Wat te doen met 486 laptop?

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Topicstarter
Ik heb (gratiz :) ) een 486sx@25MHz laptop met kleuren scherm, 4 MB RAM, 85MB HD en PCMCIA FDD gekregen. Er staat er op dit moment win 3.11 op. Hij heeft geen geluidskaart, dus MP3's heeft ook weinig nut. Nou wil ik er toch iets mee doen, verkopen wordt ook lastig denk ik, dus dan maar een beetje experimenteren met linux en als soort van zipdisk gebruiken (?). Ik heb nog wel een 33k6 PCMCIA modem die ik niet zo vaak gebruik.

Heeft er iemand nog tips wat ik hiermee kan doen, en welke linux distro hier evt. voor geschikt is? Ik heb dus geen linux ervaring, dus maak het me niet te moeilijk aub :P

Is hier bijvoorbeeld mee te internetten, en met welke software dan? win 3.11 heeft nog geen internet explorer ingebakken ;)

Of kan ik op de een of andere manier (bv via seriele poort?) het scherm gebruiken voor naast m'n twee andere monitoren? Handig om winamp/musicmatch playlist te maken, en ik hoef me de eerste tijd niet te vervelen geloof ik ;)

It sounds like it could be either bad hardware or software

• karelvandongen
  • Niet online
Internetten op zo'n machine kan eigenlijk aleen met opera (of een tekst browser zoals lynx). Waneer je er 3.11 op laat staan dan kun je de wat oudere opera 3.62 nemen en waneer je een linux hebt geinstaleerd kun je opera 5.05 voor linux nemen.

En waneer je linux wilt kun je het beste eens de documentatie door lezen op www.linuxdoc.org want daar is een document over hoe je een linux distro kunt uitkleden om op laptops te runnen met maar 4 mb.

Of je kunt kijken naar mini distro's maar er zijn maar weinig goede te vinden voor pc's met 4 mb ram en 200 MB hardeschijf :'(

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:35
Te weinig hardisk voor Linux met x-windows

linux minimaal met Lynx als browser. veel verder zul je niet komen

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:36

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Voor Win3.x bestaan 16-bit versies van Netscape 4.x en Explorer 4 en voor mail zou ik Eudora Light 1.5x nemen welke ik nog steeds gebruik. Verders zou je met Office 4.x ook nog een boel kunnen doen, de files darvan kan je gewoon importeren in de huidige office versies. Gezien je 85 Mb HDD zit je erg krap en zou een 200 Mb dan wel helpen wil je het nog serieus gaan gebruiken.....

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• active2
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

Er is een distributie die dat kan:

Op een 60 MB hd. En dan heb je nog 25 swap over. Dus...
Maar het wordt erg krap qua installeren van opera dan zou ik dus even wat minder swap maken dus iets van 15 dan moet het altijd lukken.

Het OS Debian GNU/Linux (The Perfect OS)

Voor dit soort grappen moet dat kunnen.

Ik heb zelf een 386 met 4 MB RAM en daar draait Debian GNU/Linux op en dat draait perfect als router en firewall. Alleen heb ik laatst per ongeluk de voeding opgeblazen :( maar goed..

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• GeniusDex
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-06 13:24

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

ik zou zeggen: gooi er Debian GNU/Linux op idd. Het is erg minimaal, en er wordt niet meer geinstalleerd dan nodig. Ik heb op mijn 486 (486DX2/66 / 12 MB RAM / 512 MB en 1,6 GB HDD) ook Debian staan, en bij mij staat er ong. net zo veel op als bij RedHat, en bij RedHat had ik toch echt die 2 schijven nodig, en bij Debian kan het zelfs alleen met die 512. Maar niet te veel zooi installeren iig, dan blijft het lekker klein. lynx erop voor het surfen, BitchX voor IRC, en dan heb je een mini-workstation. Sim-pel.

Please guys, I'm trying to troll here.
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.

