Toon posts:

iemand celeron 667 hoger dan 833 gekregen?

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand zijn ("geweldige")celeron 667 hoger dan 833 gekregen? ik heb hem stabiel en max 38graden op 83mhz bus lopen, hoger dan is het snel over

Verwijderd

Hoogste daar heeft 1217Mhz gehaald. Ja dus.

Verwijderd

Topicstarter
katching!!

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 11:44 schreef MaNtie het volgende:
katching!!
:?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op donderdag 18 oktober 2001 11:29 schreef MaNtie het volgende:
Heeft iemand zijn ("geweldige")celeron 667 hoger dan 833 gekregen? ik heb hem stabiel en max 38graden op 83mhz bus lopen, hoger dan is het snel over
kon em zelfs met mega cooling ook niet hoger krijgen als 83mhz... was een 133mhz bord met 133mhz geheugen maar ik denk dat de cpu gewoon struikelt boven de 900mhz ofzo

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 oktober 2001 11:36 schreef gve het volgende:
www.overclockers.com => cpu database
ofwel http://overclockers.cssftware.com/cpudb/index.cfm
Ik heb hiero zitten kijken een aantal mensen krijgen hem op 1 ghz, een een aantal op 950 mhz
maar de mijne is niet meer stabiel als ik hem hoger dan 83 mhz zet, ik zie voltages van 2,0 daaro, volgnens mij fikt dat ding dan binnen 10 minuten af. Hoewel, ik zit echt op max 40 graden. af en toe zelfs onder de 30 graden als ik hem licht gebruik. dat vind ik wel heel laag voor onze celeron broeder.

Verwijderd

Topicstarter
Very stable at 1.75 vcore Iwill Sloket2 with Golden Orb fan helps keep the CPU at a nice cool temp of 74F (23C). The 667 with a 10x multiplier and 100MHz FSB helps make this a very stable setup.

volgens mij wordt het een nieuwe koeler erop als ik dat lees. 23 graden, das nie mis

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 oktober 2001 11:45 schreef gve het volgende:

[..]

:?
zal hem even goed uitspreken
kaaaaaaa tchingg

Verwijderd

ik had een Celeron 566@933 1.85 volt 38 stressed met Chrome Orb

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 21:02
Op donderdag 18 oktober 2001 11:55 schreef MaNtie het volgende:
Very stable at 1.75 vcore Iwill Sloket2 with Golden Orb fan helps keep the CPU at a nice cool temp of 74F (23C). The 667 with a 10x multiplier and 100MHz FSB helps make this a very stable setup.

volgens mij wordt het een nieuwe koeler erop als ik dat lees. 23 graden, das nie mis
Dan heeft ie hem toch wel in de koelcel staan, want 3 graden boven kamertemp met een luchtkoeler :?

Verwijderd

Topicstarter
of hij woont in siberie?
hehe
zit ook een vent die heb hem boven de 1200 staan draaien op -3c standaard, die zit in een vriescel

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 21:02
Op donderdag 18 oktober 2001 12:07 schreef MaNtie het volgende:
of hij woont in siberie?
hehe
zit ook een vent die heb hem boven de 1200 staan draaien op -3c standaard, die zit in een vriescel
hehe
Kan wel met een peltier, maar dan moet je wel een heel goede luchtkoeler hebben (met waterkoeling en een peltier haal je makkelijk de min 20)

Verwijderd

Topicstarter
kga maar proberen voltage nog met 0,05 omhoog en dan voor de 900 mhz. hij blijft nu zo koel. Als hij maar onder de 45 graden blijft.

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 12:07 schreef MaNtie het volgende:
of hij woont in siberie?
hehe
Nee die heeft een peltier element erop gemonteerd.

En dat wegfikken bij 2.0 vol valt wel mee hoor :) Als de temp niet boven de 50 graden komt is er niets aan de hand.

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 11:54 schreef MaNtie het volgende:

[..]

Ik heb hiero zitten kijken een aantal mensen krijgen hem op 1 ghz, een een aantal op 950 mhz
maar de mijne is niet meer stabiel als ik hem hoger dan 83 mhz zet, ik zie voltages van 2,0 daaro, volgnens mij fikt dat ding dan binnen 10 minuten af. Hoewel, ik zit echt op max 40 graden. af en toe zelfs onder de 30 graden als ik hem licht gebruik. dat vind ik wel heel laag voor onze celeron broeder.
Nou, da's niet helemaal het geval hoor.. Ik heb die van mij ingeburnd op 2.30 volt... jaja... is nooit boven de 50 graden uitgekomen met standaard spire koelertje.. maar dat was een Medonchino (ofzo) ...de oude type...

