In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Maar zonder extra snelheid. NVidia kennende zullen ze een kaart uitbrengen die alleen maar op een hogere kloksnelheid zal lopen (zie TNT vs TNT2 en Gef1 vs Gef2) en deze tot Geforce4 dopen.Op woensdag 17 oktober 2001 23:25 schreef biobak het volgende:
Euh, ik denk dat er nog een GF3 komt die gelijkwaardig is aan de GF3 uit de Xbox (met extra shader, pipelines of weet ik veel wat)
Maar is er al iets bekend daarover? Is er eigenlijk een roadmap van Nvidia?
Verwijderd
Verder zal het wel weer een nieuwe geforce worden met een hogere clocksnelheid, meer en sneller geheugen en een paar nieuwe grafische effecten.
Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is...
zoals? displacement mapping en subvision surfaces (trueform)? vind ik niet echt boeiende ontwikkelingen.Op woensdag 17 oktober 2001 23:28 schreef Alfa_V6_Savali_Man het volgende:
Ik meen zelfs dat de Ti500 al gelijk is aan de Xbox, maar dit weet ik niet zeker.
Verder zal het wel weer een nieuwe geforce worden met een hogere clocksnelheid, meer en sneller geheugen en een paar nieuwe grafische effecten.
dus dat zal niet gebeuren, voor echte vernieuwingen van de nVidia moet je net als voor de volgende ATi kaart (ontwikkeld door ArtX team, dit team werkte paralel aan de mensen van de R 8500 aan de R300) tot voorjaar moet wachten.
"mogelijk" nog een BB kaart, een Matrox kaart en een PowerVR kaart.
De mensjes van S3 of hoe ze ook heten hebben ook een projectje lopen, maar die staat ook pas voor volgend jaar lente gepland.
tot zover alle geruchten over WIE er ongeveer Wanneer met de nieuwe generatie komt
Breek je nek voorzichtig
Maar dan komt dus waarschijnlijk de Geforce4... en die is waarschijnlijk alleen (veel) sneller dan de Geforce3.Op woensdag 17 oktober 2001 23:34 schreef The_PyroPath het volgende:
dus dat zal niet gebeuren, voor echte vernieuwingen van de nVidia moet je [...] tot voorjaar moet wachten.
Breek je nek voorzichtig
Misschien heeft ie dan wel wat 3dfx technieken aan boord, aangezien 3dfx opgekocht is, zoals echte 4x FSAA en motion blur. Wie weet wel SLIOp woensdag 17 oktober 2001 23:36 schreef Lordy79 het volgende:
[..]
Maar dan komt dus waarschijnlijk de Geforce4... en die is waarschijnlijk alleen (veel) sneller dan de Geforce3.
ik snap niet waarom er zo vaak nieuwe features worden ontwikkeld, aangezien T&L nu ongeveer gemeengoed wordt en het nog minimaal een jaar duurt voordat de huidige shaders (zoals pixel-shader) breed worden toegepast.Op woensdag 17 oktober 2001 23:38 schreef The_PyroPath het volgende:
Neej Geforce 4 zal een nieuwe generatie worden, daar houd nVidia zich aardig aan, dus nieuwe features erin ipv alleen een verhoogde klok
Ik heb begrepen dat NVidia altijd falikant tegen SLI was... maar ja, tijden veranderen en de neus gaat nu misschien wel een andere kant op.Op woensdag 17 oktober 2001 23:40 schreef biobak het volgende:
[..]
Misschien heeft ie dan wel wat 3dfx technieken aan boord, aangezien 3dfx opgekocht is, zoals echte 4x FSAA en motion blur. Wie weet wel SLITegen die tijd zijn we ook alweer toe aan AGP 8x.
Van mij hoeven extra techs ook niet zo.. maak die klok maar eens wat sneller zodat er meer driehoekjes getekend kunnen worden. Volgens mij is dat de beste manier om de beeldkwaliteit te laten stijgen.
Die shrink, hogere core en memsnelheid, evt. pipelinetje erbij, verbeterde vertex en pixelengine en fsaa ala 3dfx;)
Embedded ram?
Ik weet het dus niet, nog geen geruchten gehoord, maar geef mij nou maar eerst eens Duke4ever Unreal2, SOF2, Madal of Honor en RTCW, voor ik daar weer in geinterreseerd ben
Niet op voorraad.
Verwijderd
Dan heb jij nog nooit displacement mapping gezien.Op woensdag 17 oktober 2001 23:31 schreef Lordy79 het volgende:
[..]
zoals? displacement mapping en subvision surfaces (trueform)? vind ik niet echt boeiende ontwikkelingen.
Displacement mapping is echt geweldig. Met straat lengte's de beste techniek om oppervlakte bewerkingen te doen.
Lekker 2 videokaartjes van 1500 piek in je PCOp woensdag 17 oktober 2001 23:40 schreef biobak het volgende:
[..]
Misschien heeft ie dan wel wat 3dfx technieken aan boord, aangezien 3dfx opgekocht is, zoals echte 4x FSAA en motion blur.Wie weet wel SLITegen die tijd zijn we ook alweer toe aan AGP 8x.
