Acehtml en database koppeling

Pagina: 1
Acties:

• blijhoofd_bennie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
Lo, wij hebben hier een programma om een beetje makkelijk scriptjes te maken, acehtmlpro heet het. Maar het schijnt dus dat je hiermee geen database kunt aanspreken.
Watvoor programma's adviseren jullie (waarmee dat kan).
Kan wel naar programma's gaan zoeken (geen probleem), maar dacht eerst ff vragen welke programma's jullie gebruiken/adviceren en dat ik dan van de desbtreffende page deze kan downloaden

Verwijderd

:? Dat kun je toch zelf proggen?
Of kun je er zelf geen regels tussen zetten?

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
Op donderdag 18 oktober 2001 11:57 schreef daniel_hoenderdos het volgende:
:? Dat kun je toch zelf proggen?
Of kun je er zelf geen regels tussen zetten?
Mhh als ik dat zou kunnen zou ik geen proggie gebruiken doorvoor :(, dus als jij de regels voor mij weet :?

Wij hebben dus een sql database op de server staan, maar hoe spreek ik dan bijv. een veld aan met de naam rentegebruiker (is ff zo een versinsel), hoe spreek ik hem dus aan en wijzig dus gegevens (het reken gedeelte is dus al af, hij hoeft alleen dingen toe te voegen/wijziggen)

Maar als het met een koppel proggie kan is het natuurlijk makkelijker..

Verwijderd

:?
Scripttaal?
ASP, PHP etc.
Lees de manuals door, ebkijk wat je het makkelijkst vindt, en leer SQL.
Ik snap echt niet wat je nou precies bedoeld.

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
Even opnieuw proberen, heb hier een programma om een page mee te maken ACEhtml. Dus daarmee maak ik de page, buttons etc, formules.
MAAR moet mijn dingen die ik wil wijzigen/invoeren koppelen aan een veld in een database (in ons geval een SQL database) en dat kan dus met dat programma niet.

Dus wat ik graag weten wil, weet iemand een ontwerp programma waar het wel mee kan en/of wat de code is die ik in kan voeren, aangezien het niet in de manual van ACE html staat.

Extra info:
Ik heb een veld met de naam quadfigther. Dat schip kost een bepaald aantal grondstoffen. Ik heb dus een code die kijkt hoeveel grondstoffen ik heb en kijkt hoeveel (en of) ik dat type schip kan bouwen. Wat ie dus weg moet schrijven in de database, is dus quadfighter aantal = 4 (<<< deze dus)
en hoe doe ik dat (dus wat is het commando daarvoor :?) of ik zoek dus een progamma waar ik dat mee kan koppelen (zonder te typen dus).

Duidelijk??