Toon posts:

Hoe worden prijzen videokaarten berekent?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He, ik kom dus net van Tweakers af en heb de review gelezen van de Radeon 8500. Maar in die review stond ook dat je misschien nog beter een GeForce Ti200 kunt kopen... (Geen discussies daarover aub, dat is niet waarvoor ik hier post ;))
In die review hadden ze het voor die kaart over een prijs van $199,- Ik dus kijken in de prijswatch, en ja hoor daar vond ik er een. Prijs: F685,-! Nou ja, ik vond die prijs dus al een beetje hoog, gezien de laatste ontwikkelingen in de Amerikaanse economie. Dus ik ga naar GWK en bereken daar eens wat $199,- waard is in guldens. Resultaat: F480,88. Dat is dus een grove F200,- verschil!
Ik snap dat er natuurlijk wat invoerrechten op de kaart zijn doorberekent, maar zoveel?

Heeft iemand enig idee waarom deze kaart bij ons zoveel duurder is?

Edit: Oops, een typo in the titel! >:)

Verwijderd

De prijzen in reviews worden vaak geschat, de daadwerkelijke prijs ligt vaak in beginsel iets hoger, en later (veel) lager... Vaak staat er ook bij: af fabriek per x stuks.

Bovendien verschilt het per dealer/winkel hoeveel ze eraan willen verdienen, dus erg veel anders dan een indicatie heb je er niet aan...

Verwijderd

Bij nieuwere kaarten moet je er ook rekening mee houden dat er niet veel winkels zijn die, die kaart verkopen en de winkels die hem dan verkopen willen er dan graag in het begin meer op verdienen. Na verloop van tijd komen er meer winkels die dan die kaarten gaan verkopen en dan wordt de prijs vanzelf veel lager door concurentie

Verwijderd

Dit is een onderwerp wat voor veel meer hardware geldt. Het is soms echt belachelijk hoeveel meer het kost hier in Nederland. Ok, Nederland is een duur land, maar een prijs die bijv. meer dan 2x (!!!) zoveel is, is van de gekke.

[edit]
Oh ja, dit heeft volgens mij niets te maken met transportkosten of winst maken op een nieuw product. Zo is in Duitsland de prijs bijna altijd lager en de prijsverschillen vind je ook bij producten die al vele vele maanden/kwartalen verkrijgbaar zijn.