• Parlor_Inventor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01-2023

Parlor_Inventor

I doubt, therefore I might be

Of Slackware. Heb ik een keer een werkende distro mee gemaakt met X, WindowMaker, de core Gnome 1.2 libs en een rijtje Gnome-apps (Gnumeric, AbiWord, en wat standaard desktoptools) van een MB'tje of 120. Tegelijkertijd draaide ik op die harddisk (250 MB, 1 FAT partitie) OS/2, Windows 95, MS-DOS 6.22 en ZipSlack Linux (Slackware op FAT (UMSDOS)). Het minimum voor slack is een MB'tje of 30, maar dan heb je er niet zo veel aan. Een sx25 is trouwens bij lange na niet geschikt voor mp3. Volledige kwaliteit mp3 kan pas op een P90 of een dx4/120..... op een sx/25 moet je 1:4 gaan downsamplen en dan ook nog eens mono gaan draaien voordat het gaat werken....

Maar met je 4 MB kom je niet erg ver, dus je zou moeten denken aan een zwaar gestripte console-only versie van Linux (op een andere computer bak je een superminimaal kerneltje en je tweakt de rc.d-files). Of draai gewoon MS-DOS ofzo..... Misschien met win311 erbij. Daar zijn die bakjes ten slotte voor gemaakt.

...And the world goes on racing, like the world always will...

• GeniusDex

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

Op donderdag 18 oktober 2001 10:35 schreef Parlor_Inventor het volgende:
Of Slackware. Heb ik een keer een werkende distro mee gemaakt met X, WindowMaker, de core Gnome 1.2 libs en een rijtje Gnome-apps (Gnumeric, AbiWord, en wat standaard desktoptools) van een MB'tje of 120. Tegelijkertijd draaide ik op die harddisk (250 MB, 1 FAT partitie) OS/2, Windows 95, MS-DOS 6.22 en ZipSlack Linux (Slackware op FAT (UMSDOS)). Het minimum voor slack is een MB'tje of 30, maar dan heb je er niet zo veel aan. Een sx25 is trouwens bij lange na niet geschikt voor mp3. Volledige kwaliteit mp3 kan pas op een P90 of een dx4/120..... op een sx/25 moet je 1:4 gaan downsamplen en dan ook nog eens mono gaan draaien voordat het gaat werken....

Maar met je 4 MB kom je niet erg ver, dus je zou moeten denken aan een zwaar gestripte console-only versie van Linux (op een andere computer bak je een superminimaal kerneltje en je tweakt de rc.d-files). Of draai gewoon MS-DOS ofzo..... Misschien met win311 erbij. Daar zijn die bakjes ten slotte voor gemaakt.
Volledig mee eens, DOS kan idd ook. voordeel aan DOS is dat meer spelletjes het doen, maar geen 'built-in-sockets', zoals in Linux. Win 3.11 is nog wel aardig wat, 30 MB ofzo. En als ik een beetje dos/win3.11 comp met spelletjes wil maken ben ik al snel ao'n 150 MB kwijt. Dan dus alleen dos.

Ook over de MP3's ben ik het eens, downsamplen 1:4 moet ik al op mijn 66. MP3's zou ik toch Pentium of hoger voor adiviseren.

If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:04
Hey, dat klinkt als een Compaq Aero 486! :o
Die heb ik ook maar dan in zwartwit LCD, oorspronkelijk met 4 MB, nu uitgebreid tot 12 MB. Harde schijf was een 250 MB, ging kaduuk en vervangen door een 1 GB exemplaar. Er zat win3.1 op met een Xerox TabWorks als vervanger van programmanager...

Nu kan ik dus op zo'n 486sx win95a draaien met ie5, dat gaat verrassend snel nog... :D
Daarnaast heb ik RedHat Linux erop gezet, draait als een speer in commandmode, alleen ik krijg het grafisch gedeelte niet draaiend.
(herkent geen grafische kaart? (T6000, maar helaas) :'(

Ik zou zeggen, neem een grotere hardere schijf, stop een (2e hands RAM) uitbreidingskaartje (max 8 MB) erin, en dan kun je de laptop nog bruikbaar maken.

