Computer start niet meer (voeding???)

Pagina: 1
Acties:

• Hutspot
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 09:46
Ik het het volgende probleem:

Ik heb een pc die na een heel aantal uur vast slaat en nergens meer reageert, ook niet op de power knop en de reset.
Al ik 'm uit zet door de stekker er uit te trekken wil ie daarna ook niet meer aan, helemaal dood dus.
Als ik een dag wacht blijft dit ook zo totdat ik de stekker er uit trek en de scakelaar achterop op 0 zet en een poosje wacht (paar minuten)
Dan start ie wel weer.

Wat kan dit zijn? Er is een poosje geleden een nieuwe voeding in gezet maar direct daarna waren er geen problemen.

Verwijderd

Wat het probleem is weet ik niet, dat hij niet meer wil starten komt doordat er een beveiliging in de voeding zit die wanneer er iets van kortsluiting plaats vind, in een of andere stand komt te staan. Wanneer je dan geen stroom op je computer hebt staan, dus powercord eruit, dan wordt hij na een paar minuten weer gereset.

Maar als dit gebeurt denk ik dat er toch ergens kortsluiting ontstaat of zo iets...

• PleXtor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-04-2025
Ik heb het probleem ook ong. gehad... Heb er nu geen last meer van.

Bij mij liep PC vast zonder foutmelding of wat dan ook. Deed ik hem daarna aan dan deed ie nix, maar soms deed ie ook wel wat, maar dan gaf de video kaart geen beeld. Het ligt volgens mij niet aan de voeding, want ik gebruik nu nog dezelfde kast als eerst alleen andere inhoud. En heb het nu nog niet gehad. Maarja ik heb de PC ook nog maar 2 weken...

• Hutspot
Op donderdag 18 oktober 2001 14:22 schreef Maha het volgende:
Wat het probleem is weet ik niet, dat hij niet meer wil starten komt doordat er een beveiliging in de voeding zit die wanneer er iets van kortsluiting plaats vind, in een of andere stand komt te staan. Wanneer je dan geen stroom op je computer hebt staan, dus powercord eruit, dan wordt hij na een paar minuten weer gereset.

Maar als dit gebeurt denk ik dat er toch ergens kortsluiting ontstaat of zo iets...
Ja dat dacht ik ook maar als er kortsluiting is zouden de stoppen eruit moeten schieten dus ik denk niet dat 't dat is maar dat over die beveiliging klopt wel en zo zal 't waarschijnlijk wel werken nu

• Hutspot
Op donderdag 18 oktober 2001 14:22 schreef Maha het volgende:

Ja dat dacht ik ook maar als er kortsluiting is zouden de stoppen eruit moeten schieten dus ik denk niet dat 't dat is maar dat over die beveiliging klopt wel en zo zal 't waarschijnlijk wel werken nu

• Hutspot
Iemand nog een idee

Verwijderd

Stopcontact ge-aard ?

• Hutspot
Nee is niet geaard maar waarom zou ie dan nioet meer willen starten?
Ik snap wel hoe 't zit met aarding enzo en ook met coax netwerken enzo maar dan vliegt eerder de aardlek eruit dan dat de pc vastslaat en dat ie niet meer wil starten lijkt me..

Verwijderd

Nee volgens mij kan het zeker niet aan het aarden liggen, dan krijg je eerder spontane reboots ofzo.
Pagina: 1