Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!
-> Hiermee kun je members van een pointer variabele accessen:Op donderdag 18 oktober 2001 09:03 schreef active2 het volgende:
Dus vraag: Wat betekent <-, ->, +=, =>>, =>?
code:
1
2
| SomeObject* s; s->someMethod(); |
x+=y Een afkorting van x=x+y, oftewel tel y bij x op.
x=>y Gelijk aan of groter dan (returnt TRUE indien x groter dan of gelijk is aan y)
<- en =>> ken ik niet
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
$x+=1; //$x=$x+1;Op donderdag 18 oktober 2001 09:03 schreef active2 het volgende:
Dus vraag: Wat betekent <-, ->, +=, =>>, =>?
$x-=1; //$x=$x-1;
$x=>1; //groter of gelijk aan 1;
$x>=1; //hetzelfde;
$x<=1; //kleiner of gelijk aan 1;
$x<=1; //hetzelfde;
->; // mmmmm. Jah, classes.
<-; // Omgekeerde classes
=>>; // nooit van gehoord.
HTH
Verwijderd
Kleine toelichting op <-, vergelijk:
met
code:
1
| if (a <- b) { .. } |
met
code:
1
| if (a < -b) { .. } |
Verwijderd
Ik wil ff duidelijk vermelden dat dit GEEN PHP topic is maar een C++ topicOp donderdag 18 oktober 2001 09:06 schreef Nielsz het volgende:
[..]
$x+=1; //$x=$x+1;
$x-=1; //$x=$x-1;
$x=>1; //groter of gelijk aan 1;
$x>=1; //hetzelfde;
$x<=1; //kleiner of gelijk aan 1;
$x<=1; //hetzelfde;
->; // mmmmm. Jah, classes.
<-; // Omgekeerde classes(ik weet het niet
)
=>>; // nooit van gehoord.
HTH
Als je voortaan ook gewoon de topic titel leest weet je waar het over gaat
Euh, sorry hoor dat ik een verkeerde identifier gebruik. Niet iedereen is perfect hoor.Op donderdag 18 oktober 2001 09:14 schreef Liquidus het volgende:
[..]
Ik wil ff duidelijk vermelden dat dit GEEN PHP topic is maar een C++ topic
Als je voortaan ook gewoon de topic titel leest weet je waar het over gaat
Geen ruzie maken kinders 
maare... wat is/doet =>> nou eigenlijk?
maare... wat is/doet =>> nou eigenlijk?
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
=>> is geen operator!
=> is >= maar dan andersom
>>= bestaat weer wel
Dit is nml een bitwise shift naar rechts
eigenlijk is
a >>= b
a = a >> b;
(a wordt b posities naar rechts geschoven)
Dit is nml een bitwise shift naar rechts
eigenlijk is
a >>= b
a = a >> b;
(a wordt b posities naar rechts geschoven)
Wil je hier alsjeblieft wat meer uitleg bij geven want dat snap ik dus nog steeds niet.Op donderdag 18 oktober 2001 09:09 schreef Sneech het volgende:
Kleine toelichting op <-, vergelijk:
code:
1if (a <- b) { .. }
met
code:
1if (a < -b) { .. }
Voor de rest van jullie alvast bedankt.
Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!
=>> is geen standaard C++ operator, maar is wel gedefinieerd in de CORBA standaard, dus die zou je tegen kunnen komen in CORBA apps.Op donderdag 18 oktober 2001 09:19 schreef CK het volgende:
=>> is geen operator!
Verwijderd
Jij noemde <- een operator, ik liet zien dat die twee karaktertjes achter elkaar eigenlijk twee operators zijn, die toevallig direct achter elkaar gezet zijn (de < less-than operator, en de - negate operator). <- is geen aparte operator.Op donderdag 18 oktober 2001 09:34 schreef active2 het volgende:
[..]
Wil je hier alsjeblieft wat meer uitleg bij geven want dat snap ik dus nog steeds niet.
Voor de rest van jullie alvast bedankt.
Ik ben nogal nieuwsgierig aangelegd. Wat doet die operator dan?Op donderdag 18 oktober 2001 09:35 schreef traviandus het volgende:
=>> is geen standaard C++ operator, maar is wel gedefinieerd in de CORBA standaard, dus die zou je tegen kunnen komen in CORBA apps.
Verwijderd
Misschien dit:Op donderdag 18 oktober 2001 10:18 schreef Gerco het volgende:
[..]
Ik ben nogal nieuwsgierig aangelegd. Wat doet die operator dan?
code:
1
2
3
4
5
| template <typename A, typename B>
void operator=>> (A,B)
{
cout << "CORBA is koel !!";
} |
=>> en =<< zijn insertion en extraction operators voor het CORBA datatype Any.Op donderdag 18 oktober 2001 10:18 schreef Gerco het volgende:
[..]
Ik ben nogal nieuwsgierig aangelegd. Wat doet die operator dan?
Zo kan een bool, long of struct in een Any worden verpakt op ongeveer deze manier:
bool aBool;
any anAny;
anyAny =<< aBool;
Snappie?
Verwijderd
Klopt, =>> en =<< bestaan niet in C of C++ maar denk dat hij gewoon tekens omdraait, net als met <-Op donderdag 18 oktober 2001 09:35 schreef traviandus het volgende:
=>> is geen standaard C++ operator, maar is wel gedefinieerd in de CORBA standaard, dus die zou je tegen kunnen komen in CORBA apps.
>>= en <<= zijn namelijk wel gewoon C en C++ "shorthand" operatoren. Voor elke rekenkundige operator in C en C++ heb je ook een shorthand-operator. Dit zijn de shorthands voor de bitshift operatoren.
Verwijderd
maar zou je nu eigenlijk ook gewoon die operator zelf kunnen aanmaken in je programma's ??
Verwijderd
Nee, er is maar een beperkte set operators waar je mee kunt spelen.Op donderdag 18 oktober 2001 20:13 schreef Liquidus het volgende:
maar zou je nu eigenlijk ook gewoon die operator zelf kunnen aanmaken in je programma's ??
Pagina: 1