Toon posts:

cd bakker verrot??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje een probleem!
mijn brander brand geen cd's meer!

ik heb de brander al een jaar en is van een vaag merk: futshi! hij is uit de garantie en dus wil ik graag dat hij nog een paar cd's in de week voor me bakt!

het is een 4 speed writen en 4 re-writen.

op het begin pakte hij alle cd's! alle merken die ik had!
ik gebruikte bijna alleen maar arita's! maar na een tijdje gingen die arita's ook moeilijk! na 10 keer in en uit halen pakte hij hem soms!

dat ging een tijdje goed maar daarna pakte hij hem niet eens meer na een hele dag pielen!

toen had ik weer een oplossing! een cdrw pakt hij altijd (nog steeds trouwens!) na het branden vaneen cdr kon ik wel een andere cd erin doen!!

dus moest ik eerst een cdr branden en daarna kon ik weer een paar cd's bakken!

maar dit is natuurlijk niet fijn! heeft iemand een oplossing?? firmware? schoonmaken? en hoe? weet iemand wat?? please!!!

Verwijderd

Je kan ff een schoonmaak cd'tje kopen en hem daarmee schoonmaken. Die dingen kun je kopen voor ongeveer een geeltje bij cd winkels. O, ja de schoonmaak cd's werken niet altijd: ze kunnen ook juist je lens de dood in helpen.

Daarom is het lijkt het me slim om ff te zoeken naar de fabrikant om je firmware te updaten.

Heb je al gezoch door gewoon www.futshi.com ofzo in te typen.
Anders ff zoeken met www.google.com of driver.pagina.nl of altavista.com/.nl

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 oktober 2001 14:12 schreef Neobazz het volgende:
Je kan ff een schoonmaak cd'tje kopen en hem daarmee schoonmaken. Die dingen kun je kopen voor ongeveer een geeltje bij cd winkels. O, ja de schoonmaak cd's werken niet altijd: ze kunnen ook juist je lens de dood in helpen.

Daarom is het lijkt het me slim om ff te zoeken naar de fabrikant om je firmware te updaten.

Heb je al gezoch door gewoon www.futshi.com ofzo in te typen.
Anders ff zoeken met www.google.com of driver.pagina.nl of altavista.com/.nl
`sorry dat ik het niet eerder gezegd heb maar een schoonmaak cd heb ik meerdere maken gebruikt! ook kan ik altijd legale cd's draaien! raar he??
firmware kan ik niet echt vinden? kan iemand me helpen?

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Waarschijnlijk kan je brander geen firmware updaten.
Ik heb dit alleen bij de wat nieuwere modellen gezien.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

He, ik dacht juist dat schoonmaak cds altijd werden afgeraden voor branders omdat de laser niet meer goed kan fikken oid....

• Jox444
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:43

Jox444

Honestly....

Op donderdag 18 oktober 2001 21:09 schreef terw_dan het volgende:
He, ik dacht juist dat schoonmaak cds altijd werden afgeraden voor branders omdat de laser niet meer goed kan fikken oid....
Klopt heb ik ook ergens gelezen........

Het is FRIET!

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 21:09 schreef terw_dan het volgende:
Ja, de laser van een brander is anders als een laser van een 'gewone cd-speler' of cd-rom speler. De laser kan dan 'gedecalibreerd' raken (ofzo).

Ik heb dat ook 1 keer gedaan toen ik dacht dat mijn brander vies was :(. Gelukkig deed hij het nog, maar wel gelijk doorverpatst >:) .

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-04 07:58
ik heb je nog niet over ander merk cd's gehoord? Mijn 3610 wilde op de n duur ook alleen nog maar philipsen terwijl die vroeger ook poep-cd's bakte........

no comment

Verwijderd

Ik zou toch sparen voor een nieuwe (bv een 12x liteon bij gistron voor 229,- piek)

• Duckpower
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:36
Als ik het zo lees, is je cd-schrijver een beetje overleden ofzo. Je had (achteraf is het zó makkelijk) beter gelijk voor de garantie kunnen gaan, toen die cd-schrijver vaag begon te doen met cd's.

Maar ja, daar heb je nu niets meer aan. Dus sparen voor een nieuwe, zoals Silent-Shadow zegt, is een hele goede optie, denk ik.

"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton

Verwijderd

zo te zien is die writer "foetsie" lol >:)
Pagina: 1