BTW; er zit op mijn 486 laptopje geen soundcard in, maar wel een speaker. Die kun je m.b.v. de PCSpeaker.drv laten aanspreken. Die moduleert het beepertje zodanig dat er (blikkerig) hoorbaar geluid, muziek laat horen (bijv de ding.wav). Dus niet geschikt voor MP3. ;(

Het is een 16bit drivertje, dus je window(3.1 of 95) bevriest, zodra er geluid uit komt, en komt weer tot leven als het geluidje is beëindigd. Maar dan heb ik wel de Ding! gehoord..

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
Nog een optie: Terminal services. Moet je wel ergens op draaien(je pc bevoorbeeld, of een servertje). Hoe het werkt op een 3.11 machine met maar 4 mb weet ik niet, maar waarschijnlijk best goed nog.

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

Verwijderd

Voor het surfen kan je beste Arachne onder dos op zetten (lange tijd gebruikt toen ik nog een 386 had 8-)). Je kan er best wel goed mee surfen maar natuurlijk ondersteunt die geen flash en andere plug-ins.
http://browser.arachne.cz/

• GeniusDex

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

Arachne is ook koel. Heb je ook Linux versie van hoor

Verwijderd

daar hebben we dit toch al eens eerder gezien

• smokalot

smokalot

titel onder

Topicstarter
Hey, dat klinkt als een Compaq Aero 486!
klopt

Zo'n terminal is misschien wel handig, moet ik wel weer een netwerkkaartje kopen :(
Weet iemand hoe ik dat aan de praat kan krijgen?

• smokalot

smokalot

titel onder

Topicstarter
[quote van mezelf]
Of kan ik op de een of andere manier (bv via seriele poort?) het scherm gebruiken voor naast m'n twee andere monitoren? Handig om winamp/musicmatch playlist te maken, en ik hoef me de eerste tijd niet te vervelen geloof ik
[/quote van mezelf]

Zijn er nog mensen die hier een mening over hebben? Ik weet dat het heel lastig is om zo'n beeldscherm zelf aan te sturen, maar is zoiets mogelijk:

Mijn pc --> notebook --> scherm

• deadinspace
  • Laatst online: 23:45

deadinspace

The what goes where now?

[quote]
Op donderdag 18 oktober 2001 21:49 schreef joostb het volgende:
Of kan ik op de een of andere manier (bv via seriele poort?) het scherm gebruiken voor naast m'n twee andere monitoren? Handig om winamp/musicmatch playlist te maken, en ik hoef me de eerste tijd niet te vervelen geloof ik
[/quote van mezelf]

Zijn er nog mensen die hier een mening over hebben? Ik weet dat het heel lastig is om zo'n beeldscherm zelf aan te sturen, maar is zoiets mogelijk:

Mijn pc --> notebook --> scherm
Als je op je notebook GNU/Linux met een X server installt en het apparaat een netwerkkaart geeft, en op je desktop een vnc server oid (of een X-based OS) installt, kun je apps op je desktop draaien met de output op je laptop.

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Koop gewoon 2 nieuwe Xircom Realport 10/100Mbit netwerkkaartjes gooi er freesco op en je hebt een server!!

• smokalot

smokalot

titel onder

Topicstarter
Op donderdag 18 oktober 2001 21:55 schreef deadinspace het volgende:

[..]

Als je op je notebook GNU/Linux met een X server installt en het apparaat een netwerkkaart geeft, en op je desktop een vnc server oid (of een X-based OS) installt, kun je apps op je desktop draaien met de output op je laptop.
welke output komt dan op me laptop? allen scherm, of ook geluid?
Koop gewoon 2 nieuwe Xircom Realport 10/100Mbit netwerkkaartjes gooi er freesco op en je hebt een server!!
En wat moet die server dan gaan doen? zit btw volgen mij mar een PCMCIA slot in :(

• Slagroom
  • Laatst online: 15-06 17:30
Op donderdag 18 oktober 2001 10:55 schreef La_Pazz het volgende:
BTW; er zit op mijn 486 laptopje geen soundcard in, maar wel een speaker. Die kun je m.b.v. de PCSpeaker.drv laten aanspreken. Die moduleert het beepertje zodanig dat er (blikkerig) hoorbaar geluid, muziek laat horen (bijv de ding.wav). Dus niet geschikt voor MP3. ;(
Hoe krijg ik dat voorelkaar dan?

