Toon posts:

Final Worlds A tribute to Final Fantasy

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ok hier een vrij zware opdracht die eigenlijk nooit klaar is, ik ben begonnen (maar dan ook echt net begonnen) aan een online-speelbaar spel wat een pure Final Fantasy clone moet worden.
Het idee hierachter is dat mensen er maar geen genoeg van krijgen en dat er dus ook gewoon teveel moet zijn, het spel gaat bestaan uit 1 hele grote wereld die alleen maar sub-quests bevat en dus nooit uitgespeeld kan worden. Op die manier kunnen updates en nieuwe quests toegevoegd blijven worden. Wordt dit nu een succes dan kan het Final Worlds universum misschien uitgebreid worden naar een 2e wereld voor characters met een level X, maar dit is allemaal nog ver gezocht.

Nu de vraag, wie wil hier aan meewerken???
Ik zoek goeie graphic artists voor de characters, backgrounds en maps.
Graphic artists voor de filmpjes (die waarschijnlijk via Windows Media zullen gaan).
ActionScript/Flash experts voor het grote programmeerwerk.

Ik zal me zelf bezig houden met de site en support en me af en toe wat bemoeien met het programmeerwerk aangezien ik hier nog zwaar aan aan het werken ben.

Ik ga binnenkort als er wat response is op dit bericht aan een site werken en ik hoop dat dit idee een mooie uitwerking zal krijgen.

Met vriendelijke groet,
Martin de Keijzer

• Rudy_X
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03-2013
Als ik enige ervaring had met programmeren, dan had ik je zeker geholpen.

Het enigste wat ik kan doen is je veel succes wensen, en hopen dat het een VETTE Cloon gaat worden, aangezien ik een FF-fan ben.(als het doorgaat moet je wel ff de link naar je site geven. zeker te weten dat ik ga kijken naar de voortgang)

Pc: Geen :(

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

In Flash? Success

Ik hoop voor je dat het wat word, al heb ik zo mijn twijfels.. Zie het niet verkeerd, maar projecten die nog om programmeurs vragen lopen meestal vast..

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan zelf ook wel aardig programmeren, maar ik zal dan veel hulp uit newsgroups moeten vragen om sommige dingen te kunnen coden....
Dus geef ik dit deel liever uit handen aan iemand waarvoor dit meer op zijn niveau ligt.

En tsja...als het dood valt....helaas...

Maar eens we een basic spel hebben staan kan ik verzekeren dat ik ermee door blijf zetten.

En de keuze voor Flash is vrij bewust gemaakt omdat dit een erg bereikbaar medium is voor iedereen om online te kunnen spelen

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11 17:43
Op donderdag 18 oktober 2001 11:11 schreef DreamcasterW het volgende:
Ik kan zelf ook wel aardig programmeren, maar ik zal dan veel hulp uit newsgroups moeten vragen om sommige dingen te kunnen coden....
Dus geef ik dit deel liever uit handen aan iemand waarvoor dit meer op zijn niveau ligt.

En tsja...als het dood valt....helaas...

Maar eens we een basic spel hebben staan kan ik verzekeren dat ik ermee door blijf zetten.

En de keuze voor Flash is vrij bewust gemaakt omdat dit een erg bereikbaar medium is voor iedereen om online te kunnen spelen
Flash wordt alleen LOEI kankerig voor mensen met een 14k modem, die er nog in overvloed zijn, ik zou maar even gaan nadenken als ik jou was....

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-10 15:56

Zydell

* * * * *

Onlnie Final Fantasy klinkt goed, maar dan niet in Flash. Ik zou je kunnen helpen met 3d characters designen/modeleren, skinnen, animeren. Maar in flash is dat nogal onmogelijk volgens mij.

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat is dan wel een optie als Flash zo hard wordt afgezworen door iedereen?

W-SurFeR, ik zou erg blij zijn, want mijn tekenkwaliteiten rijken niet erg veel verder dan draadpoppetjes

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/loverepublic2001/FF.gif

Was al ff aan het proberen het battle-system na te maken

• Bass64
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

Op donderdag 18 oktober 2001 14:30 schreef DreamcasterW het volgende:
[afbeelding]

Was al ff aan het proberen het battle-system na te maken
http://www.geocities.com/loverepublic2001/FF.gif

kan je zo iets niet maken van een mod?
HL mod gaat moeilijk denk ik want dan heb je verschillende server met maar max 32 spelers
tribes2 kan er al 64 hebben

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:12

Bene

list incomprehension

Als je zoiets wilt bouwen ga je toch geen HL gebruiken |:(

Makkelijktste manier mijns inziens: Probeer een grafische shell rondom een old Sk00l mud te bouwen.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:31

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ik vraag me ook af hoe je gevechten de style van FF wilt doen als je Massive Multiplayer aan het doen bent...

Of wil je de battles gewoon realtime houden (en dus ook in het spel zelf). en niet zoals bij FF met die tijdmeter en maar 2 parties...

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• udenjpg
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Ik zo beginnen met de oude grafix van FF, geen 3D shit etc. Verder lijkt het me dat je voor dit het beste een Java-based web-aplicatie kan gebruiken. Ik zou wel willen helpen maar heb echt geen tijd.

