Netgear Wireless !

Pagina: 1
Acties:
  • 218 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Lilacrazor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 10:43
Hey,

Een vriend van mij woont zo'n 150 meter verderop . Nu willen wij een Wireless netwerk aanleggen. Wij hadden dus Netgear ingedachte omdat dat een redelijke afstand heeft en de prijs erg "laag" is :) . Maar nu is onze vraag, wat hebben we er allemaal voor nodig: 1 AP (Acces Point van Netgear) en 2 Wireless NIC's van Netgear. OM dus 2 PC's aan elkaar te verbinden? Heeft er iemand ervaring met Netgear spul? Thanx a lot,

Lilacrazor

Verwijderd

Wireless kaartjes zijn allemaal identiek heb ik me ooit laten wijs maken, het enige verschil is de stickers die 3Com of Netgear erop plakt.

Maar 150 meter gaat never nooit niet werken. Voor zo'n afstand moet je of een tussen stopje maken met UTP of een fibre leggen :) Mischien een straal verbindinkje of een packetmodem :P

Verwijderd

Hey,

Maar waarom staat er dan dat ze iets van 200Mtr Outdoor kunnen en 150 indoor met 11MBit

Hoe zit dat dan Iemand???

Alvast bedankt

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:58
Op vrijdag 19 oktober 2001 18:33 schreef Hubbex het volgende:
Hey,

Maar waarom staat er dan dat ze iets van 200Mtr Outdoor kunnen en 150 indoor met 11MBit

Hoe zit dat dan Iemand???

Alvast bedankt
standaard is 100 meter outdoor, vandaar :)

als je alleen tussen 2 pc's wil verbinden, dan heb je alleen 2 nic's nodig.

een AP kun je zien als een hub.

hieropaan kan je dus meerdere kaarten aansluiten.

als je geen AP gebruikt, dan moet je wel opletten dat je niet meer dan 2 nics gaat gebruiken, anders geeft et problemen..

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 18:33 schreef Hubbex het volgende:
Hey,

11Mbit is de half-duplex snelheid onder ideale omstandigheden. Je kunt dus als je alleen op het netwerk met full-duplex zit maximaal 4.5Mbit trekken (wat je dus nooit zult halen). Daarbij komt nog eens dat een Acces Point fungeerd als hub en niet als switch, gevolg: je moet die 4.5Mbit delen met het aantal gebruikers op het draadloos netwerk.

Totale suckheid dus. :)

• Lilacrazor
Damn, iemand anders nog suggesties (niet al te duur)??

• Xandrios
Op vrijdag 19 oktober 2001 20:56 schreef Lilacrazor het volgende:
Damn, iemand anders nog suggesties (niet al te duur)??
niet al te duur...en wireless gaan helaas (nog) niet samen :'(

• Xandrios
Op donderdag 18 oktober 2001 12:40 schreef sproggle het volgende:
Wireless kaartjes zijn allemaal identiek heb ik me ooit laten wijs maken, het enige verschil is de stickers die 3Com of Netgear erop plakt.
is NIEt waar..

een draadloze Toshiba kan NIET communiceren met een draadloze Dell bijv. :(

Verwijderd

Tip: Koop de c't van deze maand, staat een uitgebreide test in van wireless lan-kaarten en een doe-het-zelf kit voor draadloze verbinding.

BTW: In de PCM stond ook een review over allerlei wireless LAN-kaarten.

Uit die test bleek ook dat de prestaties van kaart tot kaart heel erg verschilden m.b.t. de snelheid.
De cisco kaartjes icm een Intel base-station kwam het beste uit de bus.

Bij ons op de Uni (KUN) hebben ze ook een draadloos netwerk liggen en het loopt op zich erg lekker, lekker snel. Snelheid gaat alleen wel iets omlaag als veel mensen op hetzelfde access-point zitten. We gebruiken hiervoor de Cisco Aironet 340.

Als je slechts twee pc's gebruikt heb je trouwens niet per se een access-point nodig, maar met een access-point kan je bereik twee keer zo groot zijn als je hem precies tussen die twee pc's plaatst.

:)

• Lilacrazor
Thanx people, ik zal ff kijken en hou jullie op de hoogte...

• Lilacrazor
Sorry heb net ff gechecked, afstand is "maar" zo'n 75 meter. Met 1 huis ertussen, iemand nu suggesties?

• Lilacrazor
Damn, weet niemand dit?? Gaat dit ook niet met Netgear + extenernal antenne??

Verwijderd

Hangt een beetje (veel) af van dat huis ertussen. Als je zorgt dat de antennes (op het dak of zo) elkaar kunnen "zien" dan is er geen probleem.

Koop die c't (nummer 11/2001) en check genoemde links.

• Lilacrazor
OK, zal ik doen :P

• Xtrahairy
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-11-2025
Is het uberhaupt wel mogelijk om die Netgear kaarten met elkaar te laten werken? Op de site staat dat het ding een PCMCIA kaart nodig heeft om contact mee te maken. Kan ook met een andere? En kan deze Netgear kaart ook zonder Hardware Accespoint werken? (we hebben het nu toch over die kaart van 130 piek?)

