Computer hapert !!! ???

Pagina: 1
Acties:

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:36
As ik een tijdje aan t computeren ben gaat ie af en toe haperen. Dan doet ie t 2 sec wel en dan weer 2 sec niet. Heel vreemd. Het is sinds ik ADSL heb geinstalleerd. Een vanmme geheugen bankies heb t ook nog begeven. Kan het een geheugen tekort zijn ? (kheb nu maar 64MB erin zittuh) Het is iig goed irritant, want als ik net lekker aan het downen ben dan gaat ie ineens vaag doen en moet ik weer rebooten.
Weet iemand waar het aan kan liggen?????

Alvast bedankt,

Verwijderd

meer info please? welk os enzo?

• MrJT
ik gebruik Win98 (geen SE). En het haperen begint na onbepaalde tijd. Kheb un PIII 450, TNT2 32MB, SBLive5.1 player.

Verwijderd

Volgens mij ligt dat aan win98, die slibt, zeg maar, dicht na een tijdje downen. Tenminste dat d8 ik. Dus win2000 of xp erop, en je gezeik is over.. :9

iig sux6 :)

• MrJT
het kan te maken hebben met het downen binnen Win98. Maar volges mij is dat niet t probleem. Aangezien hij het ook doet als ik gewoon een spelletje speel ofzow (zonder internet verbinding).

• MrJT
Kan het te maken hebben met oververhitting vamme videokaart ofzow (processor oververhitting zal t wel nie zijn aangezien die dan gewoon zou moeten crashen). Ik heb namelijk al m`n PCI sloten vol zitten, en me koeling is nou niet echt optimaal te noemen.

Verwijderd

Hint: 104 piek 512 mb sdram.. zag ik laatst..

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

beeindig een was programma's die op de achtergrond draaien! (taskmanager, virusscanner, active desktop(!), andere zooi)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Geheugen tekort kan trouwens ook wel een rol spelen, aangezien ik ook zoiets heb gehad met 64mb, heb er toen 128mb (6 mnd geleden voor 140 piek %$@$@##$@!!^%) bijgeprikt en gaan met die banaan.

• MrJT
jah ik had 256 MB besteld en gekregen. Maar na inzetting bleek dat me Mobo maar t/m 128MB per slot ondersteund. Dus die moet nog ff terug om om te ruilen voor 2x 128MB.
En afsluiten van achtergrond draaiende programma`s doe ik ook al een tijdje standaard na het opstarten (moet binnuhkort weer ff formatten en herinstalleren) dus dat ist ook niet.

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 11:54 schreef mrjoint het volgende:
jah ik had 256 MB besteld en gekregen. Maar na inzetting bleek dat me Mobo maar t/m 128MB per slot ondersteund. Dus die moet nog ff terug om om te ruilen voor 2x 128MB.
En afsluiten van achtergrond draaiende programma`s doe ik ook al een tijdje standaard na het opstarten (moet binnuhkort weer ff formatten en herinstalleren) dus dat ist ook niet.
Dan zou ik ffies afw88 totdat je die geheugenlatjes erin hebt geprikt :)

• MrJT
Kzou t wel vaag vinden as t daar aan lag. Want als ik me geheugen recover (met cacheman) op t moment dat ie zo vaag doet, Helpt dat niets, terwijl die dan weer geheugen vrij maakt. Dus zou die dan weer genoeg resources moeten hebben om normaal te werken (toch?).
Maar aan de andere kant is het heel goed mogelijk, aangezien ik deze problemen heb sinds mn 2e geheugenbankie ermee is gestopt. Maar ik heb toen tegelijkertijd ook een ethernet kaartje geinstalleerd, dus daar zou het ook aan kunnen liggen. Me computer sluit sindsdien trouwens ook niet meer normaal af. Hij blijft hangen op t "Windows bezig met afsluiten" scherm. en dan moet ik vanaf daar me pc resetten of uitzetten.

Verwijderd

Maar aan de andere kant is het heel goed mogelijk, aangezien ik deze problemen heb sinds mn 2e geheugenbankie ermee is gestopt
AHA, dat had je, d8 ik, nog niet gemeld. Dan ligt het vast daaraan.

• MrJT
iig iedereen bedankt voor de reply`s

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 11:35 schreef Oracle het volgende:
Volgens mij ligt dat aan win98, die slibt, zeg maar, dicht na een tijdje downen. Tenminste dat d8 ik. Dus win2000 of xp erop, en je gezeik is over.. :9

Ja, dat klopt! Met win2k moet het opgelost zijn of natuurlijk.... L*n*x

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Ik heb ook zoiets. OOk windows 98 first ed. met MSI BXmaster PIII 800, 256 Mb, 2*40GB DiamondMax, Gforce2GTS, SBlive en nog wat troep.
Sinds ik ADSL heb (via USB modem |:( ) heb ik regelmatig last dat na een uurtje Unreal Tournament spelen alles begint te haperen (terwij #fps en ping nog steeds goed is). Net een stroboscoop met 3 beeldjes per seconden. Moet dan meestal rebooten..

Wat ik altijd (voor ADSL) al had is dat zo nu en dan alles in de computers een halve seconden stopt (harddisks, ventilaters, geluid) en dan gewoon weer verder gaat???

Ach t wordt tijd voor een nieuwe (wanneer komt die PIV op 2400Mhz met 512 kb cache en ik heb nog ergens Dos 3.0 :) )

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Verwijderd

Ik heb ook zoiets. OOk windows 98 first ed. met MSI BXmaster PIII 800, 256 Mb, 2*40GB DiamondMax, Gforce2GTS, SBlive en nog wat troep.
Waarom klooi je dan nog steeds met win98FE, gewoon win2k of win xp erop en gaan ... :) Kan jouw bak echt wel aan, zou ik zeggen. Maarja wie ben ik :?

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Op zaterdag 20 oktober 2001 18:25 schreef Oracle het volgende:

[..]

Waarom klooi je dan nog steeds met win98FE, gewoon win2k of win xp erop en gaan ... :) Kan jouw bak echt wel aan, zou ik zeggen. Maarja wie ben ik :?
Luiheid + games=hoofdgebruik... (en ME vond ik nix)
Maar XP komt er nog wel een keer op hoor.

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Verwijderd

Op zondag 21 oktober 2001 00:15 schreef Duck-Twacy het volgende:

[..]

Luiheid + games=hoofdgebruik... (en ME vond ik nix)
Maar XP komt er nog wel een keer op hoor.
Is echt super >:)
Pagina: 1