Toon posts:

ECS K7S5A

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi there,

ik ben sinds dinsdag in het bezit van het ECS K7S5A moederboard en heb hem tot dusver nog niet aan de praat kunnen krijgen.

Ik krijg namelijk 8 beepjes te horen (duidt volgens de AMIBios op een videokaartprobleem) en heb dit ook gechecked. Ik heb een AGP kaart en PCI kaart geprobeerd die het in een andere pc wel gewoon deden.

Ook heb ik rondgekeken in verschillende forums en van alles geprobeerd maar tevergeefs. Hebben jullie een idee? Alvast bedankt.

GreeTz,
-=RoYaLTy=-

Verwijderd

Kan je wel in je Bios ?

Verwijderd

Kapot? :P

Verwijderd

Topicstarter
Hi,
ik kan helaas ook niet in de bios. De computer gaat wel aan, fannetjes draaien en dan krijg ik binnen no time die 8 beeps te horen.

Overigens blijft het beeld helemaal zwart en springt de monitor niet eens aan. Wie heeft er een idee of is mijn moederboard echt kaduuk?

GreeTz

:(

Verwijderd

Ik heb ook een ecs moederbord en heb er tot nu toe alleen maar problemen mee gehad. dingen zijn echt :r
Probeer je mb ram is eens op 100mhz fsb te draaien of als je 2 mb ram sticks hebt er 1 uit te halen en het dan nog eens te proberen. Bij mij hielp het goed.

Suc6

• Dinant
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-06 22:39
Het moederbord is door tomshardware erug goed getest op zowel stabiliteit als snelheid.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Santie,
ik heb het geprobeerd met 1x 256 DDR van Dane Elec en ook met 1x 128 MB SDRAM. Helaas wilde dit niet baten aangezien ik nog steeds dezelfde irritante beepjes kreeg te horen :(

Even een overzichtje van wat hardware:
- AOpen 300W Bigtower
- ECS K7S5A
- AMD Thundbird 1.4 Ghz + Cooler
- 256 MB DDR van Dane Alec
- Creative Geforce Annihilator 256 Pro (AGP)
- S3 PCI Videokaartje (om te testen)
- en nog wat mikmak

Ik ga vanavond nog een poging wagen om het geheel aan het pruttelen te krijgen maar ik vrees steeds meer dat het moederboard gewoon verrot is.

GreeTz

Verwijderd

Topicstarter
Hey Dinant,
inderdaad. Uitgaande van de nodige positieve reviews heb ik het board dan ook aangeschaft in de hoop hiermee een snel en stabiel systeem te krijgen. Helaas heeft het tot dusver nog niets opgeleverd, maar ik geef de hoop niet op *D

Toch begin ik steeds meer te denken dat het moederboard verrot is, en dat het hopelijk met een gloednieuwe allemaal opgelost is...

GreeTz

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 08:17

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Probleemen kijk dan in dit Forum voor heel veel Info.

http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=forum&f=4

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Verwijderd

Denk dat je de cmos jumper niet goed hebt staan.

Verwijderd

Er zat bij in de handleiding een brief waarop stond dat je moest check hoe de jumper voor je cmos stond

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 15:02 schreef Santie het volgende:
Ik heb ook een ecs moederbord en heb er tot nu toe alleen maar problemen mee gehad. dingen zijn echt :r
Probeer je mb ram is eens op 100mhz fsb te draaien of als je 2 mb ram sticks hebt er 1 uit te halen en het dan nog eens te proberen. Bij mij hielp het goed.

Suc6
Doe niet zo lomp, zo goed als iedereen is fucking tevreden met dit mobo

Verwijderd

Het geheugen kan ook defect zijn. Of geeft ie dan minder beepjes :?

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 09:31
Clear es uw BIOS, hier starte hij ook niet op voor ik dat had gedaan :)

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Verwijderd

toen ik ditzelfde bord afgelopen weekend installeerde kreeg ik het ook niet aan de praat. Alleen de cpu-fan leek te werken. Had van alles geprobeerd. Na advies van de verkoper (per e-mail op zondag!) nogmaals getest met alleen cpu met cooler, voeding,videokaart en geheugen. Toen werkte het wel. Wat bleek..... het AGP-slot geeft meer weerstand dan ik gewend ben. Als je denkt dat je kaart zit, kan hij nog een stukje verder. Heel stevig(!!) aandrukken dus. Mijn systeem loopt inmiddels als een zonnetje!
Succes.

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 02:14
Hee ben jij niet die gozer die mij twee keer gebeld had voor dat KT133A mobo van ECS? En vervolgens heb ik je gewezen op de pricewatch van Tweakers?

