echt interessant zonder goede drivers en kan ik toch weer op nvidia aan voor mn games in linux (hoewel ik graag detonator 4 voor linux zou willen hebben)