[win2k] Password vergeten

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09-2025
Ik heb mijn password in win2k gewijzigd, maar ben ik zo slim geweest die te vergeten :(|. Hoe kan ik die achterhalen, of wissen? Was dat niet een bestandje die je weg kan halen? Ik zit nu onder winMe, mijn andere processor zit dus de hele tijd uit z'n neus te eten :(.

TweakBlog

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Ben je je Administrator password vergeten? of gewoon van een user? Anders kun je nog wel inloggen als Administrator en dan je andere account ff changen..

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Verwijderd

Hoe kan je je eigen passwoord nou weer vergeten?!?!

Verwijderd

als je je admin pass kwijt bent zou ik zo zeggen format c:
en clean install ;)

Verwijderd

je kan booten met dos for ntfs, daarna browse je naar c:\winnt\system32\config en daar hernoem je de file 'SAM'
als je nu weer boot is je administrator password leeg, dus gewoon enter drukken.
dit zou ik alleen niet op windows NT/2000 SERVER doen.
helemaal niet als de server een PDC is, want je raakt namelijk alle useraccounts kwijt omdat dat de info is die in 'sam' opgeslagen wordt.

Verwijderd

inloggen als administrator en effe je account deleten en dan nieuwe account maken, en als je je administrotr password hebt gewijzigd dan zul je toch echt opnieuw moeten installeren.

suc6

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:55
Op donderdag 18 oktober 2001 06:45 schreef wverveen het volgende:
http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/

Wim
Mooie tool :)

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 15:40 schreef marcnolte het volgende:
inloggen als administrator en effe je account deleten en dan nieuwe account maken
Je kunt als administrator ook gewoon het paswoord veranderen hoor, moet je niet heel het account voor deleten :)

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 15:40 schreef marcnolte het volgende:
inloggen als administrator en effe je account deleten en dan nieuwe account maken, en als je je administrotr password hebt gewijzigd dan zul je toch echt opnieuw moeten installeren.

suc6
dit is niet waar, het administrator password kan gereset worden door de 'sam' te verwijderen.
en dat kan alleen vanuit dos for ntfs, want als windows draait is de file in gebruik
Pagina: 1