Communicatie tussen Laptop en PC('s) lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 17:11
Noh ... Laptop is 'n Toshiba Satellite 110CT met een Xircom 10Mbps netwerkkaartje erin. Via een crosslinkkabel hangt ie aan m'n PC waar een PnP 10Mbps netwerkkaartje inzit (daarnaast ook nog een 10/100Mbps Realtek voor Sygate die 't internet doorsluist vanaf de router). Nu krijg ik op geen mogelijkheid verbinding tussen deze twee. M'n eigen PC ziet wel netjes alle PC's die via Sygate verbonden zijn ... maar de Laptop is nergens te bekennen. Ik heb al van alles geprobeerd met de Gateway/IP/DNS/WINS enz, enz. maar niets schijnt echt te werken. Ook heb ik nog geprobeerd om 'm binnen het Sygate-netwerk te hangen (aan de HUB dus) ookal kon ik Sygate niet installeren i.v.m. een kapotte fdd en geen CD-rom speler (zie daarvoor ook Hardware Algemeen). Ik dacht namelijk dat ie wel binnen de Netwerkomgeving moest verschijnen. Verder heb ik nog een poging gedaan om een directe kabelverbinding tot stand te brengen via de Parallele poort maar op de één of andere manier ligt dat Windhoos-programmaatje mij altijd dwars. Het probleem is dus dat ik er ook geen andere communicatie-programma's op kan zetten aangezien de fdd stuk is en ik de CD-rom speler dus niet kan installeren.

Verdere gegevens: Laptop loopt op Win95
PC loopt op Win98SE

Plzz help ;(

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
kunnen de pc's elkaar pingen?

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
Uitgaande dat je Windows gebruikt, wat ligt er precies dwars?

Als je het alleen om de verbindingen gaat kun je volstaan met Wincmd, wat moet kunnen werken via de parallelle poort. Ook met NT.

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

• Wouter!
Op donderdag 18 oktober 2001 03:40 schreef happy3736 het volgende:
kunnen de pc's elkaar pingen?
Nope ... "Request timed out" :(

• Wouter!
Op donderdag 18 oktober 2001 03:40 schreef Tonnes het volgende:
Uitgaande dat je Windows gebruikt, wat ligt er precies dwars?

Als je het alleen om de verbindingen gaat kun je volstaan met Wincmd, wat moet kunnen werken via de parallelle poort. Ook met NT.
De gast computer zegt blijft gewoon zoeken naar de host en vindt niks :( ... en de host blijft luisteren. Wat er precies dwars ligt weet ik dus niet, maar het wil gewoon niet.

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Ik heb ongeveer net zo'n probleem gehad met een Dynalink LC10 PCMCIA netwerkkaartje. Deze kreeg gewoon geen link met m'n hub. Door de kabel er steeds weer opnieuw in en uit te doen, kreeg in in een keer een link :? Erug vaag..... maar het werkte wel.

Eat right. Stay fit. Die anyway.

• Wouter!
Op donderdag 18 oktober 2001 11:11 schreef Fox-Web het volgende:
Ik heb ongeveer net zo'n probleem gehad met een Dynalink LC10 PCMCIA netwerkkaartje. Deze kreeg gewoon geen link met m'n hub. Door de kabel er steeds weer opnieuw in en uit te doen, kreeg in in een keer een link :? Erug vaag..... maar het werkte wel.
Ik heb 'm nu rechtstreeks via een crosslinkkabel op m'n PC hè ... en de kabel is okey. Ook branden er wel wat lampjes (die van de laptop begint bijvoorbeeld te branden als de PC Windows binnenkomt. De netwerkkaarten maken dus wel contact.

Ik kom er overigens net achter dat wanneer ik de laptop op "Automatisch een IP verkrijgen" heb staan en ik check het IP met WinIPcfg ... dan staat daar 0.0.0.0 en dat lijkt me niet goed.

