It’s nice to be important but it’s more important to be nice
Verwijderd
probeer het eens met Pixels, trouwens 8 pt is wel erg klein, dat zal op een MAC helemaal niet meer te lezen zijn.Op donderdag 18 oktober 2001 11:20 schreef JonkieXL het volgende:
Het lijkt dus wel of Netscape alle lettertypes onder de 9 pt anders weergeeft.
Hoe kan dit en is er een oplossing voor dit probleem
Laat ik voor de duidelijkheid even 2 screenshots posten.
Preview van IE:

Preview van NS:

Ik wil dus gewoon dat de tekst onder diensten er in NS er gewoon zo uitziet als in IE, want ik vind het in NS gewoon te klein. Dat kan ik helaas met het gebruik van pixels ook niet oplossen
Preview van IE:

Preview van NS:

Ik wil dus gewoon dat de tekst onder diensten er in NS er gewoon zo uitziet als in IE, want ik vind het in NS gewoon te klein. Dat kan ik helaas met het gebruik van pixels ook niet oplossen
edit:
Let trouwens niet op de kleur verschillen in de plaatjes (dat komt omdat ik met het kleurformaat in paint heb zitten prutsen.
Let trouwens niet op de kleur verschillen in de plaatjes (dat komt omdat ik met het kleurformaat in paint heb zitten prutsen.
* drm neemt aan dat je het over NS4.x hebt
gebruik dan 2 stylesheets.
sim-pel
IE leest namelijk de 2e niet in, omdat-ie "disabled" is, en NS override de 1e met de 2e, omdat die het "disabled"-attribuut negeert.
Andere truc:
ns kent @import ook niet.
laatste optie is javascript (of CSS serversided laten genereren, maar dat vind ik zelf een beetje overdone)
Misschien zijn er nog wel betere manieren
gebruik dan 2 stylesheets.
code:
1
2
| <link rel="stylesheet" type="text/css" href="ie.css"> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="ns.css" disabled> |
sim-pel
IE leest namelijk de 2e niet in, omdat-ie "disabled" is, en NS override de 1e met de 2e, omdat die het "disabled"-attribuut negeert.
Andere truc:
code:
1
2
| <link rel="stylesheet" type="text/css" href="ns.css"> <style> @import:url(ie.css); </style> |
ns kent @import ook niet.
laatste optie is javascript (of CSS serversided laten genereren, maar dat vind ik zelf een beetje overdone)
code:
1
2
3
4
5
6
| if ( NS4 ) ss = "ns.css"; if ( IE456 || NS6 ) ss = "ie.css"; document.write ( '<link rel=stylesheet type=text/css href=' + ss + '>' ); |
Misschien zijn er nog wel betere manieren
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Bedankt voor de suggestie. Ik heb deze manier echter al eens gebruikt en die is op zich niet verkeerd.
Maar ja als ik Verdana 9 pt in NS gebruik ziet het er te groot uit en als ik Verdana 8 pt gebruik in NS ziet het er te klein uit
Het is lijkt dus wel onmogelijk om de Verdana 8 pt er precies hetzelfde uit te laten zien in NS als in IE. Het blijft dus een erg vaag NS probleem.
Maar ja als ik Verdana 9 pt in NS gebruik ziet het er te groot uit en als ik Verdana 8 pt gebruik in NS ziet het er te klein uit
Het is lijkt dus wel onmogelijk om de Verdana 8 pt er precies hetzelfde uit te laten zien in NS als in IE. Het blijft dus een erg vaag NS probleem.
Op de een of andere wijze pakt netscape bij mij deze manier ook niet hoor:
code:
1
| <link rel="stylesheet" href="styles/style.css" type="text/css"> |
Heeft NS6 ook hetzelfde probleem als NS 4.7 met de fonts?
Ik heb hier alleen NS 4.7 dus ik kan het niet uittesten.
Opera doet het trouwens wel allemaal goed. Typisch Netscape dus weer.
Dan heb je waarschijnlijk een fout in je CSS zelf staan, want deze tag klopt gewoon.Op donderdag 18 oktober 2001 14:52 schreef MAZZA het volgende:
Op de een of andere wijze pakt netscape bij mij deze manier ook niet hoor:
code:
1 <link rel="stylesheet" href="styles/style.css" type="text/css">
Je hebt gelijk. Ik heb een beetje zitten puzzelen, maar dat krijg je helaas niet voor elkaar, ook niet met andere css eenheden (px, ex, em,..)Op donderdag 18 oktober 2001 14:41 schreef JonkieXL het volgende:
Bedankt voor de suggestie. Ik heb deze manier echter al eens gebruikt en die is op zich niet verkeerd.
NS weigert gewoon. Je zou kunnen overwegen om Arial of Tahoma als middenweg te nemen... maar dat zuigt natuurlijk wel...
En je kunt ook nog het paardenmiddel ".GIF" gebruiken ...
of genoegen nemen met dit resultaat, en gewoon vinden dat ze NS6 moeten downloaden
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Nope. "Nette" CSS wordt in zowel NS6 +, Mozilla 0.93 + en IE 5+ hetzelfde weergegeven.JonkieXL:
Heeft NS6 ook hetzelfde probleem als NS 4.7 met de fonts?
~ Gottfried Leibniz
Verwijderd
Netscape pakt die kleine font gewoon niet wat je ook doet.
Je kan een andere font gebruiken dan Verdana misschien.
Maar waarom moet je zo een klein font gebruiken ?
Mensen moeten het toch kunnen lezen ?
Je kan een andere font gebruiken dan Verdana misschien.
Maar waarom moet je zo een klein font gebruiken ?
Mensen moeten het toch kunnen lezen ?
Pagina: 1