Just as Good
Verwijderd
check http://java.sun.com/j2se/1.3/docs/api/index.html
class java.awt.Graphics om je plaatjes te tekenen.
class java.awt.Image om je "uitverkocht" plaatje gedeeltelijk transparant te maken en erover heen te plakken.
class java.awt.Image om je "uitverkocht" plaatje gedeeltelijk transparant te maken en erover heen te plakken.
kan ook in php, perl, c, c++ etc.
alles dat in staat is bv. de GD aan te sturen kan plaatjes plakken
alles dat in staat is bv. de GD aan te sturen kan plaatjes plakken
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
waarom krijg ik het gevoel dat ie javascript bedoeld?
dat kan ook, maar is erg ranzig en vrij onbetrouwbaar.
Ja, het liefst in java, maar het moet wel compatibel zijn met zowel IE als Netscape. PHP liever niet omdat die GD niet helemaal spoort en ik geen held ben in het createn van images.
Just as Good
Java != javascriptOp donderdag 18 oktober 2001 10:18 schreef iznogood het volgende:
Ja, het liefst in java, maar het moet wel compatibel zijn met zowel IE als Netscape. PHP liever niet omdat die GD niet helemaal spoort en ik geen held ben in het createn van images.
en als je javascript bedoeld, wat je blijkbaar doet. dan moet je in W&G zijn.
Maar chem zal je wel even een handje helpen (dus je hoeft daar geen nieuw topic te starten)
die GD spoort wel hoor 
Verder hoort JS in W&G maar goed, wellicht dat iemand je hier nog wil helpen.
Kijk eens op hotscripts.com voor dergelijke truukjes.
Verder hoort JS in W&G maar goed, wellicht dat iemand je hier nog wil helpen.
Kijk eens op hotscripts.com voor dergelijke truukjes.
Dat is toch koekie in JS / HTML 
Gewoon een layer met een plaatje erin erover heen zetten met z-index: 1...
//edit
Vraag even in /13
Gewoon een layer met een plaatje erin erover heen zetten met z-index: 1...
//edit
Vraag even in /13
het gaat om JavaScript != Java (!!!)Op donderdag 18 oktober 2001 09:40 schreef GHOst. het volgende:
check http://java.sun.com/j2se/1.3/docs/api/index.html
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Jajaja
Ik Javascript bedoel ik !!!!! Maar dat was toch duidelij ???
Just as Good
Verwijderd
probeer <div> ipv <layer> voor IE....Op donderdag 18 oktober 2001 12:07 schreef iznogood het volgende:
Ik heb het al geprobeerd met layers, maar deze worden door veel versies van IE niet ondersteund. Anders was het idd een eitje geweest.
Verwijderd
Kun je niet gewoon met een if else constructie werken?
als product is uitverkocht, plaatje uitverkocht
anders plaatje product.
Ik ben javascript leek, maar volgens mij werkt dit wel:
En dan bij iedere plaatje call kijken ofie is uitverkocht en dan javascript:IMG(product, uitverkocht); callen ofzoiets?
als product is uitverkocht, plaatje uitverkocht
anders plaatje product.
Ik ben javascript leek, maar volgens mij werkt dit wel:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| <script language = "Javascript">
function Img(product, uitverkocht)
{
if(uitverkocht) document.write('[img]"images/uitverkocht.gif"[/img]');
else document.write('[img]"images/product.gif"[/img]');
}
</script> |
En dan bij iedere plaatje call kijken ofie is uitverkocht en dan javascript:IMG(product, uitverkocht); callen ofzoiets?
Nee, helaas is het niet zo simpel. Er moet echt een aparte foto over de andere foto komen waar een bordje opstaat met uitverkocht.
Ik heb hotscripts ook al afgezocht, maar kan hier het script niet vinden.
Ik heb hotscripts ook al afgezocht, maar kan hier het script niet vinden.
Just as Good
Verwijderd
Toen ik reageerde op dit topic heette het nog [JAVA OF ZO] (incl de caps). Vandaar dat ik die reply poste. Mijn kennis van javascript is zo klein dat ik niet eens kijk naar posts die daar info over vragen.Op donderdag 18 oktober 2001 10:43 schreef limoentje het volgende:
[..]
het gaat om JavaScript != Java (!!!)
