Ik zit met een probleem en dat is dat ik in de Windows 2000 setup alleen maar NTFS kan formatteren. Op mijn andere pc kan dit wel gewoon. Ik wil mijn schijf dus graag FAT. Is iemand bekend met dit probleem, en heeft misschien de oplossing??
je kan natuurlijk alleen FAT kiezen als je partitie 2gb of kleiner is, waarschijnlijk heb jij een part. van > 2gb gemaakt, en ja dan kun je alleen ntfs of fat32
A wise man's life is based around fuck you
ok ok ik snap hem, je was niet helemaal duidelijkOp donderdag 18 oktober 2001 12:44 schreef EXPLOOOSION het volgende:
Met FAT bedoel ik ook FAT32...dus ik kan geen fat32 kiezen...
A wise man's life is based around fuck you
tijdens de win2k setup komt idd de keus tussen fat of NTFSOp donderdag 18 oktober 2001 12:47 schreef EXPLOOOSION het volgende:
?asl? Sorry ik begrijp het niet helemaal...
je kiest voor fat, maar win2k maakt er dus FAT32 van
Verwijderd
eh te veel clickety click?
ik heb altijd die vraag gezien... lezen is misschien ook nodig...
ik heb altijd die vraag gezien... lezen is misschien ook nodig...
Verwijderd
Ik kreeg fat 16 op een 1,5 GB grote partitie, is dat nog om te zetten?Op donderdag 18 oktober 2001 12:49 schreef DR het volgende:
tijdens de win2k setup komt idd de keus tussen fat of NTFS
je kiest voor fat, maar win2k maakt er dus FAT32 van
Wel vreemd dat de optie niet aanwezig om voor FAT te kiezen. Misschien opnieuw partitioneren?
Hoe groot is de partitie waar het op moet? Aan FAT32 zit toch ook een max? 30GB ofzo?
met pqmagic iig welOp donderdag 18 oktober 2001 12:56 schreef Rednasius het volgende:
[..]
Ik kreeg fat 16 op een 1,5 GB grote partitie, is dat nog om te zetten?
Wel vreemd dat de optie niet aanwezig om voor FAT te kiezen. Misschien opnieuw partitioneren?
misschien nog convert c: /fs:FAt32
Win2k vindt dat FAT32 partities max 32 GB mogen zijn, ik weet niet of dat ook echt de limiet is, maar je zult je er aan moeten houden..
Nee hoor. M'n 80GB disk is FAT32 ingedeeld. Ik heb nu win2k, maar onder win98 deed alles het ook prima.Op donderdag 18 oktober 2001 12:58 schreef Fatamorgana het volgende:
Hoe groot is de partitie waar het op moet? Aan FAT32 zit toch ook een max? 30GB ofzo?
Siditamentis astuentis pactum.
convert c: /fs:fat32Op donderdag 18 oktober 2001 12:56 schreef Rednasius het volgende:
[..]
Ik kreeg fat 16 op een 1,5 GB grote partitie, is dat nog om te zetten?
Verwijderd
FAT 32, kan partities aan tot 2 TB. heb hier een partitie van 35 GB onder W2k, is niet de primaire partitie.
w2k heeft een bug bij het maken van partities, hij kan max 32 Gb partities creeeren, formateren gaat wel hoger.
Je kunt beter eerst met win98 of zo je partities creeeren (en formateren), dan kun je ze daarna gewoon gebruiken in w2k
Het max dat ze aankunnen is 127 GB geloof ik, maar dat is geloof ik ookkeen limitation van de harddisken, of de controller van de harddisken. ATA 133 zou dit op gaan lossen.
Je kunt beter eerst met win98 of zo je partities creeeren (en formateren), dan kun je ze daarna gewoon gebruiken in w2k
Het max dat ze aankunnen is 127 GB geloof ik, maar dat is geloof ik ookkeen limitation van de harddisken, of de controller van de harddisken. ATA 133 zou dit op gaan lossen.
Quadcore 6600 @ 3,3Ghz, 4 GB, 2 TB raid 5, GF 8400GS
P4 2.8G, 2 GB, 500GB diskspace, GF FX5200
gewoon in een command schermpje startenOp donderdag 18 oktober 2001 13:08 schreef Rednasius het volgende:
[..]
Dit is dus om fat 16 naar fat 32 om te zetten. In welke modus moet dit dan gebeuren?
start run cmd
Verwijderd
Ik krijg het niet voor elkaar van 16>32 te gaan. bij de command geef ik het commando, en wil dan bij het opnieuw opstarten gaan converteren, maar krijg als melding dat fat32 een ongeldig bestandssysteem is.Op donderdag 18 oktober 2001 13:06 schreef DR het volgende:
convert c: /fs:fat32
Zou ik wel naar ntfs kunnen converteren door /fs:ntfs op te geven? Wil namelijk van fat 16 af ivm slack.
Is misschien ook wel oplossing voor de topicstarter. Eerst op ntfs installeren daarna converteren naar fat32. Kan dat?
met partititon magic wel anders nietOp donderdag 18 oktober 2001 15:38 schreef Rednasius het volgende:
Is misschien ook wel oplossing voor de topicstarter. Eerst op ntfs installeren daarna converteren naar fat32. Kan dat?
echt waar? shit zooi! Ik heb ook zo'n soort probleem..
ik wil namelijk van NTFS > FAT32 (want dan kan ik wel Win ME er op gooien) Maar dat kan ik nu niet.. laat staan in WIndows komen!
ik wil namelijk van NTFS > FAT32 (want dan kan ik wel Win ME er op gooien) Maar dat kan ik nu niet.. laat staan in WIndows komen!
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh
Verwijderd
Toch maar een dos-bootdisk er op na houden met format.com
(dos 7.10 uit win98 dus)
partities FAT32 >32GB -> format c:
partities FAT32 >512MB && <2GB: Fdisk -> ondersteuning voor grote schijven inschakelen.
Vervolgens formatteren.
Partitionmagic moet wel alles goed doen, vooral 7.0 die net uit is.
Filesystem limieten:
FAT12: >0bytes, <16MB (diskettes bv, of 10MB harddisks vroeger)
FAT16: >16MB, <2048MB
FAT32: >512MB officieel
NTFS5.x: ???
(dos 7.10 uit win98 dus)
partities FAT32 >32GB -> format c:
partities FAT32 >512MB && <2GB: Fdisk -> ondersteuning voor grote schijven inschakelen.
Vervolgens formatteren.
Partitionmagic moet wel alles goed doen, vooral 7.0 die net uit is.
Filesystem limieten:
FAT12: >0bytes, <16MB (diskettes bv, of 10MB harddisks vroeger)
FAT16: >16MB, <2048MB
FAT32: >512MB officieel
NTFS5.x: ???
Verwijderd
onder windows 2000 kan je alleen maar tot een bepaalde grote fat32 maken...
als je die schijf formatteerd met partition manager naar fat 32 ( maakt niet uit hoe groot de schijf is ) dan gaat alles goed....
en kan je gewoon verder werken met fat32
als je die schijf formatteerd met partition manager naar fat 32 ( maakt niet uit hoe groot de schijf is ) dan gaat alles goed....
Verwijderd
Wat dacht jij? Laat ik eens een topic van drie jaar oud schoppen?Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 10:45:
onder windows 2000 kan je alleen maar tot een bepaalde grote fat32 maken...
Maccie_Maccie - ik ga dit topic maar sluiten 
De kans dat de topicstarter dit nog leest is niet zo groot
De kans dat de topicstarter dit nog leest is niet zo groot
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()