Verwijderd

waarom haal je niet zo'n netwerkkaart voor de PCMCIA (als dat ding dat al heeft) en gebruik je het als router?

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:36

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Op donderdag 18 oktober 2001 10:55 schreef La_Pazz het volgende:

Het is een 16bit drivertje, dus je window(3.1 of 95) bevriest, zodra er geluid uit komt, en komt weer tot leven als het geluidje is beëindigd. Maar dan heb ik wel de Ding! gehoord..
Wat dacht je van een COVOX plug of wat ik ook nog ergens heb liggen is een Disney Sound plug. Ook daar bestaan Windrivers voor, heb je volwaardige 8-bit sound.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• smokalot

smokalot

titel onder

Topicstarter
Op donderdag 18 oktober 2001 22:44 schreef BasjeBanaantje het volgende:
waarom haal je niet zo'n netwerkkaart voor de PCMCIA (als dat ding dat al heeft) en gebruik je het als router?
Omdat er dus maar een PCMCIA slot inzit, en een router heeft er toch twee nodig? Wat heb ik trouwens aan een router?

Verwijderd

Je koopt 2 planken.
Je installeerd op je laptop win 3.11 en download wat leuke screensavers naar dat ding.
Je sloopt je laptop uit elkaar en monteert hem zo plat mogelijk op plank1. Zorg hierbij dat je je toestenbord/muis/floppydisk/voeding ingang aan de zijkant houdt.
Je zaagt een gat even groot als je scherm in plank2. Je monteert plank1 op plank2 en zorgt dat je van de voorkant alleen je scherm ziet. Zet een leuke screensaver aan en hang hem aan de muur en dan heb je KUNST! :z

eigenlijk moet dit topic nu naar O&C. :)

ik zal kijken of ik wat foto's kan nemen van mijn versie.

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 09:12

zwik

randomized

Op vrijdag 19 oktober 2001 03:18 schreef _Placebo_ het volgende:
Je koopt 2 planken.
Je installeerd op je laptop win 3.11 en download wat leuke screensavers naar dat ding.
Je sloopt je laptop uit elkaar en monteert hem zo plat mogelijk op plank1. Zorg hierbij dat je je toestenbord/muis/floppydisk/voeding ingang aan de zijkant houdt.
Je zaagt een gat even groot als je scherm in plank2. Je monteert plank1 op plank2 en zorgt dat je van de voorkant alleen je scherm ziet. Zet een leuke screensaver aan en hang hem aan de muur en dan heb je KUNST! :z

eigenlijk moet dit topic nu naar O&C. :)

ik zal kijken of ik wat foto's kan nemen van mijn versie.
Soort van digitaal aquarium/videowall :) . Wel tof idee als je het mooi kan wegwerken.

• iGadget
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:18

iGadget

Wowsers!

je verkoopt 'm gewoon aan mij, ik zoek nog zo'n bak om voor het raam te hangen als digitaal mededelingenbord... :)

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op donderdag 18 oktober 2001 22:33 schreef joostb het volgende:
welke output komt dan op me laptop? allen scherm, of ook geluid?
Alleen beeld. Geluid is op die manier een stuk lastiger.

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:46

Servowire

prutser:~#

Hier gaat X nog redelijk snel op een 486dx4-100 (8mb ram)

Console is helemaal kewl :)

Leuk om op school portscand e.d. te doen >:)

met papier mache kun je alles maken!!

• smokalot

smokalot

titel onder

Topicstarter
een 486 dx4-100 is wel van een iets ander formaat dan een 486sx-25, daar draait veel minder op. zo'n dx4-100 trekt de eerste pentiums er zelfs nog uit.