P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200
Heb het wel gezien maar het is niet iets dat een enorme stap voorwaarts is in realisme van games t.o.v. bijvoorbeeld een goede pixel-shader techniek. Maar goed, hierover valt natuurlijk te twisten.Op zaterdag 03 november 2001 23:24 schreef Slashhead het volgende:
[..]
Dan heb jij nog nooit displacement mapping gezien.
Displacement mapping is echt geweldig. Met straat lengte's de beste techniek om oppervlakte bewerkingen te doen.
Weet je toevallig welke nieuwe technieken in DirectX 9 worden gestopt?
Tenzij je bedoelt 2 chips op 1 plankje, zoals met de VSA-100 chips van 3dfx kan
Denk dat je met 2 Geforce4 chips en 128 MB geheugen op 1 plankje best een aardig kaartje krijgt
Verwijderd
Pixel shader technieken moet je niet verwarren met displacement mapping. Displacement mapping veranderd het werkelijke oppervlak van een polygon. Je moet het zien als de opvolging van bumpmapping.
DirectX 9
ik denk dat 128MB dan te weinig is, aangezien het videogeheugen bij SLI wordt gedeeld door de 2 chippies, dus 'slechts' 64MB per chip. Aangezien er bij zulke extreme kaarten ook extreme textures zullen worden gebruikt, is 64MB texturegeheugen te weinig denk ik.Op zaterdag 03 november 2001 23:29 schreef rb338 het volgende:
SLI lijkt me beetje onnuttig.
Tenzij je bedoelt 2 chips op 1 plankje, zoals met de VSA-100 chips van 3dfx kan
Denk dat je met 2 Geforce4 chips en 128 MB geheugen op 1 plankje best een aardig kaartje krijgt
I know, maar ik blijf erbij dat het weinig toegevoegde waarde heeft.Op zaterdag 03 november 2001 23:31 schreef Slashhead het volgende:
Pixel shader technieken moet je niet verwarren met displacement mapping. Displacement mapping veranderd het werkelijke oppervlak van een polygon. Je moet het zien als de opvolging van bumpmapping.
DirectX 9
Ik zal de url eens bekijken. Thanx a lot!
OK, maken we er 256 MB vanOp zaterdag 03 november 2001 23:31 schreef Lordy79 het volgende:
[..]
ik denk dat 128MB dan te weinig is, aangezien het videogeheugen bij SLI wordt gedeeld door de 2 chippies, dus 'slechts' 64MB per chip. Aangezien er bij zulke extreme kaarten ook extreme textures zullen worden gebruikt, is 64MB texturegeheugen te weinig denk ik.
Denk dat ie best wel aardig duur zal worden dan..whehe
256MB DDR -> 100 piek winkelverkoop... dus valt wel meeOp zaterdag 03 november 2001 23:32 schreef rb338 het volgende:
[..]
OK, maken we er 256 MB van
Denk dat ie best wel aardig duur zal worden dan..whehe
Verwijderd
juist als je realistische rendering wilt kun je niet om displacement mapping heen. Het voordeel van displacement mapping is dat elke lichtval precies goed wordt geprojecteerd. Ook kan men veel grotere structuren maken in reliëf. Ik snap niet hoe je kunt zeggen dat het niks toevoegd.Op zaterdag 03 november 2001 23:32 schreef Lordy79 het volgende:
[..]
I know, maar ik blijf erbij dat het weinig toegevoegde waarde heeft.
ik bedoel weinig toegevoegde waarde , niet niks
Ja maar dan ook nog eens die 2 Geforce4 chippies.Op zaterdag 03 november 2001 23:35 schreef Lordy79 het volgende:
[..]
256MB DDR -> 100 piek winkelverkoop... dus valt wel mee
Ding zal dan goed 2000 piek kunnen kosten, met alles erop en eraan.
Ik zei dat het weinig toevoegt. Maar goed.. ik wil gewoon teveel te snel. Eigenlijk moet ik dat niet willen daar mijn broodwinning afhangt van hardwareverkoop dus wat mij betreft mogen de stapjes wel klein zijnOp zaterdag 03 november 2001 23:36 schreef Slashhead het volgende:
Ik snap niet hoe je kunt zeggen dat het niks toevoegt.
Verder vind ik het jammer dat al die nieuwe technieken nauwelijks worden toegepast in games.
die DDR chippies die op die videokaarten gaan zijn wel iest duurder dan de gewone DDR chippies die je op een reepje koopt: de DDR chippies op deze kaarten hebben veel betere latencies en timings.Op zaterdag 03 november 2001 23:37 schreef rb338 het volgende:
[..]
Ja maar dan ook nog eens die 2 Geforce4 chippies.
Ding zal dan goed 2000 piek kunnen kosten, met alles erop en eraan.
ik had ergens ook gelezen dat het duurste van de huidige kaarten ook het geheugen was, de GPU zelf was dan nog relatief goedkoop...
tja het zou kunnen dat ze dan die 32mb versie kunstmatig hoog houden in prijs omdat die anders teveel zou concureren met de MX reeks ('t is maar een theorie)Op zaterdag 03 november 2001 23:48 schreef Lordy79 het volgende:
raar is dat dan... want een Geforce2 GTS 32MB kost nauwelijks minder dan een Geforce2 GTS 64MB..
[EDIT] Wat bomberman zegt is natuurlijk ook waar: het geheugen wat gebruikt wordt word natuurlijk steeds goedkoper.