DUS NIE MIEPUH!
Gewoon zoiets als dit,
<DIV CLASS=verkocht ID=verkocht STYLE='position:absolute; z-index:10000; left:310px; top: 488px; width:20px; height:20px; visibility:show'>[img]'verkocht.gif'[/img]</DIV>
<DIV CLASS=verkocht ID=verkocht STYLE='position:absolute; z-index:10000; left:310px; top: 488px; width:20px; height:20px; visibility:show'>[img]'verkocht.gif'[/img]</DIV>
Werkt dit ook met Netscape ? En hoe verwerkt ik dit in mijn code, want ik kan niet zeggen dat ik de taal erg goed beheers
Just as Good
Wat dacht je ervan om een transparante GIF:
[img]"soldout.gif"[/img]
Over het oorspronkelijke plaatje te leggen. Je moet dan wel het soldout plaatje na het eerste laden (anders komt ie eronder), of je moet 'soldout' een z-index geven van bijvoorbeeld x, dan komt ie over alles met een z-index lager dan x (z-index is relatief, dus binnen één layer - als je die gebruikt - hebben objecten allemaal een z-index van 0). Als je het zeker wil weten kun je 'm ook een z-index van +100 geven:
[img]"soldout.gif"[/img]
De left en de top e.d. kun je evt naderhand instellen met JavaScript: "soldout.top = 0; soldout.left = 100;" ofzoiets...
suc6!
[img]"soldout.gif"[/img]
Over het oorspronkelijke plaatje te leggen. Je moet dan wel het soldout plaatje na het eerste laden (anders komt ie eronder), of je moet 'soldout' een z-index geven van bijvoorbeeld x, dan komt ie over alles met een z-index lager dan x (z-index is relatief, dus binnen één layer - als je die gebruikt - hebben objecten allemaal een z-index van 0). Als je het zeker wil weten kun je 'm ook een z-index van +100 geven:
[img]"soldout.gif"[/img]
De left en de top e.d. kun je evt naderhand instellen met JavaScript: "soldout.top = 0; soldout.left = 100;" ofzoiets...
suc6!
"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"
Verwijderd
Transparante afbeelding in een layer er overheen leggen lijkt me wel de meest flexibele oplossing.
Als alle afbeeldingen in een dynamisch gegenereerde pagina staan moet je alleen nog iets vinden om dat 'uitverkocht'-plaatje op de juiste plaats neer te zetten. Op de pixel nauwkeurig kan dat lastig zijn, als je pagina bijvoorbeeld gecentreerd is of als de pagina kan scrollen.
Je kunt ergens (bijvoorbeeld linksboven in de tabelkolom met afbeeldingen) een div neerzetten waarvan je de positie opvraagt. Die positie gebruik je dan als uitgangspunt om de positie van het 'uitverkocht' layer te berekenen. Als alle afbeeldingen of tabelrijen een verschillend formaat hebben haal je hetzelfde geintje desnoods uit met alle afbeeldingen.
(Heb even geen voorbeeld bij de hand, het gaat om het idee - en nee, ik dreun dat niet zo even op.
)
realbart: kun je een image op die manier (zonder div) al direct absoluut positioneren, zo ja: hmm, interessant...
Als alle afbeeldingen in een dynamisch gegenereerde pagina staan moet je alleen nog iets vinden om dat 'uitverkocht'-plaatje op de juiste plaats neer te zetten. Op de pixel nauwkeurig kan dat lastig zijn, als je pagina bijvoorbeeld gecentreerd is of als de pagina kan scrollen.
Je kunt ergens (bijvoorbeeld linksboven in de tabelkolom met afbeeldingen) een div neerzetten waarvan je de positie opvraagt. Die positie gebruik je dan als uitgangspunt om de positie van het 'uitverkocht' layer te berekenen. Als alle afbeeldingen of tabelrijen een verschillend formaat hebben haal je hetzelfde geintje desnoods uit met alle afbeeldingen.
(Heb even geen voorbeeld bij de hand, het gaat om het idee - en nee, ik dreun dat niet zo even op.
realbart: kun je een image op die manier (zonder div) al direct absoluut positioneren, zo ja: hmm, interessant...
Just as Good
Pagina: 1