Ik heb dat laptopje geruild voor een geluidskaart met iemand, maar plz, ga door, ik vind dit reuze interessant! En de nieuwe eigenaar denk ik ook wel :)

Maar ik heb ook nog een p-120, daar kun je met windows 98 al een hoop meer mee, maar hoe werkt het dan om zo'n workstation ervan te maken? Heb PC-anywhere hier liggen, maar dat heeft ten 1e m'n hele XP install verneukt, en ten 2e weet ik niet hoe (of?) het werkt :(

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Volgensmij kan pcanywhere niet met een X server praten... volgensmij zijn dat totaal andere protocollen (I could be wrong)

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Oja: en daarop installeren gaat een hele klus worden: de meeste installers hebben 8 meg nodig en 85MB Hd is ook erg krap.

Verwijderd

Kijken hoe lang de laptop blijft werken onder water? 486 hardware geef of gooi ik weg ;)

• smokalot

smokalot

titel onder

Topicstarter
Het principe van zo'n verbinding wordt me steeds duidelijker, maar ik heb nog wel een paar vraagjes:
- Stel dat de laptop een zwakke 2D-videokaart heeft, is het dan toch mogelijk om bijvoorbeeld divxjes, of andere vorm van 2D die redelijk zwaar is goed te laten zien? of maakt het niets uit, en wordt de video wel gedecodeerd door de server (noem je dat in dit geval zo?), maar krijgt je nog steeds geen mooi beeld op je workstation?

- Hoe zit het nu met geluid? stel dat je een workstation van zeg een p166mmx met 16-bit geluidskaart als workstation wilt gebruiken, dan geen geluid?

- Welke programmas kun je hiervoor gebruiken, en wat is X (iets met linux begrijp ik?), en moet je dan je desktop pc daar speciaal voor inrichten, of kun je het gewoon als service draaien in bv winXP, of win2000?

Weet hier dus echt niets vanaf, vorige week voor het eerst over gehoord, maar ben erg nieuwsgierig ;)

Verwijderd

[q]
Wat te doen met 486 laptop?
[/g]

er nog 5 bijhalen en een kaartenhuis bouwen!!
code:
1
2
3
  /\
 /\/\
/\/\/\

:P

• smokalot

smokalot

titel onder

Topicstarter
Op zaterdag 20 oktober 2001 03:14 schreef janjanjansen het volgende:
Kijken hoe lang de laptop blijft werken onder water? 486 hardware geef of gooi ik weg ;)
Nieuw soort waterkoeling? :P

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:46

Servowire

prutser:~#

486'ers zijn liev O+
:)

Niet weggooien! :)
maak er een leuke cluster van, een 486 DX2- 1.5 GHz >:)

met papier mache kun je alles maken!!

• smokalot

smokalot

titel onder

Topicstarter
Op zaterdag 20 oktober 2001 03:04 schreef deadinspace het volgende:
Volgensmij kan pcanywhere niet met een X server praten... volgensmij zijn dat totaal andere protocollen (I could be wrong)
Ik ben op zich niet aan dat X gebonden hoor, weet niet eens wat het is eigenlijk. Maar lijkt me idd dat je gelijk hebt dat het andere protocollen zijn.

Iemand die hier wel alles vanaf weet?

