Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden
Verwijderd
Op welk standje heb je ZA pro draaien: medium, of high? Als je hem op high hebt staan, probeer dan de medium stand eens...
Probeer het eerst maar eens met ZApro uitgeschakeld!
Verder is het een kwestie van de gebruiksaanwijzing lezen die bij het programma zit. Een beetje afgezaagd misschien maar een beetje eigen research kan echt geen kwaad en zeker niet bij een firewall.
Als het goed is herkent ZA dat je een FTP-server draait en vraagt je om betreffende poorten te openen. Simpeler kan het toch niet. Je hoeft zelf alleen maar ja of nee te klikken. Verder kun je via rules zo'n beetje alles instellen wat je maar wilt.
Verder is het een kwestie van de gebruiksaanwijzing lezen die bij het programma zit. Een beetje afgezaagd misschien maar een beetje eigen research kan echt geen kwaad en zeker niet bij een firewall.
Als het goed is herkent ZA dat je een FTP-server draait en vraagt je om betreffende poorten te openen. Simpeler kan het toch niet. Je hoeft zelf alleen maar ja of nee te klikken. Verder kun je via rules zo'n beetje alles instellen wat je maar wilt.
Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......
Ik heb alles geprobeerd, settings laag, ZA uit...
En ik heb de help file van zowel ZA Pro en m'n FTP server doorgenomen (lijkt me niet meer dan logisch toch
)
maar ik kom er nog steeds niet uit!
FTP heeft toegang tot inet etc etc...
ZA Pro uitzetten hielp ook niet, blijft het actief in het geheugen of zo?
En ik heb de help file van zowel ZA Pro en m'n FTP server doorgenomen (lijkt me niet meer dan logisch toch
maar ik kom er nog steeds niet uit!
FTP heeft toegang tot inet etc etc...
ZA Pro uitzetten hielp ook niet, blijft het actief in het geheugen of zo?
Doordat je zegt dat de rest van je LAN wel op je ftp server kan komen ga ik ervan uit dat je een router hebt draaien.
Heb je op die router wel de goede poorten opengezet (op de goede manier)?? Wat voor melding krijgen de mensen die op je FTP server willen komen dan..??
Heb je op die router wel de goede poorten opengezet (op de goede manier)?? Wat voor melding krijgen de mensen die op je FTP server willen komen dan..??
Wees consequent, maar niet altijd
Je moet inderdaad even wat meer info posten!
FTP heeft toegang tot inet etc etc... betekent dit dat de twee win98 bakken WEL connectie kunnen maken naar de FTP-server die met ZA beveiligd is???
Verder kun je ZA volledig uitschakelen door de log- en truevector service handmatig te stoppen. Zet alle applicaties in het programs gedeelte van ZA eens op -allow connect-.
Je kan ook even de gratis versie downloaden die is wat simpeler en werk misschien wel in een keer. Je hebt toch wel een legale key voor ZApro
. Misschien kan zonelabs remote de FW uitschakelen als je een geblackliste key gebruikt?
BTW de gratis versie kun je ook prima gebruiken op een ICS gateway en voldoet in de meeste gevallen uitstekend.
FTP heeft toegang tot inet etc etc... betekent dit dat de twee win98 bakken WEL connectie kunnen maken naar de FTP-server die met ZA beveiligd is???
Verder kun je ZA volledig uitschakelen door de log- en truevector service handmatig te stoppen. Zet alle applicaties in het programs gedeelte van ZA eens op -allow connect-.
Je kan ook even de gratis versie downloaden die is wat simpeler en werk misschien wel in een keer. Je hebt toch wel een legale key voor ZApro
BTW de gratis versie kun je ook prima gebruiken op een ICS gateway en voldoet in de meeste gevallen uitstekend.
De goede manierOp donderdag 18 oktober 2001 12:08 schreef Ook het volgende:
Doordat je zegt dat de rest van je LAN wel op je ftp server kan komen ga ik ervan uit dat je een router hebt draaien.
Heb je op die router wel de goede poorten opengezet (op de goede manier)??
Ja, beide pc's kunnen op de FTP komen (ene draait de FTP op)FTP heeft toegang tot inet etc etc... betekent dit dat de twee win98 bakken WEL connectie kunnen maken naar de FTP-server die met ZA beveiligd is???