Verwijderd

667@900 dat heb ik ooit es gehad, na een voltage mod (kl0te ASUS bord) liep ie op 950, verder niet geprobeerd. koeling was Alpha pep 66 (mod) werd max iets van 33 graden (na 2 uur prime95)

• Ariek
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op donderdag 18 oktober 2001 11:29 schreef MaNtie het volgende:
Had ik ook stabiel op 833, maar nu draai ik toch alweer een tijdje hem op 907, volgens mbm met 37 graden stressed. Verder gewoon de normale koeler erop en ook stabiel.

Ik denk dat het batch afhankelijk is.

Verwijderd

Mjn broer kreeg zijn celeron 600 op 900 (en nog wat) stabiel. Met een golden orb.

Verwijderd

we hebben het hier oven een 667 !!!! geeeeeen 566 of 600, neeeee een 667 !!!!!! skeel ofzo shit hey

zometeen komt er vast weer iemand met ze amd aankakken ofzo .....ik zit erop te wachten.....

/me denkt dat lezen lastig is voor veel mensen hier

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 13:49 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:
we hebben het hier oven een 667 !!!! geeeeeen 566 of 600, neeeee een 667 !!!!!! skeel ofzo shit hey

zometeen komt er vast weer iemand met ze amd aankakken ofzo .....ik zit erop te wachten.....

/me denkt dat lezen lastig is voor veel mensen hier
je denkt toch niet dat we fucking verplicht zijn om op alles ontopic te reageren? het gaat nog steeds over Celeron overclocking hoor

Verwijderd

wat heeft ie aan 566 results terwijl ie een 667 heeft dan??

juist geen drol, ja de sneaky gedachte " had ik dan toch een andere cpu moeten kopen?"

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

>:) * GiLeX blijft ook ontopic

Heb thuis een celly700 (cBo stepping) draaien op 997mhz(95x 10.5 :)
met spiretje erop en 1.90vcore full stressed max 46c
draait ook 1050mhz maar is me dan niet stabiel genoeg :)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Verwijderd

Nou dan zal ik maar weer posten. Ik heb een Celeron 667 en die loopt zomaar op 1050mhz op 2.00V. En dat nog wel met een Peltier ( zie sig ). Tot 1150mhz boot ie nog maar dan is het over. Zal wel door het moederbord komen want die heeft nog een BX chipset. Hoop dat je hier wat mee kunt.

Greetz

Verwijderd

hahaha gani, niet zo vrolijk he

duurde trouwens wel lang voor je reageerde

/me denkt dat celeron_clocker weer loopt te patsen :)

Verwijderd

Topicstarter
Net ff geprobeerd op 900, maar dat lukte niet hoor, ik moest mijn bios resetten om weer op te kunnen starten, ik had mijn voltage op 1.80 gezet

Verwijderd

meer volt?? ps is je geheugen wel 100 mhz of meer?? en kijk evt naar de pci/agp devider, mischiebn staat ie bij jou bij 90 mhz nog op 1/2, dan heb je nl behooorlijke hoge pci/agp snelheden, dus als dat zo is ga naa een optie met een 1/3 devider, en probeer die, kun je je voltage niet hoger instellen ga dan ff zoeken naar een p3 voltage mod artikel, en mod dat voltage ff, maar kijk wel naar de temps !!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 oktober 2001 08:56 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:
meer volt?? ps is je geheugen wel 100 mhz of meer?? en kijk evt naar de pci/agp devider, mischiebn staat ie bij jou bij 90 mhz nog op 1/2, dan heb je nl behooorlijke hoge pci/agp snelheden, dus als dat zo is ga naa een optie met een 1/3 devider, en probeer die, kun je je voltage niet hoger instellen ga dan ff zoeken naar een p3 voltage mod artikel, en mod dat voltage ff, maar kijk wel naar de temps !!
okay:
geheugen is 133mhz
ik denk dat hij op 1/2 staat en dat zal de reden zijn dat hij te hoge kloksnelheden zal hebben bij pci/agp.
mijn voltage kan nog wel een stukkie hoger kan wel boven de 2.
zal hem nu proberen met 1/3 te zetten

Verwijderd

lol hehe dat was het problem dus :), je pci kan namelijk noooit geen 45 Mhz aan :) laat staan je agp op 90 (kan wel, moet je mazzel hebben :))

Verwijderd

Topicstarter
Nou hij wil nu ook niet echt eer starten
1/3 staat hij, 1,85 volt en op 90mhz x10 multiplier

weer es bios resetten :(

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 00:21 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:
hahaha gani, niet zo vrolijk he

duurde trouwens wel lang voor je reageerde

/me denkt dat celeron_clocker weer loopt te patsen :)
Waarmee dan??? :7

(zie mijn sub):o

Verwijderd

Als je nou even leest wat de eerste reacties waren......
Goede link.
Koop anders de nieuwe celly van 1200 mhz en 256 L2 cache en klok die over naar1600 mhz...
Wel een powerleapje erbij bestellen....
Op donderdag 18 oktober 2001 11:36 schreef gve het volgende:
www.overclockers.com => cpu database
ofwel http://overclockers.cssftware.com/cpudb/index.cfm

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 11:56 schreef MaNtie het volgende:

[..]

zal hem even goed uitspreken
kaaaaaaa tchingg
Je houdt van Red Alert II? :?