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 16:52

joop3

Heb je dhcp draaien dan?
Anders ff vast ip inkloppen

Als je al niet kan pingen kun je onmogelijk elkaar zien in network neighbourhood

• Fox-Web
Kan je die kaartjes niet ff handmatig op 10Mbit Half Duplex zetten ofzo. Dan weet je zeker dat bij allebij de speed goed staat.

• Wouter!
Op donderdag 18 oktober 2001 11:31 schreef joop3 het volgende:
Heb je dhcp draaien dan?
Anders ff vast ip inkloppen
Dacht je dat ik dat nog niet had geprobeerd soms :? Niets haalt iets uit ... ik snap er helemaal niks van :(.
Als je al niet kan pingen kun je onmogelijk elkaar zien in network neighbourhood
Weet ik, maar ik had ook niet gedacht dat ik er zoveel problemen mee zou krijgen.

• Wouter!
Op donderdag 18 oktober 2001 11:34 schreef Fox-Web het volgende:
Kan je die kaartjes niet ff handmatig op 10Mbit Half Duplex zetten ofzo. Dan weet je zeker dat bij allebij de speed goed staat.
Hûh :? ... en waar moet ik dat kunnen vinden dan?

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Ga naar network en klik op de props van je netwerkkaart.

• Wouter!
Op donderdag 18 oktober 2001 12:02 schreef Robin Shrine het volgende:
Ga naar network en klik op de props van je netwerkkaart.
Ja, daar had ik al gezocht. Staat er toch echt niet hoor ... ik heb geen Win2000 hè.

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 16:52

joop3

Misschien heb je niet de goeie drivertjes voor je nic.
Maar als je op beide machines een vast ip in dezelfde range intokkeld en je kan dan nog niet pingen tja dan moet je al gaan denken aan een hardware failure.
Of natuurlijk de drivertjes

(firewall misschien?)

• Fox-Web
eigenschappen van netwerk --> dubbel klikken op de netwerkkaart --> tabblad geavanceerd --> Flow control op half duplex i.p.v. hardware default.

• Sheik
Op donderdag 18 oktober 2001 12:45 schreef Fox-Web het volgende:
eigenschappen van netwerk --> dubbel klikken op de netwerkkaart --> tabblad geavanceerd --> Flow control op half duplex i.p.v. hardware default.
Dit zei ik hierboven ook net, maar hij heeft blijkbaar niet alle funtionaliteiten beschikbaar met zijn huidig geintalleerde drivers.

• Fox-Web
Wat is dat dan voor een BUT netwerkkaart. Elke netwerkkaart die ik ooit in m'n handen heb gehad, kon je dat instellen. Anders moet ie um eens opnieuw installeren.

Edit: Typo

• Fox-Web
Kom jongens...even door vragen! Ik moet nou nog drie postings en dan zit ik op de 500!!!!!

• Sheik
Op donderdag 18 oktober 2001 12:56 schreef Fox-Web het volgende:
Kom jongens...even door vragen! Ik moet nou nog drie postings en dan zit ik op de 500!!!!!
Jouw reactie is dus even overbodig als deze van mij nu :( Wat een kinderachtig gedoe en vervuil een ander forum met je aantal postings.

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:07

-ET-

Phone Home

als ze elkaar niet kunnen pingen dan is het in eerste instantie een probleem van IP. lukt dat inmiddels wel dan kan het zijn de je meerdere protocollen hebt draaien (e.g ipx netbeui) dat mag nog wel eens problemen veroorzaken. Installeer alleen ip en geef een vast ip adres aan je laptop, met het ip adres van je pc als gateway. dan zou het moeten werken

suc6

• Wouter!
Op donderdag 18 oktober 2001 13:59 schreef -ET- het volgende:
als ze elkaar niet kunnen pingen dan is het in eerste instantie een probleem van IP. lukt dat inmiddels wel dan kan het zijn de je meerdere protocollen hebt draaien (e.g ipx netbeui) dat mag nog wel eens problemen veroorzaken. Installeer alleen ip en geef een vast ip adres aan je laptop, met het ip adres van je pc als gateway. dan zou het moeten werken

suc6
Hmm ... dat heb ik ook wel geprobeerd. Ik heb zo'n idee dat die extra NIC in m'n PC een beetje gaar is. Die PCMCIA kaart werkt wel, want ik heb hem net direct aan het kabelmodem gehangen en kon zo op Internet.

