Toon posts:

[TCP/IP] No buffer space available

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

sinds een tijdje heb ik een vaag probleem met me pc.
Als ik een tijdje internet krijg ik na een tijdje de melding NO BUFFER SPACE AVAILABLE. Na dit kan ik niet meer internetten (lees sockets openen o.d).
Dit is een behoorlijk irritant probleem
Alleen een reboot kan dit probleem (tijdelijk) verhelpen.
Het lijkt erop dat de TCP buffer volloopt, maar niet regelmatig wordt geleegd o.d
Ik zou graag een structurele oplossing voor dit probleem krijgen.
Config -> Win98 SE (NL, alhoewel de drivers voor netwerkkaarten van de engelse versie komen (wat mij geen probleem moet lijken aangezien alleen de taal verschild))
1 Realtek PCI 10Mbit, 1 ISA ne2000 compat.
Realtek PCI kaart heeft IRQ 5, en mijn TV kaart ook. (shared irq? leverd geen probs op hierzo)
please help me out... zou al tijden naar een oplossing :'(

hartelijk dank

Epedemic

Verwijderd

Waarom zit je Realtek op IRQ5? Heb je verder geen IRQs meer over ofzo? Probeer hem eens op een IRQ9, 10 of 11 weg te zetten, liefst alleen.

Of probeer je kaart naar een ander PCI slot te zetten (liefst het 2de onder je AGP slot, als je dat hebt tenminste.)

Taal verschil maakt meestal niet uit, maar wel liefst vermijden. Hier en daar wil er wel eens iets zijn dat je kaart gek laat doen. (Ik heb Engels WinME, en wil echt geen Nederlandse drivers voor m'n Realtek meer !!)

Hoe staat het virtueel geheugen voor Windows ingesteld, plus hoe het cache geheugen voor de HDD? Heb je nog meer dan 200Mb over op de drive waar je swap file staat?

Laatste drivers al eens geprobeerd? (Realtek driver site)

En wat is een ne2000 compat. ??

Verwijderd

Gebruik je veel photoshop toevallig? (klinkt raar ik weet het maar serieus bedoeld)

Verwijderd

Heb je niet een beperkte ruimte ingesteld voor de temporary internetfiles en zit die vol?

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
dat had ik ook wel eens in win98se
als ik bv poorten aan het scannen was

oplosing Xp installeren ( werkt ook nog es veel fijner en trekt meer poorten open bij het scannen >:) ) en is stabieler

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Uit de NT FAQ een stukje over topictitels:
Topictitles volledig in CAPS worden (door moderators, maar ook door users) niet gewaardeerd, dat komt verschrikkelijk SCHREEUWERIG over.
Ik heb je topictitel even aangepast, het vriendelijke verzoek om er volgende keer zelf even aan te denken.

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:41
Op donderdag 18 oktober 2001 07:24 schreef Yarvieh het volgende:
Gebruik je veel photoshop toevallig? (klinkt raar ik weet het maar serieus bedoeld)
Inderdaad, had net't zelfde probleem als ik Photoshop 5.5 & Dreamweaver 4 tegelijk open had staan, zelfs in W2K.

Zelfs met 'n 100 Mbit 3COM kaartje :) Netwerk volledig down.

This space intentionally left blank.

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 08:25 schreef dot.K het volgende:

[..]

Inderdaad, had net't zelfde probleem als ik Photoshop 5.5 & Dreamweaver 4 tegelijk open had staan, zelfs in W2K.

Zelfs met 'n 100 Mbit 3COM kaartje :) Netwerk volledig down.
Idd, had ik vroeger ook, zelfs in win2k, als ik aan het Photoshoppen was en mIRC open had. Opeens disconnect mIRC gewoon en kan hij niet meer connecten owv No buffer space available.

Nu heb ik 256MB RAM (win2k) ipv 128MB en heb iets van een 768MB swap en nu loopt het allemaal prima.

Verwijderd

Topicstarter
Eej. Tnx allemaal voor jullie response
zal eens wat dingen checken

tnx

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:39

Snow_King

Konijn is stoer!

Hoi,

Ik wil deze even kicken

Ik heb hier een Linux Server en een Win2k prof PC

Specs:
win2k: http://specs.tweak.to/1
server: http://specs.tweak.to/4

Ik krijg dus ook in mIRC No Buffer Space Available en ook als ik via putty probeer in te loggen op de SSH van de server.

Waar kan dit nou aan liggen?

• TeazNutz
  • Laatst online: 17-06-2008

TeazNutz

Nerd

happy3736 schreef op 18 October 2001 @ 07:41:
dat had ik ook wel eens in win98se
als ik bv poorten aan het scannen was

oplosing Xp installeren ( werkt ook nog es veel fijner en trekt meer poorten open bij het scannen >:) ) en is stabieler

[ Voor 16% gewijzigd door TeazNutz op 30-06-2003 11:46 ]

http://specs.tweak.to/7903

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
TeazNutz schreef op 30 juni 2003 @ 11:44:
[...]

Dit is echt een fantastische oplossing voor zijn probleem 8)7

Ik ga er vanuit dat je niet serieus bent??
lees de draad voor je blaat?

het is al een oud topic; alleen diegene die hem gekicked heeft heeft hetzelfde prob..

de resat van de peeps zal het niet meer lezen waarsch,

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• Snow_King
  • Laatst online: 14:39

Snow_King

Konijn is stoer!

Pagina: 1