Abit BE6-II en 1 Ghz Celeron Processoren

Pagina: 1
Acties:

• DaedalusMax
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-12-2022

DaedalusMax

DaedalusMax@xs4all.nl

Topicstarter
Volgens de Abit.nl gaat er in een BE6-II niet meer dan een celeron 800. Ten eerste, is dit waar of kan je met een eigen instellingen 100Mhz x 10 (Multipl.) gewoon een Celeron 1000 implanteren. Of denk ik er nu te simpel over. Draaien alle celerons ook op 133Mhz, ik kan dat ook nergens vinden.

Weet iemand literatuur?

Dat zou erg fijn zijn.. :)

And I did RTFM !!!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
OF alle Celly's ook op 133FSb lopen ligt vaker aan de rest van je systeem dan de CPU zelf zolang die maar een beetje behoorlijk wordt gekoeld.
Op mijn BE6 had mijn Celly800 volgens mij geen problemen maar vanwege de agp div. die alleen de standen 1/1 en 2/3 van de agp snelheid op 133FSb net iets te te hoog voor mijn V7700. In windows en office2000 geen problemen maar in 3D-games liep die steeds vast. Ik heb maximaal 124FSB gehaald zonder problemen in 3D te krijgen.

• DaedalusMax

DaedalusMax

DaedalusMax@xs4all.nl

Topicstarter
Oke, maar gaat een Celeron 1Ghz draaien op mijn Abit BE6-II moederbord met bv een kloksnelheid van 100 en een multiplier van x10. Volgens Abit gaat de support maar tot 800 Mhz

Heeft iemand hier ervaring mee of literatuur..

And I did RTFM !!!

• DaedalusMax

DaedalusMax

DaedalusMax@xs4all.nl

Topicstarter
Volgens mijn bios zou hij ook een Celeron 933 slikken. Is het niet gewoon een kwestie van Kloksnelheid en Multiplier goed instellen of denk ik er nu te simpel over...

Literatuur pleaease :? :? :? :? :?

And I did RTFM !!!

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
dat gaat al niet samen een celly en multiplier volgens mij ik kon me celly ook niet oc en dus maar naar amd gegaan nu een athlon tb 1,4 ghz. en de celly b was toch een fsb 100 mhz hoger was niet ondersteunt dus 133 zou het niet goed doen.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:04
Multipliers zijn gelocked, dus daar heeft het mobo helemaal niets mee te maken. Als je er een 1GHz in propt bepaalt de cpu zélf dat er een multiplier van 10 wordt gebruikt. Als er een Celeron 800 op past, dan past er ook een 1000/1100 op; het zijn exact dezelfde cpu's, alleen heeft de één een multiplier van 8.0 en de ander er eentje van 10.0/11.0. Als je in de Abit nieuwsgroepen zou kijken zie je dat er velen zijn met 800+ Celerons en een FC-PGA adapter op een 'oud' ABit BX bord :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Literatuur pleaease :? :? :? :? :?
De arme man weigert ons te geloven en verlangt naar literatuur.
Heb anders nog wel ergens een oude Kameleon liggen.
Pagina: 1