• Reut
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 11:46

Reut

Tjoepie, nu met schroefdoppie

Heb je al die PCMCIA kaart al eens op die Realtek aan gesloten?
Misschien kun je dan wel die diskette overblazen.

Ik heb wel eens ervaren dat de browserlist (welke computers er in het netwerk zitten) in windows 95 niet goed gerefreshed wordt. Misschien zit daar je probleem. Ik heb toen een ander protocol gebruikt. Ik heb toen alle protocollen (tijdelijk) weggegooid en alleen netbui gebruikt. Daarna nog enige malen de beide computers opnieuw opstarten en toen werkte het wonder boven wonder.

suc6

Boom......Boom......Boom......Boom......Boom......booooooooooom

• Fox-Web
Op donderdag 18 oktober 2001 15:14 schreef Reut het volgende:
Heb je al die PCMCIA kaart al eens op die Realtek aan gesloten?
Misschien kun je dan wel die diskette overblazen.

Ik heb wel eens ervaren dat de browserlist (welke computers er in het netwerk zitten) in windows 95 niet goed gerefreshed wordt. Misschien zit daar je probleem. Ik heb toen een ander protocol gebruikt. Ik heb toen alle protocollen (tijdelijk) weggegooid en alleen netbui gebruikt. Daarna nog enige malen de beide computers opnieuw opstarten en toen werkte het wonder boven wonder.

suc6
Maar dan moet je alsnog kunnen pingen lijkt me :?

• Reut

Reut

Op donderdag 18 oktober 2001 15:35 schreef Fox-Web het volgende:

[..]

Maar dan moet je alsnog kunnen pingen lijkt me :?
Pingen onder Netbui. :?

Lijkt me van niet...

• Fox-Web
Nee, dat bedoel ik niet. Je had het over de browserlist. Als die niet klopt of wat dan ook moet je nog wel kunnen pingen.

• Reut

Reut

yep, dat is waar.

Maar pingen lukte ook niet, dus zou ik eerst even de crosscable omprikken op die Realtek. Dan even kijken of het werkt en anders een ander protocol kiezen om die diskette erop te zetten.

Toch? :)

• Fox-Web
Lijkt me een strak plan!

Edit: DIT IS MIJN 500ste POST!!!

Verwijderd

Je kan een ander 'zien' onder windows als je netbios geinstalleerd hebt.

• Reut

Reut

Op donderdag 18 oktober 2001 17:26 schreef kiezelsteentje het volgende:
Je kan een ander 'zien' onder windows als je netbios geinstalleerd hebt.
Duh.....

Dat is dus die browserlist waar we het over hebben. ;)

• Wouter!
Ik heb het even héééél omslachtig geprobeerd op te lossen:

Bestanden via m'n PC naar de @Home server ge-FTP't ... vervolgens de laptop direct op het kabelmodem aangesloten (server er dus effe af) en er weer af ge-FTP't (want er zit toevallig ws_ftp_le op die Laptop :)).

Nou ... op deze manier kan ik tenminste wat dingen installeren om het netwerk aan de gang te krijgen en zo misschien weer een paar stappen verder te komen.

Tnx anywayzzz ... en hulp is natuurlijk altijd nog welkom :P

• Wouter!
Ik vond op m'n serverruimte ook nog dit plaatje, kom nu misschien van pas voor de duidelijkheid:

Ik heb het zo aangesloten als op het bovenste plaatje. En dan dus op één van de clients nog eens een extra netwerkkaart om met de laptop te verbinden via een crosscable (niet met de intentie om 'm ook op Internet te krijgen, maar gewoon om 'm met 'een' PC te laten communiceren).

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wbeekhuizen/netwerk.jpg
Pagina: 1