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Verwijderd

Topicstarter
Ikke niet hoor :) Het board is inmiddels opgestuurd.

Ciao!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op vrijdag 19 oktober 2001 08:09 schreef kleine_beer het volgende:
toen ik ditzelfde bord afgelopen weekend installeerde kreeg ik het ook niet aan de praat. Alleen de cpu-fan leek te werken. Had van alles geprobeerd. Na advies van de verkoper (per e-mail op zondag!) nogmaals getest met alleen cpu met cooler, voeding,videokaart en geheugen. Toen werkte het wel. Wat bleek..... het AGP-slot geeft meer weerstand dan ik gewend ben. Als je denkt dat je kaart zit, kan hij nog een stukje verder. Heel stevig(!!) aandrukken dus. Mijn systeem loopt inmiddels als een zonnetje!
Succes.
Ik heb em nu ook een week, en loopt van begin af aan perfect!
3 dingen moet je echt op letten tijdens install:
AGP GOED aandrukken
Bios jumper goed zetten
NIET de meegeleverde IDE-drivers installeren.

Hou je je eraan, dan ondervind je alleen problemen als ie toevallig kapot is.

Wel ff op ocworkbench.com -> ecs forum ff de nieuwe drivers downen.

Wat b.t.w. erg lekker liep bij mij:
In de oude win98 install ALLE apparaten wegmieteren, aflsuiten (NIET herstarten). Mobo wisselen, installen en draaien maar :) :) Hehe niks nieuwe Win install, lekker verderdraaien :) en stabiel als de pest (16 uur 3dmark)

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Bordje is gewoon kei goed voor die 180 piek :)
Heb er ook eentje naast me 8HKA draaien VROEM..

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
ik zal het onthouden zodra ik volgende week weer mijn boardje terugkrijg. Ik denk dat hij wel kaduuk is, want niks lukte. Niet eens helemaal kaal booten, dus alleen
mboard, processor+cooler, geheugen en videokaart.

Met bovenstaande manier kreeg ik een error code met 8 beeps te horen (terwijl die kaart er verdomde goed in zat, zowel pci als agp).

En indien ik een floppydrive aansloot, hoorde ik maar 1 (wat langere biep) die zich herhaalde?!?

Dus er klopt iets duidelijk niet, hopelijk heb ik volgende week ook een lekker snel/stabiel systeem :+

C-yah!

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 10:26 schreef KillerAce_NL het volgende:

[..]

NIET de meegeleverde IDE-drivers installeren.
Ik heb helemaal geen IDE drivers geinstalleerd. Wat doe ik verkeerd en welke moet ik dan hebben?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Zoals in mijn post staat:
ocworkbench.com ->ecs forum
daar staan de allerlaatste agp en ide drivers voor je klaar.
suc6!

Verwijderd

Cool, bedankt

• dirkie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Ik had ook dat ie het eerst niet deed, en ook bleek me videokaart er niet ver genoeg in zat... ik heb dat metalen plaatje moeten verwijderen... anders deed ie het niet..

Hij draait nu wel, maar ik kan er alleen niet meer dan 1 pci kaart indoen, want dan blijft windows 2k hangen... dus das ook niet echt alles :(

Eat my shorts !

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

MIjn bord doet het nog goed. Geen problemen. Ook niet na een verkeerde voltagemod die m'n CPU heeft verneukt. Andere CPU erin en alles werkt weer zoals normaal. Goed dus. Net ff de harde schijven mooi ingebouwd ivm warmteontwikkeling. Ff systeem aan. Gelijk naar de BIOS. Paar sec. later: systeem valt uit. Ik denk.. ik denk... ik zie... DE KOELER VAN DE CPU NAAST ME LIGGEN!!! Dat maakte me niet in een gelukkige stemming, dat kan ik je wel vertellen! Ff CPU eruit gehaald en gevoelt hoe warm is was. Enigzins had ik het vermoeden dat ik weer kon kijken voor een nieuwe CPU maar nadat ik het blok alsnog had bevestigt en opnieuw had geboot werkt alles weer. De CPU heeft ruim 10 seconden aangestaan zonder koeler erop |:( Hij was nog niet overgeklokt dus dat zal wel hebben gescheelt gelukkig :D

Wel heb ik de OC-bios gelijk erop geflashed voor meer FSB-opties toen ik het bord net had. De drivers voor de IDE etc. komen gewoon van Microsoft en niet van SiS

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

Er zijn toch een heleboel mensen die dit bordje toch liever het raam uit gooien. Sommige beweren dat ze zelfs door chinese gevangenen gemaakt zijn. Maar wat wil je, als je voor f180,- een bordje met ddr ata100 etc. dan kan je niet altijd het beste verwachten. Die site van ECS is trouwens ook rete traag. Heb er zeker 1,5 uur over gedaan om >500Kb te downloaden.

