Bepaalde ip`s door proxy server naar router gooien

Pagina: 1
Acties:

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem: Ik wil vanaf een client in het netwerk, als ik naar een specifiek ip adres ga, b.v. 192.150.20.1 de proxy server dit laten forwarden naar een router. Deze router belt vervolgens naar een ander bedrijf en zo kunnen we bijv. remote beheren.

Maar als ik ga internetten moet de proxy server dit forwarden naar een nt4-firewall met een ADSL aansluiting.

Dit laatste werkt al, via de gateway. Maar een paar vooringestelde ip`s zoals de bovengenoemde moeten dus naar een router toe.

Wie weet hoe ik dit kan regelen? THNX!

Verwijderd

je bedoelt de pc's die gaan inbellen moeten ook kunnen internetten (via een andere router) en hoe je dat kan splitsen? of mogen de pc's voor remote beheer niet naar internet. verder welke proxy en os'en, welk remote beheer tool (of poortnummer) gebruik je voor beheer...

• Rempage0611

Rempage0611

Topicstarter
Alle comp`s in het pand mogen internetten en remote beheren. De os`en zijn: workstations: win98,win95,winnt,win2k,winx(euh....). En een netopia router om mee in te bellen bij klanten. Die router werkt al toppie, als je een comp direct op die router aansluit, en pingt, belt ie uit. Het gaat dus echt om de proxy server, deze moet al het ip-verkeer wat niet voor intern is, splitten in een deel dat gaat internetten en de ip`s die van klanten zijn, zodat deze data naar de router gaat.

En als remote util : PCanywhere en M$ terminal services.

Verwijderd

Kun je niet beter die filters e.d. op de Router instellen i.p.v. op de Proxy server???? (als dat überhaupt al mogelijk is..)

• Rempage0611

Rempage0611

Topicstarter
ja dat zou mogelijk zijn ja, maar die router is niet altijd aanwezig, dus zouden we dan niet kunnen internetten, en geen meel hebben enz.

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:45
Basic routering...

static routes (naar de segmenten aan de klant zijde) defineren op de NT4 firewall welke je laat verwijzen naar de router.

sim-pel...
Pagina: 1