[mdk] netwerk kaart probleem

Pagina: 1
Acties:

• kroeske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-03 11:35
ik probeer al enige tijd mijn Sitecom 10/100 base fastethernet pc card (pcmcia) aan de praat te krijgen op mn mandrake 8 bak, ik heb toen ik de kaart kocht er ook linux drivers bij gekregen (voor rh5.2 en 6.0, nieuwe versies zijn er niet te vinden), hier zat ook een readme bij waarin stond dat ik lnax100.o naar /lib/modules/2.2.5 (is 2.4.3-20mdk bij mandrake) moest kopieren, daarna moest ik config.lna100n naar /etc/pcmcia kopieren, daarna moest ik in /etc/pcmcia/config de volgende regel "appenden": source ./config.lna100n. (en daarna /etc/rc.d/init.d/pcmcia restart). allemaal gedaan, ging allemaal goed (voor zover het fout kon gaan :p) maar tijdens die restart gaf ie aan dat er unresolved symbols oid in lnax100.o zaten.

dus heb ik nogmaals geprobeerd om lnax100.o handmatig met insmod lnax100.o io=0x0300 irq=7 te doen, en met modprobe het zelfde. dit gaf het zelfde resultaat, ik weet dat die io en irq kloppen (in windows geeft ie dat iig aan). na wat zoeken hier heb ik toen geprobeerd met depmode -a, maar weer gaf ie op lnax100.o unresolved symbols.

weet iemand hoe ik dit alsnog kan oplossen?

Verwijderd

Je hebt een nieuwere kernel gekregen bij Mandrake - daarom werkt het niet. De kernel snapt jouw oude module niet meer.

Probeer het in ieder geval 's zonder veranderingen; dus enkel #service pcmcia restart, want misschien zit er al een module bij jouw kernel. Ik kan 'm echter niet vinden in de mdk 8.1 kernel.

Check ook de pcmcia howto en bijv. mandrake.com en linhardware.com voor support.

• kroeske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-03 11:35
dat werkt jammer genoeg ook niet :'(

maar als ik het goed begrijp moet ik eerst gaan wachten op een nieuwe driver voor de 2.4.x kernel?

Verwijderd

Nee, je 'moet' zoeken naar info over je kaart. Deze site, gevonden met google.com/linux, vertelt je bijv. dat de SiteCom Fast Ethernet PC Card 10/100 Mbps PCMCIA kaart wel zou moeten werken.