Ik wil video en muziek gaan bewerken,welke prossesor is hiervoor het meest geschikt?
Alvast bedankt.
Elvis3
Alvast bedankt.
Elvis3
Verwijderd
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
Als de software optimized is voor een P4 wel ja... en aangezien dat nog niet zoveel is... AMD is goed alternatief.Op donderdag 18 oktober 2001 12:23 schreef wussy het volgende:
PENTIUM 4 2GHz, Pentium 4 is dè processor voor video- en muziekbewerken. Veel beter dan AMD-tjes
Verwijderd
Verwijderd
Mooi gezegd....Op donderdag 18 oktober 2001 12:34 schreef Rednasius het volgende:
Ik denk dat het weinig uitmaakt of je een dikke PIV of een dikke Athlon XP koopt. Als je ook nog naar de centjes kijkt is de keus natuurlijk duidelijk. FL 1646 voor de PIV en FL 625 voor de AXP
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
webOS all the way!
Verwijderd
De meeste audiosoftware ondersteunt helaas (nog?) geen multiprocessingOp donderdag 18 oktober 2001 12:53 schreef JvS het volgende:
Ik denk dat de processor niet echt meer een die-hard bottleneck is tegenwoordig.
Ik zou liever wat meer uitgeven aan een dual processor setup (dat kan met AMD vrij goedkoop) als je video gaat bewerken met programma's die dat ondersteunen. (ik bedoel, wat kost een thunderbird 1,4Ghz nou tegenwoordig) en een goede snelle raid config (wellicht zelfs met scsi). Veel geheugen is vrij duh, maar in dat kost toch geen kont meer (ik bedoel 400 piek voor 1024mb A-merk)).
Ik zou ook wat meer investeren in een scherm en wat fijne monitorspeakertjes, dan in een zwaar overkille proc. En als je het professioneel wil doen, dan moet je gewoon wat "echts" kopen (avid systeem oid).