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

Verwijderd

zou idd de KISS methode gebruiken en voor de oude game stijl gaan. topview alles ingedeelt in blokjes met een pixmapje.
en ik zou het in java doen ik weet niet hoeveel mogelijk is met flash maar java lijkt mij handiger, ook omdat je natuurlijk van elke party die op je wereld speelt alles moet bijhouden in een DB.

Verwijderd

Essentie van online gaming voor dit soort zware spellen is toch dat je de grove data op elke PC hebt staan, het spel dus gewoon in een echte taal kan schrijven (C++, geen flash) en alleen wat bits & bytes over je internetverbinding gooit. Data als character status, locatie, actie.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb na lang overwegen en enkele chats met programmeer-experts tot de conclusie gekomen dat je met ASP en Flash een heel eind kan komen, en het idee is toch om het helemaal online te maken. Het spel wordt dan ook niet in zijn geheel geladen bij het opstarten uiteraard maar gewoon per deel, hoe dat opgedeeld moet worden is iets van latere zorg, eerst eens iets functioneels maken.
Ook het advies hier om te beginnen met old-sk00l stuff is eigenlijk well het idee. Tenminste 3D is teveel, SNES graphics ligt weer onder het niveau, dus gewoon goede 2D om mee te beginnen lijkt me een mooie optie.
Beetje graphics a la Diablo I lijken me een mooie maat om aan te houden, en dit is ook best te realizeren.

Ik hoop hier weer wat response op te krijgen met hulp, suggesties en kritiek (jaja dat is ook welkom hoor)

Met vriendelijke groet,
Martin de Keijzer

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:31

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

ASP en Flash?

ah.. als je wachttijden wilt hebben tijdens het spelen.. ja.. een ASP pagina ophalen kost tijd.. en ASP wordt uitgevoerd op de SERVER.... mocht je ECHT veel spelers hebben kan je meteen een flinke server (qua I/O en processorkracht) neerzetten.

MMORPG's kan je volgens mij ook beter schrijven in een taal zodat je alles clientside kan doen, en alleen de nodige data overzend.

Hierboven te lezen wil je het echt groot aan gaan pakken, pak het dan ook meteen goed aan, en ga niet met tools (asp dus) beginnen waaraan je eigenlijk niets hebt. Misschien dat je met flash een eind kan komen (kan je sockets openen in flash?) maar dat weet ik niet want daar kan ik flash niet goed genoeg voor.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Om gelijk MMORPG te gaan lijkt me wat te ver gezocht, eerst eens fatsoenlijk, gratis, voor iedereen bereikbaar single player op proberen te zetten

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:52
Uhm, niet om het een of ander, maar daar is square zelf al mee bezig...FFXI. Zelf denk ik dat er niet echt een behoefte naar is.

iRacing Profiel

Verwijderd

jij vind snes graphics onder niveua ?????
nou ik wens je success maar ik ik weet nu al dat er niks van komt.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:25
Vind dit idd erg ambitieus... Diablo 1 ziet er nog steeds zeer goed uit, en daar is een groot team van zeer getalenteerde mensen behoorlijk lang mee bezig geweest.

Klein beginnen, dan uitbouwen lijkt mij verstandiger. Wel leuk idee!

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10 10:22
ik doe mee als:

je een echte engine gebruikt of zelf 1 ontwerp die minimaal geforce3 kwaliteiten ondersteunt en dergelijke tactieken, 2 je een team opsteld, 3 takenverdeelt, en als belangrijkste wil ik je plan op papier lezen, en ik wil SCHETSEN zien! je begint daarmee trouwens, alle popjes objecten schetsen op papier.

wat ik kan? Als het doorgaat, tegen die tijd dat je het plan op papier hebt, je team bijelkaar, je schetsen (tekenaars gevraagt neem ik aan) af hebt, kan ik wel programmeren/grafisch ontwerpen.

>:)

Verwijderd

Topicstarter
Ok da's helemaal flex ik was net bezig dingen op papier te zetten tot ik er achter kwam dat ik binnenkort een stageverslag moet inleveren. Maar eens ik daarmee klaar ben ken ik er weer meer tijd insteken dus excuses als ik de komende dagen ook niet veel laat horen. :'(

• Mister_X
  • Laatst online: 26-10 10:22
zoiezo zal het wel duren, ik verwacht niet dat je naar 20 kantjes (a4 dubbelzijdig) al klaar bent.

Verwijderd

Op maandag 22 oktober 2001 16:41 schreef Mister_X het volgende:
zoiezo zal het wel duren, ik verwacht niet dat je naar 20 kantjes (a4 dubbelzijdig) al klaar bent.
zeg maar gerust...
na 2000 schetsen ben je zelfs niet klaar ;)

Verwijderd

ligt er zwaar aan. voor wat hij beschrijft zeker.
begin dan maar met eerst met een planning voor een paar jaar >:)
maar als je het gewoon simpel houd en je op gameplay focues dan valt het wel te doen hoor.
maar ik krijg niet echt de indruk dat de topicstarter omvat wat er bij komt kijken.

was er een jaar geleden niet zo'n maak je eigen game pakket (in een soort basic achtige taal) begin daar anders is mee topicstarter >:)

Verwijderd

GDD van onze GBA spellen ligt gemiddeld op 40 bladzijdes...en dan heb je het toch over relatief eenvoudige spelletjes, geen massive online spel.

• IceStorm
  • Laatst online: 20:43

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ja dit topic moet eigenlijk ook dicht hoewel ik wat laat ben. Het is hier geen vacaturebank.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.