Sorry, voor deze enorm late reactie, maar ik ben na mijn verjaardag een beetje ziek geworden

Voel me nog niet echt lekker, maar goed.
Ja....eeuh, onder welke categorie wilde je jezelf dan indelen? Je praat nu over een client, terwijl we hier over een relay aan het praten zijn (ofwel een soort client/server in een).
Op dinsdag 23 oktober 2001 15:52 schreef robbertb het volgende:
dhcrelay geeft deze melding, en herhaalt de laatste 3 regels steeds:
server:~ # dhcrelay -i eth1 192.194.35.162 -d
Internet Software Consortium DHCP Relay Agent V3.0rc7
Copyright 1997-2000 Internet Software Consortium.
All rights reserved.
For info, please visit
http://www.isc.org/products/DHCP
Listening on LPF/eth1/00:01:02:b0:4c:98
Sending on LPF/eth1/00:01:02:b0:4c:98
Sending on Socket/fallback
ip length 328 disagrees with bytes received 1500.
accepting packet with data after udp payload.
forwarded BOOTREQUEST for 00:01:02:b1:d3:5a to 192.194.35.162
Je maakt sowieso al een foutje bij het aanroepen van dhcrelay! Daar mooet uiteraard achter de -i switch ook de interface van je interne netwerk vermeld worden. Anders kan hij niks anders dan forwarden via je externe interface

Ik gok dat als je dat opgeeft, dat hij ook al zal werken.
Op dinsdag 23 oktober 2001 23:32 schreef NiPeng het volgende:
Gooi hub 1 aan de kabelmodem. Server en client 1 en 2 erin (geen dhcprelay nodig). Aan de server zijn 2e netwerkkaart hang je een 2e hub met je andere clients, de server laat je natten.
Is een oplossing, maar als ik meerdere IP's zou hebben, zou ik het toch liever hebben op de manier zoals nu geprobeerd wordt. JE kan dan mooi op de gateway machine een gezamelijke firewall etc maken.
Op woensdag 24 oktober 2001 08:48 schreef robbertb het volgende:
[..]
nee zo heb ik dat nu al en dat is niet handig, nu kunnen client 1 en 2 niet meer op de rest van het netwerkkomen (shares en printer!)
Jawel hoor, dat is gewoon mogelijk. Vergeet vooral niet WINS aan te zetten op de master browser.