Toon posts:

Acrylglas: krassen eruit halen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al wat zitten zoeken, maar alles wat ik vond ivm acrylglas gaat over het uitzagen ervan, maar dat moet ik niet hebben.

Ik wil namelijk weten hoe je het beste een kras uit acrylglas krijgt en het hele stuk dus terug mooi egaal en glad krijgt. Het stuk wat ik gebruikt heb voor mijn casemod komt namelijk uit een groot stuk wat ik ergens in de garage gevonden heb en wat nogal beschadigd was.

Dus: hoe krijg je zo een stuk acrylglas terug mooi glad ?

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

bij de conrad kun je polijst spul voor je gsmraam halen...werkt ook op acrylaat

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

eh..........NIET !

Verwijderd

Loopt ff naar een modelbouwzaak en kijk of ze Tamiya Polishing Compound hebben. Is een soort polijstmiddel voor doffe plastics. Ik hoop dat je sterke armen hebt. :P

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 oktober 2001 11:06 schreef Coopah het volgende:
Loopt ff naar een modelbouwzaak en kijk of ze Tamiya Polishing Compound hebben. Is een soort polijstmiddel voor doffe plastics. Ik hoop dat je sterke armen hebt. :P
Dus niks schuren ofzo, gewoon dat ding erbij en inwrijven ?

• Cryolite
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08 02:11
De beste manier om acrylplaat (met name perspex(productnaam van ICI)) te polysten is met simpele KOPERPOETS. Je weet wel, die grote bussen met dat groenige spulletje.
Wel moet je dit men een sneldraaiende viltschijf opbrengen en dan zo polysten. Verder is het verstandig om eerst even met waterproof schuurpapier (zeer fijn, geloof dat mijn vader 2000 gebruikt) het zaakje te ontdoen van grote krassen, anders ben je dagen bezig.

• ilrenato
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 11:19

ilrenato

Pizzah!!!!

Je moet ff bij een graveer atelier waar ze prijspekers ed maken langs gaan. Die hebben altijd een polijst apparaat, is het binnen de kortste keer perfect.

Mijn ervaring...

Verwijderd

probeer eens een stukje te lakken met blanke lak... dat vult de krassen wel...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 oktober 2001 12:11 schreef InSaint het volgende:
probeer eens een stukje te lakken met blanke lak... dat vult de krassen wel...
265MB ram he ? :)

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Ik weet niet wat je motivatie is om zoveel moeite te doen om het stuk acrylglas wat je nu hebt op te lappen.
Voor 2 tientjes bij de lokale bouwmarkt heb je een nieuw stuk van 1 meter bij 1/2 meter.

Dus ik zou me de moeite en tijd ( en geld voor polijstspul wat zeker ook niet echt veel goedkoper zal zijn ) lekker besparen en een mooi nieuw stuk gaan halen.

Maar misschien heb je een goede reden om dit niet te doen maar de grote van de plaat lijkt me nou niet echt een hindernis.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 oktober 2001 12:22 schreef CyCLoNe het volgende:
Ik weet niet wat je motivatie is om zoveel moeite te doen om het stuk acrylglas wat je nu hebt op te lappen.
Voor 2 tientjes bij de lokale bouwmarkt heb je een nieuw stuk van 1 meter bij 1/2 meter.

Dus ik zou me de moeite en tijd ( en geld voor polijstspul wat zeker ook niet echt veel goedkoper zal zijn ) lekker besparen en een mooi nieuw stuk gaan halen.

Maar misschien heb je een goede reden om dit niet te doen maar de grote van de plaat lijkt me nou niet echt een hindernis.
Het gaat idd niet om het geld, maar ik vind het gewoon leuk om van 'niets' toch nog 'iets' te kunnen maken :) En ik had dit stuk thuis nog liggen, dus het zou zonde zijn om het niet te gebruiken.

En als het niks wordt kan ik nog altijd naar de bouwmarkt :)

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Aha op die fiets.

Ik heb ook eens een stuk gehad van iemand maar dat was al oud dus bij het zagen begon het te breken ( omdat alle weekmakers naar verloop van tijd vergaan en dus het spul niet meer lekker soepel is zoals bij een nieuw stuk )

Dus mijn advies is als je niet weet of het al een oud stuk is probeer het dan eerst op maat te maken alvorens het te gaan polijsten o.i.d. want tis een beetje lullig om na een hoop werk alsnog de boel te vern**ken

sucses ermee

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 oktober 2001 12:32 schreef CyCLoNe het volgende:
Dus mijn advies is als je niet weet of het al een oud stuk is probeer het dan eerst op maat te maken alvorens het te gaan polijsten o.i.d. want tis een beetje lullig om na een hoop werk alsnog de boel te vern**ken
Het op maat zagen heb ik al gedaan. Dat ging best lastig, want met een Dremel geraak je er niet makkelijk door (en dat stinkt echt heel erg !) en met een gewone zaag heb je direct grote stukken uit je plastiek.

Maar met dremelen in combinatie met een stanleymes en heel veel geduld is het toch gelukt, alleen moet ik het nu dus wat mooier maken. De randjes schuren met schuurpapier werkt trouwens prima om het mooi glad te maken.

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 12:19 schreef TheNarfstyler het volgende:

[..]

265MB ram he ? :)
HAHA :D daŽs de 1e keer dat ik dat zie (triest en ik ben dan iemand die "verstand" van dat soort dingen hoort te hebben, waar gaat het heen met deze wereld?)
:D :D :D :D

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 11:13 schreef TheNarfstyler het volgende:

[..]

Dus niks schuren ofzo, gewoon dat ding erbij en inwrijven ?
Het is een polijstpasta. Je doet een beetje op een doekje en poetsen maar. Niet slap wrijven alsof je aan 't afstoffen bent maar je moet redelijk stevig drukken (het maakt de oppervlakte zelf een beetje zacht door de ontstane warmte). Wrijven met de hand dus (een dremel gaat heel misschien ook, geen ervaring mee). Het spul werkt vooral op doffe oppervlakten, niet diepe krassen.
Pagina: 1