Toon posts:

Wat is de stilste HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als vreemde eend in de Tweakerbijt een vraag die GOT vast wel kan beantwoorden. Ik heb een Apple Cube en die gebruik ik als server omdat hij zo stil is. Nu zit mijn 20Gb drive echt mudvol, en is het dus tijd om een andere er in te zetten. Welke drive zou de stilste zijn, en niet te vergeten zo min mogelijk warmte produceren (geen fan, passieve koeling). Performance zou natuurlijk fijn zijn, maar ik moet hem echt niet kunnen horen.

Alvast dank voor input.

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Seagate Barracuda IV, absolut de stilste, en zeer goeie performance, alleen wordt die misschien iets warmer dan dat jij wilt :)

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-04 07:17
Als er een IDE schijf in kan, volgens mij is dan de Seagate Barracuda IV de stilste.

/edit
We think alike :)

Verwijderd

een IBM GXP serie?

en dan het tooltje wat van tweakers.net te downloaden is gebruiken om hem op z'n stilst te zetten. Dan hoor je hem echt niet meer, hij is wel iets langzamer maar dat moet je dan maar voor lief nemen.

• tiguan
  • Laatst online: 29-04 07:17
No offence, maar voor mij geen IBM meer hoor. Ik zou die prul niemand meer aanraden.

• SSoaker
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

SSoaker

Super-Soaker

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 11:24 schreef TheMAzTER het volgende:
een IBM GXP serie?

en dan het tooltje wat van tweakers.net te downloaden is gebruiken om hem op z'n stilst te zetten. Dan hoor je hem echt niet meer, hij is wel iets langzamer maar dat moet je dan maar voor lief nemen.
Dus dan maak je een schijf met een bedenkelijke reputatie langzamer om em stiller te krijgen. Dan lijkt mij een schijf met een tot nog toe goeie reputatie op zijn eigen snelheid een slimmere keuze. Barracuda IV dus.

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Op donderdag 18 oktober 2001 13:21 schreef Dirk_Hendrik het volgende:

[..]

Dus dan maak je een schijf met een bedenkelijke reputatie langzamer om em stiller te krijgen. Dan lijkt mij een schijf met een tot nog toe goeie reputatie op zijn eigen snelheid een slimmere keuze. Barracuda IV dus.
Seagate draait volgens mij standaard zo'n soort proggie, je kunt het nml wel uitzetten en dan maakt tie meer lawaai en is tie een klein beetje sneller :)

• catfish
  • Laatst online: 13-04 11:40
Seagate Barracuda IV is de stilste 7200rpm drive, vind je die nog te luidruchtig, dan kan je gaan voor een Fujitsu 5400rpm is nog stiller (stilste op de markt) maar wel iets trager

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 11:24 schreef Wannapuf het volgende:
No offence, maar voor mij geen IBM meer hoor. Ik zou die prul niemand meer aanraden.
Procentueel valt een IBM net zo veel uit als een seagate,quantum ed.
Dus "prul" zou ik het niet willen noemen.. ok mischien een slechte serie gehad.. maar daar heeft elk bedrijf last van :)
klant van ons heeft ongeveer 400 pc's staan met seagate schijven... we vervangen er minimaal 3 per week..
Ook een slechte serie denk ik...

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Op donderdag 18 oktober 2001 13:27 schreef catfish het volgende:

Seagate Barracuda IV is de stilste 7200rpm drive, vind je die nog te luidruchtig, dan kan je gaan voor een Fujitsu 5400rpm is nog stiller (stilste op de markt) maar wel iets trager
Hoe kan da nou als je die schijf helemaal nie kan horen?

(tenminste in de review zie ik staat dat die mensen zich afvragen of die wel aan stond :))

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 13:38 schreef DRG het volgende:

[..]

