idee voor programma

Pagina: 1
Acties:

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Meestal als je over internet surft, vooral als je op GoT zit heb je URL's en die wil je een tijdje bewaren om er terug te komen. Bijvoorbeeld bij topics waarin je gepost hebt en actuele topics, maar ook een online documentation waarin je zat te lezen.
Dit soort URL's sleep ik altijd naar mijn desktop in een bepaald hoekje ervoor :), nadeel is wel dat je steeds bij je desktop moet en windows moet gaan verslepen. Vroeger zette ik ze altijd in mijn bookmarks/favorites maar dat werkte een beetje onhandig.

Is het geen idee om een applicatie (weet niet of iets dergelijks al bestaat) te maken die speciaal voor je 'surfmoment' gemaakt is? Ik denk dan aan een browser bar/add-on of een apart programma ergens in je scherm of in je tray. Het is dan een soort van lijst met URL's of page titles en dan denk ik aan dingen als onderverdeling in categorieën, check of de page veranderd is en goede integratie. Met goede integratie bedoel ik dat het makkelijk moet zijn om een URL toe te voegen. Mochten hier verschillende wensen zijn kan er een optie voor komen.

Ik heb zelf nog niet zulke hoge programming skills :'( en nog niet genoeg tijd/aandacht voor gehad. Op school beginnen we net met Java, dat is retesimpel. Vroeger heb ik nog wat C++ geprobeerd, maar erg ver kwam dat niet (begrijp hele boek wel, maar kan niets toepassen).

Zijn er mensen die er wat in zien?

Expanding the inexpandable

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 23:17

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

niet dat het er erg veel mee te maken heeft, maar ik heb zelf al het idee gehad dat ik een keer een soort van clipboard history proggie moest maken...

Dat je gewoon kan terugzoeken wat je een keer gekoppiepeest hebt. :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
ik meen dat er iemand bezig was met een GOT-bar ofzoiets, moet je ff search gebruiken kom je em misschien wel tegen :)

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik vind wel dat de history van ie erg slecht werkt, om een of andere reden is het meestal onmogelijk om terug te vinden waar ik de vorige dag/weeg ook alweer geweest ben.

Maar wat jij nu omschrijft is volgens mij gewoon bookmarks toch? :)

Een copy/paste history zou ook fukking handig zijn. Wil je iets onthouden, doe je gewoon ctrl-c...

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Als je met Java bezig bent is het toch leuk om dit zelf te proggen? Je eerste coole programmaatje die je ook nog zelf gebruikt :) .

In principe is alles wat je wilt goed mogelijk (en vrij eenvoudig). Je kan alles in 100% Java implementeren. Je kan de URL in de applicatie slepen en hem eruit slepen je browser in als hem wilt zien.

Als je op de links wilt kunnen klikken in het proggie moet je alleen even een klein tooltje gebruiken om een url te openen in de standaard browser (dat is helaas nog niet netjes geimplementeerd in Java, maar komt er wel aan).

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Expander
  • Niet online
Ok, je kan het ook algemener zien. Een programma dat dient als ondersteuning voor je zeer korte termijngeheugen en data met een relatief korte levensduur. Dus clipboard dingen die best belangerijk zijn of URL's of gewoon idee'en. Hmm, dit lijkt wel een beetje op van die notes die je virtueel op je scherm kan 'plakken'. Het zou dan niet zo iets moeten worden, maar dan geavanceerder met meer mogelijkheden en dan het liefst nog simpel te gebruiken. Het zou in ieder geval efficiënter in het gebruik moeten zijn dan werken via bookmarks of slepen, anders heeft het geen nut. Kan dit of is dit nou te groot gedacht?

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Kan een java app mooi geintegreerd worden als explorer-bar? Of als system-tray icoontje?

• mbravenboer
Nikel: Kan een java app mooi geintegreerd worden als explorer-bar? Of als system-tray icoontje?
1. Nee (bij 100% Java)
2. Nee (bij 100% Java) maar hiervoor zijn wel native oplossingen.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Expander
  • Niet online
Hmm, ok ik heb mezelf natuurlijk wel een beetje enthousiast gemaakt. Ik zal eens kijken of ik ergens kan beginnen, in principe is het een kwestie van documentatie lezen, structureel denken, efficiënt proggen (java is al ietsje langzaam).
Het is natuurlijk straks ook nog vakantie en dit is een leuk project. Zal eerst even wat dingen op papier gaan uitwerken en dan kijken of het haalbaar is. Vooralsnog plaats ik deze topic op mijn desktop (hij stond er al, maar nu blijft hij langer staan (geen categoriën in desktop ;)))

• Expander
  • Niet online
Op donderdag 18 oktober 2001 00:33 schreef Nikel het volgende:
Kan een java app mooi geintegreerd worden als explorer-bar? Of als system-tray icoontje?
Ja dat dacht ik ook, maar ik denk dat ik beter kan proberen het in Java te doen dat wel compatible is op ieder platform, dus niet specifiek op explorer richten. Ik wil natuurlijk hetzelfde programma ook in Linux kunnen gebruiken (eigenlijk vooral in Linux, bedenk ik net).

(Edit: sorry, taalfout)

• mbravenboer
Expander: Ik zal eens kijken of ik ergens kan beginnen, in principe is het een kwestie van documentatie lezen, structureel denken
Idd :) en als het niet helemaal lukt kan je altijd nog in P&W terecht ;) .
efficiënt proggen (java is al ietsje langzaam).
Onzin. Als je een recente VM gebruikt is Java voor dit probleem (en vele complexere) snel zat. Efficient programmeren blijft natuurlijk altijd goed.

• Expander
  • Niet online
Ok ik heb nu een mooi JFrame, maar hoe kan ik eigenlijk de browser opstarten? Als ik dat weet kan ik een beetje gaan experimenteren. Ook moet ik nog uitzoeken hoe het droppen van een URL in zijn werk gaat..

edit:

Ah, ik heb de drag n drop classes al te pakken (http://java.sun.com/j2se/1.3.0/docs/api/java/awt/dnd/package-tree.html)

Pagina: 1