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op zaterdag 20 oktober 2001 03:21 schreef joostb het volgende:
- Stel dat de laptop een zwakke 2D-videokaart heeft, is het dan toch mogelijk om bijvoorbeeld divxjes, of andere vorm van 2D die redelijk zwaar is goed te laten zien? of maakt het niets uit, en wordt de video wel gedecodeerd door de server (noem je dat in dit geval zo?), maar krijgt je nog steeds geen mooi beeld op je workstation?
Nee. Je kunt in principe wel een divx afspelen op een snelle bak en dan het beeld op je laptop laten verschijnen, maar dat beeld gaat dan ongecomprimeerd over het netwerk. filmpje van 320x200 pixels, 16 bits, 20 frames per seconde = 320x200x2x20 = 2.5 MB per seconde. Om te beginnen past dat niet over 10mbit, en om verder te gaan is die laptop erg traag en trekt pcmcia VEEL cpu.
Ik denk niet dat die laptop meer dan 400 kb/sec over zijn netwerkkaart kan halen, en dat is voor dit soort toepassingen veel te weinig. Verder kost het ook nog cpu om het dan nog op het scherm te zetten, enz, enz.
Dus: in principe ja, maar qua performance haal je dat nooit.
- Hoe zit het nu met geluid? stel dat je een workstation van zeg een p166mmx met 16-bit geluidskaart als workstation wilt gebruiken, dan geen geluid?
Als je een programma op een snelle bak draait, met dan de output op je laptop, dan komt het geluid gewoon uit je snelle bak. Dat geluid opvangen en doorsturen naar je laptop kan waarschijnlijk wel, maar ik heb geen idee hoe het zou moeten (het is waarschijnlijk vrij lastig).
- Welke programmas kun je hiervoor gebruiken, en wat is X (iets met linux begrijp ik?), en moet je dan je desktop pc daar speciaal voor inrichten, of kun je het gewoon als service draaien in bv winXP, of win2000?
Met 'X' bedoel ik dat je het X Windowing System gebruikt.
X is een network-transparent client-server model.
De X server is het programma dat de videokaart-drivers heeft en daadwerkelijk iets op het scherm schrijft, en de X clients zijn applicaties.

Als je een (alleenstaande) computer hebt die X gebruikt, dan draait er een X server, en een aantal X clients. Een voorbeeld van een client is netscape. Als je netscape start, maakt deze verbinding met de X server (die op dezelfde computer draait), en zegt wat de X server waar op het scherm moet tekenen. Als je dan met de muis op een knop van netscape klikt, dan zegt de X server (die niet alleen de scherm-output maar ook de muis/tobo-input verzorgt) tegen netscape "er is hier en hier geklikt".

Dit client-server model lijkt wat omslachtig (en dat is het technisch gezien ook als je alleen lokaal werkt), maar het heeft als voordeel dat de X server en de X clients helemaal niet op dezelfde computer hoeven te draaien: Je kunt de X server op een 486 met weinig ram draaien, en dan de clients op een snelle bak met veel ram (dit was waar ik op doelde voor je laptop). De X clients gebruiken dan de CPU en het RAM op die snelle bak, en de output verschijnt op die 486.

Dit is overigens wel trager dan de X server en clients lokaal draaien. Voor elke teken-actie moet de client namelijk over het netwerk tegen de X server vertellen wat er moet gebeuren. Op een lokaal netwerk (10 of 100 mbit dus) is dat best te houden met normale programma's (zoals een webbrowser), maar (vooral) bewegende dingen (zoals filmpjes dus) vergen dan een redelijke CPU en veel netwerkverkeer.

X wordt vooral gebruikt op Unices (zoals HPUX, Irix, Solaris, FreeBSD, GNU/Linux). Er zijn ook X servers voor Windows (zodat je dus de output van programma's van een GNU/Linux bak op je Windowsbak kunt krijgen). Alleen zijn Windows-pogramma's geen X clients (Windows gebruikt geen X).
Wel kun je zoiets bereiken als je VNC op je Windowsbak en op je laptop draait. VNC zal dan de output van programma's op je Windowsbak afvangen en doorsturen naar je laptop, waar VNC het op het scherm zet. Het idee hiervan is grotendeels hetzelfde als dat van het X Windowing system.

• smokalot

smokalot

titel onder

Topicstarter
Aha, dat maakt een hoop duidelijk :)

Dat geluid kun je toch gewoon doorsturen met kabrltje, van spk-out naar line-in op laptop? of zou dat niet kunnen omdat het geen full-duplex geluidskaart is? maakt ook niet zoveel uit.

en wat is dat VNC? Heb hier dus p100 ofzo laptop staan, met 32mb geheugen, hoe moet ik zoiets dan uitvoeren? Heb idd een 10mbit netwerkkaart, kun je meer met dat laptopje doen als ik er een 100mbit induw?