Procentueel valt een IBM net zo veel uit als een seagate,quantum ed.
Dus "prul" zou ik het niet willen noemen.. ok mischien een slechte serie gehad.. maar daar heeft elk bedrijf last van :)
klant van ons heeft ongeveer 400 pc's staan met seagate schijven... we vervangen er minimaal 3 per week..
Ook een slechte serie denk ik...
Sorry :?

Volgens mij is er hier in de afgelopen maanden extreem veel drukte geweest over stervende IBM GXP's. Inderdaad last van een slechte serie ,aar procentueel aanzienlijk meer ddan de Seagates en Maxtors op dat moment deden.

De Seagate waar jij aan refereert is opdit moment alléén door jou gedetecteerd met een uitval van 3 per week. Tot je er een type bij noemt is het lastig om uit te zoeken of die serie Seagate's echt zo veel problemen heeft.

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Op donderdag 18 oktober 2001 13:43 schreef Bobbert het volgende:

[..]

Hoe kan da nou als je die schijf helemaal nie kan horen?

(tenminste in de review zie ik staat dat die mensen zich afvragen of die wel aan stond :))
catfish heeft nergens gezet dat die schijf geen geluid maakt, alleen dat hij het minste lawaai maakt van al de 7200rpmschijven. Voorbeeld: Je bent een ouder van een kind dat boxjes wil hebben bij z'n Pentiumpje wat ie van een oom heeft gehad. Die moeder wil boxjes hebben die zo stil mogelijk zijn op z'n hardst. Dan geeft iemand aan dat die en die de stilste is. Betekend dat automatisch dat die geen geluid maken? Nee dus :)

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Op donderdag 18 oktober 2001 16:44 schreef Stropdas het volgende:

[..]

catfish heeft nergens gezet dat die schijf geen geluid maakt, alleen dat hij het minste lawaai maakt van al de 7200rpmschijven. Voorbeeld: Je bent een ouder van een kind dat boxjes wil hebben bij z'n Pentiumpje wat ie van een oom heeft gehad. Die moeder wil boxjes hebben die zo stil mogelijk zijn op z'n hardst. Dan geeft iemand aan dat die en die de stilste is. Betekend dat automatisch dat die geen geluid maken? Nee dus :)
Jah ik snap hem :)

haha wat een voorbeeld :D (ff kijken bij je profiel hoe oud je bent (met je kinderen) maarja da heb je der nie bij staan (wel leuk icq nummer trouwens))

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Op donderdag 18 oktober 2001 16:55 schreef Bobbert het volgende:

[..]

Jah ik snap hem :)

haha wat een voorbeeld :D (ff kijken bij je profiel hoe oud je bent (met je kinderen) maarja da heb je der nie bij staan (wel leuk icq nummer trouwens))
:) was dat je iig het verhaal zou begrijpen. Is dus gelukt. Das niet mijn eigen ICQnummer, heb gewoon een nummer ingevult bij t registreren. De eigenaar is nooit online als ik er ben (altijd rood bloepje voor zover ik weet). Gebruik geen ICQ, alleen MSN Messenger. Vind ik beter dan ICQ (ligt eraan waar je het voor gebruikt he)

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

Topicstarter
Waaa! Tof dat er zo snel al zo veel reacties zijn.
Catfish heeft het juiste idee: hij hoeft niet zo snel te zijn (5400 is prima) maar hij moet wel groot (60Gb+) zijn. Helaas valt dan de Fujitsu af. Een solid state drive is misschien iets te duur ;), maar wel wat ik zou willen.

Silence is Golden.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:25
Die kapotte seagates zullen dan wel Barracuda ATA I en II geweest zijn die niet al te best gekoeld zijn. Die dingen worden loeiheet.

Barracuda III wordt niet meer zo warm.
Barracuda IV voel je al helemaal niet.

• _JGC_
Op donderdag 18 oktober 2001 13:23 schreef Bobbert het volgende:

[..]

