[Baldur's Gate] Hoe Iron Throne te whacken?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Hallo, zoals je boven ziet ben ik dus bezig in Baldur's Gate, deel 1 wel te verstaan. Ik zit nu ff enorm vast. Ben nu in het hoofdkwartier van de Iron Throne in de stad Baldur's Gate op de op een na hoogste verdieping. Als ik een verdieping hoger ga, leef ik ongeveer een minuut, zonder dat ik ook maar 1 van die lui daar boven dood krijg (soms nog wel zo'n shapeshifter maargoed, dat telt niet).
:(

Iemand tips/strategien?

tnx.

Verwijderd

kan maar 1 tip geven.
blijf andere stratagien proberen.

b.v. veel defensive of nouw juist heel erg offensive.
ook zorgen dat iedereen van je party invisable is en dan eerst de mage dood meppen is een goed idee. (weet niet meer precies wat de situatsie is maar klinkt als een standaart 'je komt een kleine task force tegen' encounter.

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 18:01

Ivo

Leuk, dat is precies waar ik ook vastzit. Ehm Stratos, hoe zou ik mezelf invisible moeten maken? Die mage Hareishan die maakt zich wel invisible en die knalt wat leipe MMs en van die lightning gevallen op me af.

Is inderdaad een vadsig stukje.

Verwijderd

als je weet dat een mage zich onzichtbaar gaat maken weet je dus ook dat je daar een spell tegen moet hebben.
lijkt me duidelijk.
ook als standaart regel eerst magiers dood meppen dan clerics dan pas de fighter meuk.
tis zo lullig als je op fighters staat intehakken terwijl de mage en cleric allemaal defensive spells op ze casten.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:43

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Hehe, if all fails, try it the lame way.

Je kunt namelijk met iedereen naar boven gaan en de eerste de beste persoon hakken. De wizards/priest gaan dan spells casten maar voordat die spells aangekomen zijn ga je weer naar beneden. Dit gewoon herhalen net zolang totdat iedereen dood is. Deze lame tactic vergt wat oefening maar werkt prima :)

Leuker is het wel om 'gewoon' te spelen trouwens. Dus gewoon veel tactieken proberen :).

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-11 21:12
ik ben ook op die plek, gisteren had ik ze op 1 na dood,

ik had 1 mage, 1 bard, 1 cleric, 1 ranger en 1 thief

gewoon naar boven gaan, mage en bard fire balls casten, ongeveer 3 of 4. dan met cleric skeleten summonen en dan maar bestoken met magic missiles. ranger had ik voor klappen op te vangen.

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:22
als je op de een-na-hoogste verdieping staat:
Cast alle protective spells die je hebt
strength of one
protection from evil
invisibility
etc etc etc..

ga naar boven. Cast al je Magic Missile, lightning, fireball, summon monsters, summon >whatever>.

go downstairs.
rust.
cast spells.
ga naar boven.

repeat until opponent is dead.

I want to live forever, so far.. so good.

• Crysania
wat is een goed level om naar die toren toe te gaan,

ik ben nu zelf level 6, heb een paar level 6&7 gasten en 1 level 5

Verwijderd

hmmz kan di nie in het grote baldurs gate topic besproken worden? tis een beetje lastig overal topics over het zelfde spel door elkaar te zien..

• Crysania
jippie, ik heb ze gemaait net,

gewoon eerst veel fireballs (3), dan veel skeletten (3 bosjes) dan magic missiles tot er nog maar 2 waren, toen detect invisibility en die gewoon kapot geslagen.

p.s. je vind daar wel een gaaf stafje uit een van die gasten

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 14:24 schreef Kramy het volgende:
hmmz kan di nie in het grote baldurs gate topic besproken worden? tis een beetje lastig overal topics over het zelfde spel door elkaar te zien..
dit is BG het andere topic gaat over BG2. is groot verschil hoor ;)

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 18:01

Ivo

Mij poppetje szij gemiddeld level 4. Ik ka dus geen fireballs casten en zeker niks summonen!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Allemaal bedankt voor de tips, ik ga het eens proberen. :)

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 20:17 schreef BlueAngelGoT het volgende:
Mij poppetje szij gemiddeld level 4. Ik ka dus geen fireballs casten en zeker niks summonen!
ga anders eerst wat side-quests doen om een paar leveltjes higher te worden.
Pagina: 1