Toon posts:

Hulp gevraag bij geluids instellingen Power DVD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik de Audio settings van Power DVD (versie 3) het beste instellen?

Ik kan bij de audio output kiezen tussen:
-Wave Out
-Direct Sound
-SPDIF output (niet aangesloten dus valt sowieso af)
-Output naar 4 luidsprekers
-Output naar 6 luidsprekers

Verder kan ik bij Wave Out nog kiezen voor:
-Dolby Surround
Bij Direct Sound voor:
-A3D
-Direct Sound 3D
-Dolby Surround.

Ik heb mijn Accoustic Edge geluidskaart via de analoge uitgangen aangesloten op de analoge ingangen van mijn Dolby Pro Logic stereo. Deze heeft een een 5.0 (front, rear, center) speaker opstelling. De geluids kaart staat op 5.0 en waar moet ik Power DVD opzetten?

Verwijderd

Topicstarter
Gebruikt er hier niemand Power DVD en heeft niemand analoge surround speakers op z'n 5.1 geluidskaart aan gesloten. Kom op zeg help me aub even. :)

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-02 22:29
Ik heb bij een vriend van me powerdvd geinstalleerd op zijn pctje met sb live player 5.1 en analoge uitgangen en bij hem werkte het alleen maar goed als je koos voor DirectSound. En dan met de geluidskaart software aangeven dat je film gaat kijken (Bij Creative software gaat dan pas de AC3 decodering werken en hoor je ook een centerspeaker).

Hoe het met jouw kaart werkt weet ik dus niet precies, maar kies in PowerDVD iig voor DirectSound en probeer eens wat uit... :)

https://www.strava.com/athletes/10490675

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
ik zou zeggen, zet de Matrix er in ga naar de heli scene en probeer es wat :)

...

• Elissen
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-02 19:59
Als je meerdere kabels tussen je geluidskaart en reciever hebt zitten (1 voor, 1 achter, 1 center/sub) kan je voor output naar 6 speakers kiezen. Zet dan onderin het venster ook een vinkje bij 'decode' oid. Op deze manier decodeert PowerDVD het AC3 geluid en stuurt deze apart naar je reciever. Dit kan uiteraard ook met 2 kabels (1 voor, 1 achter. Kies dan voor 4 speakers)
Als je 1 kabel er tussen hebt zitten kan je (denk ik) het beste voor Direct Sound kiezen en je geluidskaart op Dolby Pro Logic zetten. Op deze manier zal je geluidskaart een Dolby Pro Logic (ook wel Dolby Surround genoemd/verwart met) naar je reciever sturen.

• technopeuter
  • Laatst online: 08-03 19:10
Er is hierop maar een antwoord mogelijk van een AE bezitter....

RTFM |:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(

oftewel netjes vertaald
lees het boekje eens wat je bij je AE hebt gekregen of kijk eens in zijn uitgebreide helpfuncties (boekje staat ook in pdf bij alle installatiefiles of op je cd.

Omdat ik erg enthaisiast ben over deze o zo geweldige geluidskaart zal ik even duidelijk maken welke functies deze kaart allemaal ondersteund.

Ik ga er vanuit dat jouw versterker een 5.0 ingang heeft. dus dat jij bij de luidsprekertest van de AE alle luidsprekers verschillend kunt aansturen. In deze mode gebruik je dus GEEN Dolby prologic van je versterker. Dat gebeurd pas als je alleen maar een stereosignaal invoert.
Je gebruikt de geluidskaart en P-DVD als Dolby Digital decoder.

Goed ik ga in mijn tweede verhaaltje dieper in op de mogelijkheden van de AE

diskeltische lurker

• technopeuter
Goed, de AE heeft meerdere mogelijkheden om geluid aan jou te laten horen. Eerst gaan we kijken wat de kaart doet bij de verschillende instellingen van PowerDVD.

-Wave Out
2 kanaals geluid, Als je AE op 2 speakermode staat kun je je Dolby prologic versterker gebruiken om de extra info uit de twee kanalen te halen, is een slechte optie.
Staat je AE op 5.0 (en je versterker dus ook!) dan zorgt het speciale en geroemde Q-soundalgorithme ervoor dat je toch 5.0 hoort ondanks dat er maar twee kanalen worden aangeboden. Dit algorithme baseert zijn plaatsingsinfo niet alleen uit de prologic info die in het geluid zit maar op veel meer factoren en dat maakt deze mode zeer bijzonder. Soms zelfs zo indrukwekkend en sfeervol dat je haast zou vergeten dat het geen Dolby Digital is, Deze mode gebruik je ook als je muziek via 5.0 luidsprekers wilt horen.
Ook bijzonder aan deze mode is het gebruik van het volledige freq.spectrum voor de achterkanalen.
Deze mode is extra handig bij het kijken van...DIVX!!! Je stereoDIVX-jes worden gemixed naar 5.0!en dat klinkt subliem Kortom ik zeg dan altijd Lang leve de Q-soundalgorithmes, ze hebben werkelijk iets bijzonders gemaakt!