Verwijderd

Op zaterdag 20 oktober 2001 09:59 schreef ExiRana het volgende:

[..]

Je houdt van Red Alert II? :?
Dan is het toch meer iets van:

Tsa tjjjinggggggggg, niet?

Verwijderd

Ik krijg mijn Celeron 800 (100FSB) niet hoger dan 960..
En dat door alleen mijn FSB te verhogen naar 120..

In het bios wordt hij dan 43graden celcius...
(op 800 mhz wordt hij ca. 38graden celcius)
Ik hep dan ook de orginele INTEL koeler erop zitten (ca. 4000rpm)

Als ik hem tot 1000 probeer op te klokken krijg ik de error: CMOS ERROR enzo....

Maar ik wil meer... volgens mij kan ik makkelijk de 1100 halen... maar hoe ????

Andere cooler??? WELKE??

Help mij...

Greetzz HeLLFiRe

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
heb hier een Celeron850 lopen met Coolermaster (slotA ->1,2ghz) op 1095 (129mhz FSB) Maar ja, dat was op mijn Aopen BX plankje. Nu heb ik een MSI VIA 133 (zodat ik over paar maandjes op PIII EB kan overstappen) en nou komt ie niet meer op 124 :-(

Ik ben er maar mee gestopt met oc'en van celerons, de kick is welleuk maar echte snelheids winst krijg je er niet mee, Het is en blijft een verlamd lammetje met maar 128kb cache. Overigens draai ik hem met alle plezier hoor, daar niet van.

Ik kreeg hem trouwens met de retail voeding zonder voltage te verhogen zowiezo al op 995mhz. Maar heb wel eentje met nieuwere core, loopt standaard al op 1,75volt.

Groetjes

• klomp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-11-2025

klomp

Zooi...

Wees blij dat je hem kan oc'en, ik kan het niet eens :(

maar ja koop over een poosje toch een andere proc
( 'k weet nog niet welke :? )

( m'n eerste post sinds 3 week :9 )

Verwijderd

Op zaterdag 20 oktober 2001 20:30 schreef TheHeLLFiRe het volgende:
Ik krijg mijn Celeron 800 (100FSB) niet hoger dan 960..
En dat door alleen mijn FSB te verhogen naar 120..

In het bios wordt hij dan 43graden celcius...
(op 800 mhz wordt hij ca. 38graden celcius)
Ik hep dan ook de orginele INTEL koeler erop zitten (ca. 4000rpm)

Als ik hem tot 1000 probeer op te klokken krijg ik de error: CMOS ERROR enzo....

Maar ik wil meer... volgens mij kan ik makkelijk de 1100 halen... maar hoe ????

Andere cooler??? WELKE??

Help mij...

Greetzz HeLLFiRe
Heb je het voltage al verhoogd? Tot 1,9V zeker geen probleem.

Verwijderd

-Off topic-

-GeHlGe-GoaT
Lekkerrrrrrrrr Becks !!!

Inderdaad BECKS Rulez...................... :9 :9 :9 :9

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 oktober 2001 09:04 schreef rickyenslingertje het volgende:
Als je nou even leest wat de eerste reacties waren......
Goede link.
Koop anders de nieuwe celly van 1200 mhz en 256 L2 cache en klok die over naar1600 mhz...
Wel een powerleapje erbij bestellen....
[..]
kan die celly op een VH6II mobo?? want ik hoorde dath ij niet op alle chipsets kon. omdat hij 0.13micron gebakken was. VH6II heb VIA apollo pro chipset geloof ik

Verwijderd

Op zaterdag 20 oktober 2001 22:04 schreef CB het volgende:
-Off topic-

-GeHlGe-GoaT
Lekkerrrrrrrrr Becks !!!

Inderdaad BECKS Rulez...................... :9 :9 :9 :9
/me denkt dat CB et wel snapt, dat bier drinken :)

Verwijderd

dubbel. Was te laat met de stopknop

Verwijderd

Op zondag 21 oktober 2001 04:21 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:

[..]

/me denkt dat CB et wel snapt, dat bier drinken :)
Er gat me opeens iets dagen: Aldi fan?

Verwijderd

euhhh die snap ik niet,,,,,
Pagina: 1