Misschien in de resource?
Waarom wil je dit eigenlijk?
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Ik wil een soort adressenprogramma maken. Dan kun je op het scherm verschillende velden invullen en die pleurt dat allemaal in die database. Zoiets wil ik gaan maken...
ik ben nog niet echt een gevorderde met delphi...
ik ben nog niet echt een gevorderde met delphi...
Ik denk dat ie gewoon bedoelt dat ie een access database kan openen vanaf z'n schijf... niet dat ie echt in de executable wordt opgeslagen.Op donderdag 18 oktober 2001 00:09 schreef jelmervos het volgende:
Misschien in de resource?
Delphi samen met Paradox is erg gemakkelijk. Als je een andere DB wilt gebruiken, dan moet je een ODBC koppeling hebben. Verder moet je de BDE configgen, zodat deze de ODBC koppeling ziet. Vervolgens kan je gewoon in Delphi met TQuery, TTable etc. componenten aan de slag.
Siditamentis astuentis pactum.
Verwijderd
Uhm, met ADO kan je een database @runtime koppelen.. maar goed, je kan het beste een ODBC koppeling gebruiken, je hoeft je BDE niet te configgen hiervoor.. Dan kan je al clickend je programma in elkaar slingerenOp donderdag 18 oktober 2001 09:30 schreef Varienaja het volgende:
Delphi samen met Paradox is erg gemakkelijk. Als je een andere DB wilt gebruiken, dan moet je een ODBC koppeling hebben. Verder moet je de BDE configgen, zodat deze de ODBC koppeling ziet. Vervolgens kan je gewoon in Delphi met TQuery, TTable etc. componenten aan de slag.
Verwijderd
Ik zou dus eerst een database in SQL maken (zit in het pakket van delphi als het goed is) en die kun je heel makkelijk implementeren in delphi, doormiddel van die DBgrid's en zo.
Is tenminste een apperte tabblad voor in Delphi3 en als je die dingen gebruikt kun je in de sourcecode van delphi de SQL-statements maken en dus een goede uitvoer krijgen, hoe het precies allemaal ook weer werkt weet ik niet meer precies, want het is al een jaar geleden. (op Hogere Informatica wordt je in het 1e jaar doodgegooid met databaseprogramma's)
Is tenminste een apperte tabblad voor in Delphi3 en als je die dingen gebruikt kun je in de sourcecode van delphi de SQL-statements maken en dus een goede uitvoer krijgen, hoe het precies allemaal ook weer werkt weet ik niet meer precies, want het is al een jaar geleden. (op Hogere Informatica wordt je in het 1e jaar doodgegooid met databaseprogramma's)
als je ff hier kijkt heb'k gister een zelfde verhaal gepost. moet je wel uitkomen dacht ik zo...
Lees eens in de help over de BDE en aliassen en vervolgens moet je eens de TDatabase, TQuery, TTable componenten eens bestuderen.
https://fgheysels.github.io/
ff een beetje offltopic, maar misschien nuttig, gebruik KaDao voor xs databases i.p.v. dat delphi spul!
Cogito Ergo Credo
Op zaterdag 20 oktober 2001 11:26 schreef RSP het volgende:
of je gaat opnieuw beginnen en je maakt een SQL database
https://fgheysels.github.io/
Ja, een die met DBF of DAT files werkt. Kunnen Encrypted zijn en al...
Oude techniek, maar ja... het werkt...
Oude techniek, maar ja... het werkt...
I've visited the Mothership @ Cupertino
Delphi en acces, das very easy, korte handleiding dan maar?
(ja uh ik verveel e ook vandaag)
1.
a tief een TAdoconnection op je form *ado tabblad
b klik 2x op het componentje, selecteer de acces driver en stel je connectie verder in (is erg easy)
2. smijt een gridje op je formpie
3. een TAdoquery of een TAdotable erop slingeren (in jou geval zou ik de table nog maar ff nemen), even bij connectie de tadoconnectie selecteren, en daarna een table seleceren in de tadotable (een table van je dbase dan he)
4. gooi een datasource op je form, koppel daaraan de tadotable
5. koppel je grid aan de datasource
KLAAR! En als je nu gewoon dbedits aan je datasource koppelt en overigens ook de navigator, dan ben je in principe al fertig.
1.
a tief een TAdoconnection op je form *ado tabblad
b klik 2x op het componentje, selecteer de acces driver en stel je connectie verder in (is erg easy)
2. smijt een gridje op je formpie
3. een TAdoquery of een TAdotable erop slingeren (in jou geval zou ik de table nog maar ff nemen), even bij connectie de tadoconnectie selecteren, en daarna een table seleceren in de tadotable (een table van je dbase dan he)
4. gooi een datasource op je form, koppel daaraan de tadotable
5. koppel je grid aan de datasource
KLAAR! En als je nu gewoon dbedits aan je datasource koppelt en overigens ook de navigator, dan ben je in principe al fertig.
"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."
Verwijderd
ff vraagje was het verschil als je gewoon een een TDatasource pakt.. Wat is het voordeel van al die ADO-dingen(query/table/datasource e.d.)?
Pagina: 1