Noh ... Laptop is 'n Toshiba Satellite 110CT met een Xircom 10Mbps netwerkkaartje erin. Via een crosslinkkabel hangt ie aan m'n PC waar een PnP 10Mbps netwerkkaartje inzit (daarnaast ook nog een 10/100Mbps Realtek voor Sygate die 't internet doorsluist vanaf de router). Nu krijg ik op geen mogelijkheid verbinding tussen deze twee. M'n eigen PC ziet wel netjes alle PC's die via Sygate verbonden zijn ... maar de Laptop is nergens te bekennen. Ik heb al van alles geprobeerd met de Gateway/IP/DNS/WINS enz, enz. maar niets schijnt echt te werken. Ook heb ik nog geprobeerd om 'm binnen het Sygate-netwerk te hangen (aan de HUB dus) ookal kon ik Sygate niet installeren i.v.m. een kapotte fdd en geen CD-rom speler (zie daarvoor ook Hardware Algemeen). Ik dacht namelijk dat ie wel binnen de Netwerkomgeving moest verschijnen. Verder heb ik nog een poging gedaan om een directe kabelverbinding tot stand te brengen via de Parallele poort maar op de één of andere manier ligt dat Windhoos-programmaatje mij altijd dwars. Het probleem is dus dat ik er ook geen andere communicatie-programma's op kan zetten aangezien de fdd stuk is en ik de CD-rom speler dus niet kan installeren.
Verdere gegevens: Laptop loopt op Win95
PC loopt op Win98SE
Plzz help
Verdere gegevens: Laptop loopt op Win95
PC loopt op Win98SE
Plzz help