Seagate draait volgens mij standaard zo'n soort proggie, je kunt het nml wel uitzetten en dan maakt tie meer lawaai en is tie een klein beetje sneller :)
waar kan ik dat proggie vinden dan?

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Op donderdag 18 oktober 2001 19:08 schreef _JGC_ het volgende:

[..]

waar kan ik dat proggie vinden dan?
In deze review hebben ze getest met die 'mode' aan en uit. Misschien staat tie daaro dan ergens tussen :)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Die kapotte seagates zullen dan wel Barracuda ATA I en II geweest zijn die niet al te best gekoeld zijn. Die dingen worden loeiheet.
ik denk niet dat die 2 schijven zo execptioneel heet worden t.o.v. andere schijven. ik ken de cuda I en II beiden en ze worden niet extreem heet ofzo. wel ben ik het met je eens dat het kutschijven zijn en niet zo'n beetje ook. ze hebben bij ons in ieder geval de hoogste uitval sinds de quantum bigfoot zo'n beetje.

de cuda III lijkt beter en de IV is heel erg veelbelovend. maar het blijft altijd afwachten natuurlijk.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb zelf een aantal Seagates gehad.

een Medalist 6.5 gig op 7200rpm, maakte toch wel wat lawaai
een Medalist 10.2 gig op 5400rpm, maakt een stuk minder
lawaai

2 Barracuda II schijven (30.6 gig) idd redelijk stil

en mijn laatst gekochte een Barracude IV van 60 gig op 7200rpm, het enige dat ik van dat ding hoor is de koeler die ik erop heb gezet (zat op de hdd die er al in hing, waarschijnlijk niet nodig)....

Seagate was vroeger echt een lawaai maker, maar stukken stiller met de neiwue serie

• _JGC_
Op donderdag 18 oktober 2001 20:22 schreef smvs het volgende:

[..]

ik denk niet dat die 2 schijven zo execptioneel heet worden t.o.v. andere schijven. ik ken de cuda I en II beiden en ze worden niet extreem heet ofzo. wel ben ik het met je eens dat het kutschijven zijn en niet zo'n beetje ook. ze hebben bij ons in ieder geval de hoogste uitval sinds de quantum bigfoot zo'n beetje.

de cuda III lijkt beter en de IV is heel erg veelbelovend. maar het blijft altijd afwachten natuurlijk.
Ik heb een cuda III en IV samen in RAID staan. Kreeg ik net ineens een RSOD (ja, ik heb hem rood gemaakt): "Kan niet schrijven naar de diskette in station C:"
Ikke balen, zie ik tussendoor dat promise tooltje prutsen: Array 1 offline.

Ik heb beide disks grondig nagekeken en nix mee aan de hand. Zal wel aan dat promise tooltje liggen die zin had om fouten te maken.

Seagate nog steeds schoon hier :)

BTW: Wist je dat sommigen er een sport van maken hdd's te slopen? Ik heb hier nu 4 Medalist ST34321A gehad, waarvan 2 kapotte bij dezelfde leverancier wegkwamen, en die andere twee na een toch op de fiets nog steeds leven. Vreemde mensen soms?

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 21:04 schreef _JGC_ het volgende:

[..]
BTW: Wist je dat sommigen er een sport van maken hdd's te slopen? Ik heb hier nu 4 Medalist ST34321A gehad, waarvan 2 kapotte bij dezelfde leverancier wegkwamen, en die andere twee na een toch op de fiets nog steeds leven. Vreemde mensen soms?
Ik vraag me nogal eens af hoeveel keren fabrikanten wordt kwalijk genomen dat "ze" een "kutproduct" hebben gemaakt terwijl het probleem eigenlijk bij de distributeur, de computerwinkelverkoper (die vaak bepaald niet zo knap en slim zijn als ze zich willen voordoen) of de eindgebruiker ligt. Oorzaken als geen antistatische beveiliging, drive veel te hardhandig behandelen etc. etc.
Pagina: 1