Harde Schijf. Ik snap er niks meer van!

Pagina: 1
Acties:

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-04 11:56
Ik heb dus voor de derde keer een 2de harde schijf bij mijn tante(pc)ingebouwd omdat de eerste 2 keren de harde schijf kuren gaf zoals :

Het horen tikken van de harde schijf
Het verdwijnen van de gehele schijf
Het heel erg langzaam reageren van schijf

We hebben toen ,omdat we er garantie op hadden, het ding dus 2 keer teruggebracht en telkens een nieuwe gekregen.
Maar nu begint hij weer en denk ik dat het dus niet aan de harde schijf ligt maar aan iets anders ligt.
Hebben jullie soms suggesties?
De harde schijf is van seagate en de computer is packard Bell.

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 29-04 11:56
niemand ?
Sorry voor de ongeduldigheid maar thuis heb ik op het moment geen internet meer.

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

• Bramster
  • Laatst online: 23:40
duw er eens andere IDE kabels in...

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-04 14:59
Harde tikken van een HD is iig niet echt gezond en lijkt me toch echt op een kapote HD.
Als het de 3e is en deze is ook kapot sloopt de IDE controller misschien we de HD (kan me eigenlijk weinig anders bedenken)...

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:10

Wok

Dakloos...

Kun je misschien wat meer gegevens geven over de HDD? Een Seagate is normaliter zeer betrouwbaar. Heb hier namelijk nog een XT-computer staan (ja, ja 4 MHz :9~ ) met een Seagate HDD van 15 (!) MB. Werkt nog steeds en is reeds 15 jaar oud.

Weer ontopic: Graag wat meer gegevens aub. Voor de volledigheid ook graag info over de compu, mobo, BIOS, etc..

Wellicht dat ik dan een verhelderend antwoord kan geven.
duw er eens andere IDE kabels in...
Dat kan wellicht een optie zijn. Aan de andere kant, check nog eens of de IDe-kabel niet verkeerd-om zit. Dat kan een HDD ook om zeep helpen. Niet als aanval bedoeld, maar loop alles nog eens na. Dit is uit de praktijk gegrepen: een kennis van me was er 100% van overtuigd dat hij alles goed had aangesloten en toch ging zijn HDD naar de eeuwige jachtvelden. Ik kijken en ja hoor: IDE kabel verkeerd om (was nog en oude kabel zonder nokje ter voorkoming daarvan |:(

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-04 18:10

MRic3

Of praat ik weer poep?

[off-topic]
Op donderdag 18 oktober 2001 00:21 schreef wokmaster het volgende:
Dit is uit de praktijk gegrepen: een kennis van me was er 100% van overtuigd dat hij alles goed had aangesloten en toch ging zijn HDD naar de eeuwige jachtvelden. Ik kijken en ja hoor: IDE kabel verkeerd om (was nog en oude kabel zonder nokje ter voorkoming daarvan |:(
een kennis van mij had het klaar gekregen om op een SCSI cd-rom een IDE kabel (met zo'n dicht gaatje) te proppen... Ik zag het net op tijd voordat de comp aanging, "What the hel ben jij aan het doen!!!!"

[/off-topic]

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• NoBody
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Op woensdag 17 oktober 2001 23:54 schreef henkyyyyyyy het volgende:
Het heel erg langzaam reageren van schijf
heb ik ook eens gehad. Ledje van hd bleef toen ook hele tijd branden. Later bleek dat de IDE kabel verkeerd om in het mobo zat :(

gelukkig heeft de hd het overleefd en is hij niet, zoals sommige hd's waarover hierboven verteld wordt, om zeep geholpen...

jaja seagate rules best wel :9

Hoi

Verwijderd

Als je een HD-kabel verkeerd om aansluit werkt de HD gewoon helemaal niet. Kapot gaat hij er niet van, althans dat heb ik nog nooit gezien.

Ik zou eerst eens een viruscanner draaien, dan de voltages checken (kan vaak in het bios), vervolgens de nieuwste drivers voor alles installeren. Werkt dit allemaal niet dan de gehele computer terug onder garantie.

Verwijderd

Nou als ik lees waar die mee bezig is en wat z'n hobbies zijn, dan denk ik niet dattie die IDE kabels verkeerd om heeft zitten, danwel ze nog niet heeft verwisseld. :)

En wat je probleem betreft: Je ne sais pas!! :?

• NoBody
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

ik spreek uit ervaring duz }:O

edit:

tegen hezik was dat :o

Hoi

Verwijderd

Check ff je power.

De kabels hangen misschien wat los, of de voeding kan het niet aan.
Hoor je de schijf telkens opspinnen?

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 02:18 schreef nobody122 het volgende:
ik spreek uit ervaring duz }:O
Gelul. Als je de stekker verkeerd om op een HD zet dan werkt hij gewoon NIET.

Jij reageerde op 'mijn HD is langzaam' met 'misschien zit de stekker verkeerd om'. Dat is regelrechte onzin, sorry.
Pagina: 1