Toon posts:

Welk Chipset?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga een P4 Northwood proc @ 2,2 ghz halen zodra hij uit is. Daarmee wil ik DVDs gaan rippen. Wat zou beter zijn voor encoderen, een i850 mobo met pc800 512mb RDRam of ff wachten op een SIS 645 mobo met pc2700 1gig ddr ram? :?

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Ik schat zo in dat als je met de 850 en rambus je harder gaat dan met ddr. Maar ja, rambus is wel veel duurder he...

Ik heb laatst op een bakje van een vriend van me (1,7, 845, 512 sdram) een divxje gemaakt en dat ging al geweldig rap.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-08 07:43

MRic3

Of praat ik weer poep?

leuke first post...

Ik zou zeggen w8 fff tot ie uit is...
En dan w88 op de benchmarks van de verschillende chipsets,
en zoek dan fff op internet...

Maar zonder dat ik verstand heb van de chipsets zou ik gaan voor SIS 645 mobo met pc2700 1gig ddr ram...

Waar heb jij je info allemaal vandaan voor je first post?

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:47

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA -> PMG

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:03

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 18 oktober 2001 00:03 schreef MRic3 het volgende:
leuke first post...

...

Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar het is natuurlijk niet zo dat iedereen die nieuw op GoT komt niks van computers weet :D Veel mensen (including me) hebben al sinds half jaren '80 ervaring met computers als ze op GoT registreren ;)

En op heel Internet ligt de info voor het oprapen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 oktober 2001 00:03 schreef MRic3 het volgende:
leuke first post...

...

Waar ik die info vandaan heb? Wat dacht je van www.tweakers.net |:(

En inderdaad Exirion, ik heb al ervaring met computers sinds het Commodore tijdperk. Eigenlijk sinds Philips videopac 2000 systeem, dat was een console maar hij was wel kleiner dan de XBOX >:)

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-08 07:43

MRic3

Of praat ik weer poep?

Ja, dat was geen offense maar meer nieuwsgierigheid. Ik weet dat heel internet vol ligt met info maar ik was gewoon benieuwd of jij nog meer op een specifieke site kwam anders dan tweakers of heb jij nooit (inter)actief op 1 bepaalde site rondgehangen?

Verder heb ik het ook meegemaakt die Videopack 2000 (dat was toch echt een spelcomputer), een Philips P2000T :S:S:S en natuurlijk de commodore vic 20 en 64 :):):). Dat waren gouden tijden... Toen kwam voor mij drank feest en vrouwen en ging alle het computer gebeuren op de 10e plaats.. ben pas 5 jaar geleden langzaam aan weer begonnen. en leer elke dag nog....

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 09:42

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

RDRAM zal beter zijn voor u doordat het een erg grote bandbreedte biedt. Als je vooral zo'n zaken als decoderen en encoderen van video-beelden, dan is de P4 inderdaad een geschikte keuze: die heeft immers een erg hoge FSB en dat helpt in die specifieke zaak wel veel.

De NorthWood komt pas begin 2002 uit, dus je zal zowieso wel even moeten wachten. Je kan je ook informeren naar RDRAM1066: die zou, dacht ik, ook moeten aankomen en zal je zeker nog een stapje vooruit helpen.

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

Pagina: 1