Toon posts:

PC hangt spontaan MSI KT7 266Pro R

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Heb geen idee waarom maar hij hangt gewoon spontaan.
Binnen 15 minuten na aanzeten zeker, het vreemde is
hij heeft het 2 weken goed gedaan nadat ik hetzelfde had.
Heb alleen geen idee wat ik toen gedaan zou hebben om het te fixen.

Zou het de voeding kunnen zijn ? Heb al op 1 Mem stick gedraaid ipv 3 heeft ook geen effect.

Night

AMD 1400 / 266
MSI KT7 266 R
512 MB DDR
Gainward GF2 Pro 450
realtek NIC 10MB
SB LIve 5.1

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08 13:49
Heb je je usb poorten in gebruik?
zo ja, zet deze is ff uit in de bios om te testen of ie dan nog steeds vast loopt. De brakke usb is een bekend probleem bij dit mobo en daar kan ie op vast lopen :(. Check de search maar eens op MSI K7T 266...
En je hebt natuurlijk wel de via 4 in 1 drivers geinstalleerd, he? :)

Verwijderd

ik heb dat bord ook en bij mij hangt ie ook redelijk te vaak,...

ik ga proberen mijn sblive eruit te halen en kijken wat er gebeurd....

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:45
Mijn MSI K7T266 loopt ook nogal eens om nix vast.. Zou niet weten wat het is. Bij jou kan het je voeding misschien zijn. Of idd je USB. Moet je ff de USB filters downloaden op Viaarena.com
Het Via 4in1 service pack download je hier
En je zou de Via Busmaster drivers kunnen installeren: http://downloads.viaarena.com/drivers/others/580_3012.zip

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Heb de Via driver 4.33 en USB staat uit.

Ik heb een Aopen HQ8 kast met een 350W voeding, ik mag toch
hopen dat dit kreng gewoon goed is want die kast was niet
echt goedkoop. En heb de helft al weg gedremeld :)

Anyway ben maar een gaan drukken etc etc op allerlei componenten, draait nu al 20 min zonder crash >:)

Night

ps Heb het MSI forum gechecked en ik geloof dat we genomen zijn met dit MoBo. Voortaan toch maar kijken voordat we kopen

Verwijderd

pffff wat een onzin dat het bordje wel een vaak wil vastlopen ... dan moet dat aan andere hardware liggen want hier loopt ie perfect

Heb je bios V1.6 eral op gezet? en heb je Onbourd sound (en andere troep dat je niet gebruikt) uit gezet in de Bios?

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb de laatste bios ( zelfs die van de 266A geprobeerd )en alles staat uit qua onboard useless extra's............... maar helaas geen positief effect.

Heb 3 PC 1 Asus 1 Abit KT7Raid ( that one rocks ) en deze MSI... Ik weet het wel de volgende keer. Zodra de 266A boarden van abit uitzijn gaan we die maar eens proberen.

Night

• gabberjoost
Nou, ik vindt het tot nu toe een prima mobo. Hij staat nu vanaf vanmorgen 10:30 aan hij is nog geen één keer vastgelopen, dus aan het mobo ligt het niet. Ik zou het zoeken in je andere hardware, ook al zou ik niet weten wat...

• gabberjoost
cool, 2 X :o

Verwijderd

Topicstarter
DOH blijkt de schuld te zijn van een flatcable er ontbreekt gewoon van 1 ader 4 mmm. Toch wel fijn van die Aopen boys om
zo'n kabel bij de HQ8 case te stoppen.

Kabel vervangen en PC draait nu al 4 uur stabiel, krijg hem zelf stabiel op 1600Mhz (1400Mhz AMD ) met maar 47 graden.

Best wel weird that de cd-rom het gewoon deed zonder dat stukie kabel, nog maar niet te spreken van de 2 weken zoek naar wat er aan de hand was.

SO far so good, maar ik blijf die USB zooi van MSI klote vinden, voor de rest wel tevreden.

Oh 1 thing, met de Abit kt7raid kon ik de raid IDE poorten ook als gewone IDE poorten gebruiken. DIt lukt me maar niet met de MSI KT7 266 Raid...... Oplossingen zijn welkom

Night

• gabberjoost
Op donderdag 18 oktober 2001 23:35 schreef Night het volgende:
DOH blijkt de schuld te zijn van een flatcable er ontbreekt gewoon van 1 ader 4 mmm. Toch wel fijn van die Aopen boys om
zo'n kabel bij de HQ8 case te stoppen.

Kabel vervangen en PC draait nu al 4 uur stabiel, krijg hem zelf stabiel op 1600Mhz (1400Mhz AMD ) met maar 47 graden.

Best wel weird that de cd-rom het gewoon deed zonder dat stukie kabel, nog maar niet te spreken van de 2 weken zoek naar wat er aan de hand was.

SO far so good, maar ik blijf die USB zooi van MSI klote vinden, voor de rest wel tevreden.

Oh 1 thing, met de Abit kt7raid kon ik de raid IDE poorten ook als gewone IDE poorten gebruiken. DIt lukt me maar niet met de MSI KT7 266 Raid...... Oplossingen zijn welkom

Night
Voor die brakke usb zooi ken je gewoon ff een usb pci kaartje halen, heb ik ook gedaan, werkt perfect :)

En ik heb wel eens ide poort 3 (is dus van de promise raid controller) gebruikt om 1 harde schijf aan te hangen en dat werkte. Hoe dat precies moet, weet ik niet uit m'n hoofd, maar staat wel in één van de twee handleidingen van je mobo. Je moet in ieder geval nadat je de hd aan je ide 3 heb gehangen, de bios van je raid controller in(ctrl F indrukken bij booten, geloof ik) en de schijf instellen als een raid 0 schijf.
Pagina: 1