Toon posts:

Rare ontvangsttijden mail via Hetnet

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bij het testen van mijn pop-mail, het verzenden van een berichtje aan een huisgenoot, valt het op dat de vermelde ontvangsttijd een uur eerder is dan de werkelijke tijd.
Ligt dit bij Hetnet, kan ik dat ergens instellen of werkt het systeem met GB-tijd.

Wie kan hier iets over zeggen? Kon niets vinden bij de Faq's

Verwijderd

Kan het zijn dat de systeem tijd op jouw PC een uurtje vroeger staat?

Verwijderd

Topicstarter
zou best kunnen, maar de klok rechtsonder meldt 12:00 om 12:00, als het zo simpel was . . . .

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:04

Eboman

Ondertitel

Check even je regional settings op beide machines, om te kijken of de tijdszone goed staat. Wil nog wel eens wat in de war schoppen |:(

Signature

Verwijderd

Topicstarter
landinstelling is NL (+ 1 GWT)
Het betreft 1 pc, ik zal het even uitleggen.
Sinds 2 weken heb ik voor mijn vrouw een pop-adresje gevraagd bij hetnet. Ik had er al een.
Mijn toegang gaat via MS-Outlook, dat van mijn vrouw via Outlookexpress.
Als ik nu een mailtje stuur van mij naar haar of vv met de tijd erbij die in de onderste werkbalk staat bv 12:50, dan krijg ik het mailtje op de andere account met mijn tekst "het is 12:50" staat in de kop verzonden : 11:50.
????

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
SA --> IT

Verwijderd

Misschien omdat die '11.50' de GMT tijd is ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
In mijn postvak-IN (MSoutlook) staat ook vermeld "ontvangen 11:50"
In mijn vrouw's verzonden post (O.L.Expr) staat wel verzonden 12:50. Nogmaals het gebeurd op dezelfde PC.

Verwijderd

Topicstarter
GbM
Ja, in mijn opening vroeg ik mij ook al af of dit GWT (GB-tijd) was, maar heeft iedereen dat dan?
Of heeft Outlook een aparte tijdinstelling, zo ja waar dan?

Is SA > IT een tip of een grap?

Verwijderd

bij mij klopt 't wel (met Eudora Mail en Wanadoo) misschien haalt Outlook wel de tijd van de server bij het ontvangen... (die dan bij Het Net op GMT staat)

Verwijderd

Topicstarter
ik zal de vraag eens bij het net neerleggen, bedankt voor de reacties.
Pagina: 1