Toon posts:

[ASP] Sessie kwijt bij popup

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ALs ik vanuit een asp-pagina een popup-venster aanroep is de sessie daarin niet meer actief.

javascript voor popup:
window.open(url, "newWin", "scrollbars=no,status=no,width=450,height=350")

Weet iemand een manier om de sessie toch te behouden?

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
uh vreemd normaal zou je sessie nog wel moeten bestaan lijkt me, maar je zou datgene wat van belang is eventueel via de url paramaters kunnen doorgeven dan wel de boel naar een cookie te zetten en in de popup uit te vragen.

Verwijderd

Je hebt in je browser gedefinieerd dat elk browserwindow in een apart process draait (advanced settings in IE). Hierdoor 'erft' het nieuwe window niet de connection met de server van zn parentwindow, maar maakt een compleet nieuwe verbinding, waardoor er een nieuwe session wordt gecreeerd.

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 12:17

Basszje

Reisvaap!]

Wazig.. Ik heb dan nl ook aanstaan en ik gebruik ook regelmatig popupjes, maar ik heb het nog nooit gehad dat mijn sessie in een keer ging fietsen ofzo :?

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Verwijderd

Misschien een idee om dat popupje alleen voor mdedelingen aan de client kant te gebruiken.
Als je het opent met newwin=window.open(etc...) dan kan newwin het ook weer sluiten.
Volgens mij gaat je sessie dan weer gewoon verder.