Toon posts:

Voeding rackmounted server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Er lijkt nogal een groot prijsverschil te zitten tussen rackmountable kasten met verschillende voedingen.
In het geval van een thunderbird 1,4 ghz met 512 of 1024 meg ram, 2 nics en 2 ibm 60gxp schijven, voldoet een 250 watt of is 330 toch noodzakelijk ?
Ik weet dat bij een fijne game machine met athlon en geforce kaart een 300 watt eigenlijk wel noodzakelijk is, maar ik vraag me af of dat zonder geforce ook wel nodig is ?
Iemand ervaringen ? :]

Verwijderd

Is niet nodig, 250 Watt is prima. Maar zo veel duurder is een 300 Watt voeding ipv 250 Watt niet, ongeveer 40 Euro.

Verwijderd

de kwaliteit v.d. voeding is overgens wel erg belangrijk, zeker in een server

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 12:33 schreef Kertje het volgende:
de kwaliteit v.d. voeding is overgens wel erg belangrijk, zeker in een server
Idd.. je weet tegenwoordig nooit met al die salmonella e.d. >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 oktober 2001 12:29 schreef sproggle het volgende:
Is niet nodig, 250 Watt is prima. Maar zo veel duurder is een 300 Watt voeding ipv 250 Watt niet, ongeveer 40 Euro.
Bij de 19" rack mountable kasten die ik gezien heb zit er toch zo'n 200 piek verschil tussen eentje met een 250 en een met een 330 watt voeding. Misschien zijn er ook wat andere specs verschillend, maar 't is zo'n vervelende duitse site, dus lastig te begrijpen voor mij :)

Kertje: Dat is waar ja, maar als het een kast is van een goed merk zal dat niet zo gauw een probleem zijn lijkt me.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dit lijkt me nou eigenlijk een "gewoon" HA topic.

Niet ANS specifiek.
Pagina: 1