Lilacrazor: ja, maar ik niet :)

• Lilacrazor
Ja ik wil best in AP kopen.... Als het maar werkt

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-08 09:22
Als het maar 75 meter is kan je natuurlijk ook gewoon een utp kabeltje door de dakgoot leggen.

• weirdje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-11-2021

weirdje

WEiRD runs Unix

Op donderdag 18 oktober 2001 12:37 schreef Lilacrazor het volgende:
Hey,

Een vriend van mij woont zo'n 150 meter verderop . Nu willen wij een Wireless netwerk aanleggen. Wij hadden dus Netgear ingedachte omdat dat een redelijke afstand heeft en de prijs erg "laag" is :) . Maar nu is onze vraag, wat hebben we er allemaal voor nodig: 1 AP (Acces Point van Netgear) en 2 Wireless NIC's van Netgear. OM dus 2 PC's aan elkaar te verbinden? Heeft er iemand ervaring met Netgear spul? Thanx a lot,

Lilacrazor
Niet moeilijk doen. Jij koopt een NIC, hij koopt een NIC. Het enige wat je moet regelen is een externe antenne die je (behoorlijk precies) richt op zijn externe antenne.

Met 802.11b zijn afstanden tot kilometers(!) te overbruggen. Wat je nodig hebt is voldoende zendvermogen of een goed gerichte antenne. Een combinatie van deze twee is doorgaans het best.

In ieder geval wil je "Line Of Sight", de twee antennes moeten elkaar kunnen zien.

Running Unix with a reason : it runs and keeps running.

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 13:12
Dit is het "pet project" van een Ierse TA'er, http://www.irishwan.org/ --> het wireless aansluiten van half Ierland :) Alles wat je moet weten, inclusief info over de apparatuur, is op de site of op het forum te vinden.

We spend our years as a tale that is told

• Lilacrazor
Hey mensen,

Ik heb dus vandaag de C'T gekocht. Maar nu is mijn vraag dus, ik koop gewoon 2 Wireless NIC's + 2 antenne's ?

• Xtrahairy
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-11-2025
Jaaah, dat is de vraag! Dat zou ik dus ook wel eens willen weten, kunnen twee Netgear NIC's in Ad Hoc modus werken?

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01:52

Ruudjah

2022

Als ik het goed begrijp, kun je dus met 2-3 accesspoints met een reikweidte van 3 km, het centrum van de stad Arnhem volledige dekking bieden voor wireless internet? Je zet drie masten op, als je met de laptop in de buurt komt, dan 'vindt' hij het netwerk al? of hebben de 'clients' ook een 1W straalverbinding nodig?

TweakBlog

Verwijderd

Ik heb dit hele topic doorgelezen maar mij wordt niet duidelijk over al iemand is die nu thuis of op z'n werk zo'n NetGear omgeving heeft draaien. Ik sta op het punt om 1 vaste PC en 2 laptop's te connecten via een NetGear wireless LAN maar zit met het volgende :

1. Heeft iemand ervaring ? driverinstallatie problemen etc ?
2. Ik wil een LAN puur en alleen om MXStream te gaan delen.
iemand suggestie voor software die ik daarvoor kan gebruiken ? zelf zit ik te denken aan Sygate.

Let me know.

Thanx *D

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[forum=24] >> [forum=19]

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
heb gisteren besteld: Netgear MA401GE PCMCIA en MR314GE WIRELESS KABEL-DSL ROUTER INCL 4 POORT SWITCH voor totaal f1117,- (Dit is een echte internet gateway config dingetje met dhcp/nat enz).
als het draait post ik de ervaringen. a.s vrijdag komt @home

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Op Sunday 28 October 2001 08:10 schreef paulhekje het volgende:
heb gisteren besteld: Netgear MA401GE PCMCIA en MR314GE WIRELESS KABEL-DSL ROUTER INCL 4 POORT SWITCH voor totaal f1117,- (Dit is een echte internet gateway config dingetje met dhcp/nat enz).
als het draait post ik de ervaringen. a.s vrijdag komt @home
Ah geweldig, ik ben nieuwsgeirig.

• Lilacrazor
Jah waar kan ik die NIC's + Antenne's van Lucent kopuh? Thanx,

Lilarazor

• paulhekje
Op dinsdag 30 oktober 2001 18:44 schreef Lilacrazor het volgende:
Jah waar kan ik die NIC's + Antenne's van Lucent kopuh?
http://magna.nl/Netwerk.htm#CT6

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• paulhekje
heb m'n netgear spul binnen en het werkt prima.
aansluiten, pc krijgt ip nummer van router, default gateway = router
met webrowser "@home pc naam" ingeven bij router en het werkt. Het meeste werk was 2 gaten netjes in de muur boren om 'm op te hangen.
wireless werkt ook in 1 keer. beveiliging is daarna in te geven. heb ik nog niet gedaan. router zit in de kelder net boven begane grond niveau aan de muur. Op zolder heb ik nog prima verbinding (houten vloeren). In de tuin loopt de snelheid terug tot 2-5 MB. dit is op 15-20m door muren heen. nog ruim genoeg voor internet.
een eigenaardigheidje: met internet explorer lukte het niet de router te configgen. menu item opent niet, met opera lukt het wel (m'n favoriete browser). ze adviseren zelf netscape te gebruiken...

Pagina: 1