2 printers op één poort

Pagina: 1
Acties:

• bonetone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:58

bonetone

2B Silver Sonic

Topicstarter
Is het mogelijk om twee printers op een paralelle poort aan te sluiten d.m.v. een splitter o.i.d.?
Of zijn er andere manieren om twee printers op één PC aan te sluiten?

Verwijderd

Ja, dat kan... neem een printer-switchbox...
Deze zijn er in handmatige vorm en als automatische die iets duurder is....

Andere mogelijkheid, koop een ISA-printerpoortje erbij. Dan heb je 2 printerpoorten, die onafhankelijk aangestuurd kunnen worden.

Mogelijkheid 3: Als je een netwerk hebt, of een netwerk-kaart, dan is een print-server wel leuk... Zo maak je van je printers eenvoudig een netwerk-printer!

Have fun *D

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Er zijn inderdaat splitters op de markt!
Heb ze zelf in me handen gehad.

> PC zaak
en zeg dat je 100% weet dat ze bestaan, vaak hebben verkopers zoiets van dat ken ik niet dus hebben we ook niet.

Verwijderd

Als het USB is, dan is het natuurlijk helemaal makkelijk, dan kun je een USB printerkabel gebruiken ipv een Parallele

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-04 23:55
Op donderdag 18 oktober 2001 13:22 schreef RCy2k het volgende:
Andere mogelijkheid, koop een ISA-printerpoortje erbij. Dan heb je 2 printerpoorten, die onafhankelijk aangestuurd kunnen worden.

Have fun *D
Je hebt ze tegenwoordig ook in PCI uitvoering, meestal een tientje of 2 duurder dan de ISA uitvoering. Handig als je geen ISA sloten meer hebt.

Een extra printerpoort is in ieder geval de meest solide oplossing.

Verwijderd

Extra printerkaartje is de oplossing.

Heb je lpt1 en lpt2. Heb je ook nooit geklooi met op welke printer staat de switch nu ingesteld enzo.

• bonetone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:58

bonetone

2B Silver Sonic

Topicstarter
Ok bedankt allemaal, hier kan ik wel wat mee. Ik denk dat ik maar voor een PCI printerpoort ga.
Pagina: 1