Laptop fdd probleem (Toshiba Satellite 110CT)

Pagina: 1
Acties:

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 17:37
Nou ... de diskette-gleuf van dit apparaat doet dus erg freemd. Bij iedere diskette zegt ie dat het station niet gereed is en leest ie dus de flop niet. In beide Windows en DOS komt dit probleem voor. Heel af en toe in DOS (maar inmiddels ook vrijwel niet meer) pakt ie even een diskette, maar zo gauw ik "dir" intyp komt ie weer met de melding "Niet gereed lezen station A". Nu heb ik de drive absoluut nodig, want ik moet m'n Para-drive (portable CD-rom station voor diegene die dat nog niet wist) installeren met een diskette :(.

Nu dacht ik dus ... "Ah, mooi". "Geen probleem ... dan doen we dat toch via het netwerk?". Nou, dat lukt dus ook niet ... zie daarvoor het topic wat zo in Network Troubleshooting zal verschijnen.

Iemand een idee? Of is het misschien op de één of andere manier mogelijk om dat ding te vervangen? Bestaan er misschien cleaning-diskettes (misschien is vuil het probleem)? Ik heb nog niet zo heel veel ervaring met Laptops op het gebied van de hardware die erin zit ... dus daarom deze vragen.

• Wouter!
Niemand :?

Search haalde niet echt veel uit. Er is hier toch wel iemand die er iets op te zeggen heeft??

• Reut
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 11:46

Reut

Tjoepie, nu met schroefdoppie

Doet ie wel een drive-check als je de laptop opstart?

Ik heb dit ook gehad met cd drive van mijn laptop. Effe wat contactspray (op de contactpunten achterop de unit) en weer werken als een tiet. :)

Boom......Boom......Boom......Boom......Boom......booooooooooom

• Wouter!
Op donderdag 18 oktober 2001 11:13 schreef Reut het volgende:
Doet ie wel een drive-check als je de laptop opstart?

Ik heb dit ook gehad met cd drive van mijn laptop. Effe wat contactspray (op de contactpunten achterop de unit) en weer werken als een tiet. :)
Yep, hij checked 'm wel ...
Laat ik het zo uitleggen: Hij zegt hetzelfde als wanneer ik het station aanspreek en er geen disketten inzit. Hij ziet dus gewoon helemaal niks ofzow :?

• Reut

Reut

Dan lijkt het er toch op dat de contactpunten okee zijn. Ik zou in jouw geval dan een diskette cleaner in de gleuf stoppen en eens kijken wat ie dan doet.
Misschien is ie gewoon vuil van binnen.

By the weg: Kun je de content van de diskette niet via het netwerk kopieren en van de hd opstarten?

• Wouter!
Op donderdag 18 oktober 2001 14:53 schreef Reut het volgende:
Dan lijkt het er toch op dat de contactpunten okee zijn. Ik zou in jouw geval dan een diskette cleaner in de gleuf stoppen en eens kijken wat ie dan doet.
Misschien is ie gewoon vuil van binnen.

By the weg: Kun je de content van de diskette niet via het netwerk kopieren en van de hd opstarten?
Waar zijn die diskette-cleaners te krijgen :?
En dat kopiëren via het netwerk was ik dus mee bezig ... zoals ik in de opening al zei: Zie Network Troubleshooting :( ==> [topic=294970]

• Reut

Reut

Die diskette-cleaner kan je gewoon in de computershop kopen of misschien wel bij een kantoorartikelen shop.

suc6

• Wouter!
En eventueel een nieuwe diskdrive erin dan?? Is dat mogelijk :?

• Wouter!
^^ Heeft niemand hier ooit problemen gehad met z'n laptop ofzow? ... er komt verrekte weinig reply op m'n topic :( ^^

• Reut

Reut

Op vrijdag 19 oktober 2001 00:58 schreef ThaWout het volgende:
En eventueel een nieuwe diskdrive erin dan?? Is dat mogelijk :?
Natuurlijk kun je ook een nieuwe drive erin stoppen, maar effe een clean-diskette is goedkoper en je hoeft niet direct de schroevendraaier uit het vet te halen.
Of heb je soms een nieuwe/andere drive liggen? Dan zou ik die eerst proberen natuurlijk. ;)

Verwijderd

soms is zo'n drive gewoon op en moet je hem vervangen ;(
Pagina: 1