Ik heb geen router draaien, alleen een proxy (Wingate engine) waar de FTP ook op draait...Doordat je zegt dat de rest van je LAN wel op je ftp server kan komen ga ik ervan uit dat je een router hebt draaien.
Foutmelding: connecting to 213.93.23.207:21
! Connection failed 213.93.23.207 - connection timed out
! Connection failed 213.93.23.207
Denk dat ik inderdaad maar eens de eenvoudige versie ga installen (Pro is te moeilijk voor mij
Als jullie nog meer info nodig hebben, let me know...
Tia
edit:
Poortmappen... ff proberen, thanx
Poortmappen... ff proberen, thanx
Als je niks hebt veranderd aan de default instellingen van je router/proxy is de kans idd groot dat je ftp server niet zomaar werkt. Je moet dus echt aangeven dat er op een poort 21 een server draait.
Omdat je proxy op dezelfde pc draait als je server zou je die proxy ook ff helemaal uit kunnen zetten (zodat je andere bakkie niet meer op inet kan) en het dan nog eens proberen. In principe ben je dan direct op het net aangesloten. Zonder ZA zou het dan zeker moeten werken.
Omdat je proxy op dezelfde pc draait als je server zou je die proxy ook ff helemaal uit kunnen zetten (zodat je andere bakkie niet meer op inet kan) en het dan nog eens proberen. In principe ben je dan direct op het net aangesloten. Zonder ZA zou het dan zeker moeten werken.
Wees consequent, maar niet altijd
Ok, ff proberen
Zo te zien ben je verbonden met sjello en geldt het volgende:
Verboden activiteiten zijn (onder andere):
het aanbieden van inbeltoegang tot het Internet via het chello netwerk;
het aanbieden van shell-accounts, e-mail- of nieuwsservices of newsfeeds, het draaien van mail-, http-, ftp-, irc-, en dhcp-servers en interactieve multi-user forums;
het aansluiten van meerdere PC's en of servers op een account.
Kan het zijn dat je ISP van buiten de zooi heeft geblokkeerd (ftp request enz. naar abonnees) want dat is wel mogelijk
Is dit je opstelling?:
Een ICS PC waarop de FTP-server draait en waaraan een kabelmodem of ADSL-modem hangt.
Verder heb je dmv een crosscable/hub/switch beide PC's intern verbonden. Intern geen problemen maar van buiten naar jou PC werkt niet. Volgens mij ligt het dan niet aan ZA maar aan je verbinding naar buiten.
Verboden activiteiten zijn (onder andere):
het aanbieden van inbeltoegang tot het Internet via het chello netwerk;
het aanbieden van shell-accounts, e-mail- of nieuwsservices of newsfeeds, het draaien van mail-, http-, ftp-, irc-, en dhcp-servers en interactieve multi-user forums;
het aansluiten van meerdere PC's en of servers op een account.
Kan het zijn dat je ISP van buiten de zooi heeft geblokkeerd (ftp request enz. naar abonnees) want dat is wel mogelijk
Is dit je opstelling?:
Een ICS PC waarop de FTP-server draait en waaraan een kabelmodem of ADSL-modem hangt.
Verder heb je dmv een crosscable/hub/switch beide PC's intern verbonden. Intern geen problemen maar van buiten naar jou PC werkt niet. Volgens mij ligt het dan niet aan ZA maar aan je verbinding naar buiten.
Ik denk dat ik weet wat het probleem is. Nadat ik ZoneAlarm Pro _helemaal_ uitgegooid had, was het nog steeds niet opgelost. Ben toen _alle_ instellingen van WinGate aan het doorspitten geweest, en het blijkt dat deze zo ingesteld was dat WinGate alleen FTP connecties accepteert op m'n interne NIC...
Heb em access gegeven tot de juiste NIC, maar hij werkt nog niet. Ik hoop echter dat ik met een beetje puzzelen nu zelf het antwoord wel kan vinden
Bedankt voor jullie hulp in ieder geval!
Heb em access gegeven tot de juiste NIC, maar hij werkt nog niet. Ik hoop echter dat ik met een beetje puzzelen nu zelf het antwoord wel kan vinden
Bedankt voor jullie hulp in ieder geval!
Problem solved, wingate bleek een interne firewall te draaien... zucht
Maar 't is klaar
Maar 't is klaar
Pagina: 1