Ik heb nou zelf ook zo'n bordje, en ook bij mij liep het niet allemaal vlekkeloos. Maar na een bios update doet alles het (waarschijnlijk) perfect. En hij is snel. Al met al toch tevreden met dit bordje, alleen de site is bagger.

Verwijderd

Wat ook nog het probleem zou kunnen zijn; je gebruikt registered geheugen. Schijnt de Sis 735 chip niet mee te kunnen werken volgens PC-Active van deze maand. Probeer het met een reepje unbuffered (unregistered) geheugen.

Grt S

Verwijderd

Heheh, het lijkt er dus op dat een goedkoop moederbordje alleen maar met goedkope hardware werkt ;)
Das wel balen, want dat ddr reepje is gloednieuw, en kan ik nergens anders in gebruiken in mijn andere systeempjes ;(

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hmm,welke site bekijk je?
Gewoon naar www.ecsusa.com dies lekker vlot hoor, dloaden gaat ook lekker (tenminste bij mij, ik heb chello en die hebben niet de snelste NL->US lijn).Ik gebruik Kingston DDR, geen probs mee.

• Artcore
  • Niet online
ECS K7S5A r0x0r :)

• Speedy-J
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Gewoon een strak plankie :)
me 2e systeempje... de ECS Duron 750@1030 vcore 1.85
Afbeeldingslocatie: http://users.bart.nl/~multatul/duron.jpg
Enorm stabiel en vanaf het begin al vet snel draaien
Petje af ECS !

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Nou dat bordje gaat de vuilnisbak in. Zelfs bij 128Mb PC133 nog steeds blauwe schermen. Heb alles geprobeert, nieuwe bios updates, verschillende soorten geheugen, processors, enz. Het wil niet werken.

• koentjuh
  • Laatst online: 17:40
Toch wel raar... Hij wekrt hier ook perfect..Totaal geen gekloot mee gehad, maaroged, blijkbaar zitten er nogal wat brakke mobo's tussen... achja, hier draait ie als een zonnejte...:) :P

Verwijderd

Zeg even waar je hem weg gooid, dan haal ik hem er wel weer uit.
25 gulden wil ik er ook zo voor geven.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Gewoon RMA formuliertje invullen en omruilen, wedden dat de volgende wel goed loopt..

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Ik weet niet of het al gezegd is, maar ik had met mijn mobo (gistron) exact hetzelfde probleem, 8 piepjes en geen beeld.

Ik heb ook van alles geprobeerd, op een gegeven moment mijn bios gecleard, en sindsdien werkt hij perfect.

DUS GEWOON BIOS CLEAREN, KLAAR!!! (wel power eraf halen he, anders kan je hem zeker opsturen, vraag is of dit onder garantie valt. Denk het niet, meer onder lompheid >:))

Verwijderd

Ja, dat heb ik ook al gedaan, omdat ik mijn DDR gehugen op cas2 had gezet (wat hij aankan) en 133 (266) had gezet. Toen startte hij dus helemaal niet meer op. Geen geluid, niks. Maar de CMOS gecleared, en toen uiteindelijk maar PC133 erin gezet. Hij lijkt nu wel weer stabiel te draaien, maar het is gewoon wachten op een hanger of blauw scherm. (net als de vorrige keer) Het vervelende is dat ik nu ook nog een 256Mb DDR buffered cl2 stick overhoudt.

Verwijderd

Kan je toch ook verkopen, heb hier ook zo'n bordtje met 256mb kingsten geheugen loopt perfect.
Petje af voor ecs, voor weinig geld zo'n top bord.

Verwijderd

Is dat ook registered geheugen? Een stukje terug zei iemand dat dat niet ging werken met dit bordje.

Nou, het lijkt erop dat hij stabiel blijft met wegwerp - PC133 geheugen. Daar ben ik dan wel blij om, want de verwachting was dat hij toch alleen maar gebruikt zou worden voor pc133, maar ddr is natuurlijk altijd mooi meegenomen. Nou maar hopen dat hij zo blijft draaien.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik had enkele probies met mijn ecs mobo. Hij wou niet afsluiten en ik kreeg een paar hangers. Keb eerst 1 voor 1 mijn kaarten verwijdert totdat ik een kaal systeem overhield. Daarna gewoon w98 opnieuw installeren en de kaarten 1 na 1 terug ingeplugd en de boel ging daarna als een zonnetje. Gewoon ff wat spelen met de configuratie, duurt niet lang. Slechts 2 minuten.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Pagina: 1