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op zaterdag 20 oktober 2001 21:03 schreef joostb het volgende:
Dat geluid kun je toch gewoon doorsturen met kabrltje, van spk-out naar line-in op laptop?
Dat zou wel gewoon moeten kunnen ja. Maar het geluid op de ene compu afvangen, over het netwerk sturen en dan daar uit de speakers laten komen is dus waarschijnlijk erg lastig.
en wat is dat VNC? Heb hier dus p100 ofzo laptop staan, met 32mb geheugen, hoe moet ik zoiets dan uitvoeren?
Mja, dan moet je maar even de search gebruiken / google gebruiken ofzo, want ik heb nog nooit met vnc gewerkt.
Heb idd een 10mbit netwerkkaart, kun je meer met dat laptopje doen als ik er een 100mbit induw?
Dat betwijfel ik. om 100mbit vol te krijgen heb je al een redelijk stevige compu nodig (pII), en pcmcia is erg zwaar op de cpu, dus ik denk niet dat hij met een 100mbit kaartje veel verder komt.

• smokalot

smokalot

titel onder

Topicstarter
Sorry, was beetje voorbarig met dat VNC, heb search gebruikt, en ben nu al 3 apps aan het downen :)
Zal nog wel ff duren met me 56k modempje, maar morgenochtend moeten ze toch wel klaar zijn (lang leve hometime!). Zal ff posten of het gelukt is.

Wel wil ik graag meer weten over dat 10/100 mbit, het heeft nooit zin om 100 mbit in een pentium te steken :?

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op zaterdag 20 oktober 2001 22:04 schreef joostb het volgende:
Wel wil ik graag meer weten over dat 10/100 mbit, het heeft nooit zin om 100 mbit in een pentium te steken :?
Ik heb een server - p133 / 64meg ram - met een 100mbit kaart (ok, realtek, dat wel). Deze bak staat dan echt helemaal stil als ik er 3 MB/sec vanaf trek... dan stopt al het andere gewoon.
pcmcia is zwaarder op de cpu, dus als je dan 2 MB/sec haalt, mag je ECHT in je handen klappen, maar ik gok eigenlijk dat het onder de 1 MB/sec blijft.

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Mischien is New Deal iets? Draait al op een 286 en zit er aardig gelikt uit. www.newdealinc.com

En anders QNX? draait al op een 386 / 8mb ram en zit er ook aardig uit. www.qnx.com

En als je echt niets weet hou ik me aanbevolen :) .

Ik denk dat new deal echt wel iets is, succes

Eppie

• smokalot

smokalot

titel onder

Topicstarter
En als je echt niets weet hou ik me aanbevolen
Sorry, dat 486je heb ik al weggedaan, ik heb m aan iemnand gegeven die er meer mee kan dan ik. Ik heb al een p120 laptop, met 32mb, lan, modem, 800mb HD, mooier scherm en een accu, die is veel geschikter voor dit soort dingen.

En thnx voor die url's, ik draai nu al remote administrator, vond ik in een ander topic toen ik de search gebruikte voor dat vnc. VNC ben ik nog aan het downen, maar de server werkt niet echt mee, getright zegt dat ie busy is :( PCDuo is net binnen, die zal ik zometeen eens testen. Tot nu toe bevalt dat remote assistence best trouwens, alleen een film gaat idd maar met zó ongeveer 1 fps. En dat progje zegt dus dat ik max 30000 bytes/sec ontvang :( toch best aardig nog hoor :) Ik typ dit dus nu met m'n laptop :) Dit is echt een uitvinding!

• GeniusDex

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

Ga je eigen OS erop schrijven :P

• smokalot

smokalot

titel onder

Topicstarter
Op zondag 21 oktober 2001 17:09 schreef GeniusDex het volgende:
Ga je eigen OS erop schrijven :P
Hmmm, is best leuk, maar denk dat dat me best veel tijd gaat kosten, enige ervaring die ik op dat gebied heb is beetje met javascript klooien, en ooit een heel ietsje gedaan aan visual basic. Denk dus niet dat dat een goed idee is, kan ik beter aan andere mensen overlaten denk ik :)

Pagina: 1