Alle 2kanaals geluidsmodes die hieronder staan zijn verder niet echt super interessant voor jou ze maken gebruik van bijv. de A3d functies van je geluidskaart of ze voegen en surroundeffect aan de twee kanalen toe

-Direct Sound
Verder kan ik bij Wave Out nog kiezen voor:
-Dolby Surround
Bij Direct Sound voor:
-A3D
-Direct Sound 3D
-Dolby Surround.

Dan wordt het weer interessant
-SPDIF output (niet aangesloten dus valt sowieso af)
OK
-Output naar 4 luidsprekers
gebruik de onderste maar!
-Output naar 6 luidsprekers
Tja nu heb je gewoon 6 kanaals geluid, dus met 5 Ls en Sub. De software van PowerDVD decodeert de Dolby Digital kanalen en stuurd het naar je geluidskaart. Dit is de beste modus voor het bekijken van DVD's (naast Q-sound, zie hierboven)
De geluidskaart heeft dan vele mogelijkheden. Daar ga ik dus nu even verder op in.

diskeltische lurker

• technopeuter
Stel je de AE in op 4/5.0/5.1 dan heb je gewoon Dolby digital. Bij 5.1 heb je ook nog de mogelijkheid van DVD-SSM
Hierbij worden meer lage tonen naar de Subwoofer gestuurd en worden de gewone speakers wat ontlast. speciaal is dit ideaal bij satelites.

Stel je de AE in op 2 Luidsprekers of Koptelefoon dan kan hij via Q-soundalgortithmes het aangeboden 5.1 signaal downmixen met de nodige effecten naar 2 LS of koptelefoon. Als je je LS goed hebt opgesteld klinkt dit erg goed, door truckjes lijkt het geluid ook van achteren te komen.

Goed dit was het dan, vragen? stel ze maar. Ben altijd bereid ze te beantwoorden.

diskeltische lurker

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je zeer gepassioneerde betoog voor de AE. Ik ben blij dat ik medestanders heb die deze kaart ook fantastisch vinden. Qsound klinkt inderdaad supper bij muziek en Dixv.

Om terug te komen op mijn vraag, dan zou wave een goede oplossing zijn omdat Qsound er dan voor zorgt, dat ik 5.0 geluid krijg. Maar als ik Power DVD op 6kanaals zet(de tweede interressante mogelijkheid), dan mis ik dus het geluid van de sub. Ik neem aan dat mijn geluidskaart dit normaal gesproken compenseert door in de 5.0 stand de lage tonen naar de front speakers te sturen. Maar doet hij dit ook als hij een 6 kanaals signaal van Power DVD binnen krijgt. Of gaan de lage tonen dan verloren?

• technopeuter
Jij leest echt niet!

RTFM |:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(

zielig hoor en erg lui....

5.0 Speakers
(PSC705/PSC706 Only)

This setting will give you the best listening experience if you have a 4 speaker setup (stereo front left and right and rear/surround left and right speakers) to which you have added a separate center speaker (such as the one included with the Philips PSC707 ). This mode compensates for the speaker system not having an LFE input when Dolby Digital encoded DVDs are played with the DVD player in 5.1 speaker mode.

In this mode the sound cards LFE output is turned off and the LFE content from Dolby Digital encoded DVDs is mixed into the other sound card outputs. For proper operation the center speaker input plug must be wired using a 3.5 mm stereo plug as follows:

Plug tip (typically designated as left channel connection) - Center Speaker Signal Input

Plug ring - (typically designated as right channel connection) - Open

Plug base barrel - (typically designated as ground connection) - Center Speaker Ground Input

The effect of this mode will vary with DVD material and is often very subtle. To check for proper operation click on the LFE button in the speaker test. You should hear sound out of the 4 channel surround speaker systems satellite speakers and subwoofer even though the subwoofer has no LFE input connector.

Note: If your are using the analog CD IN port select the "CD" from the Apply Reverb/QMSS/QXpander to External Input Source pull down tab in order to enable the rear speaker outputs.

diskeltische lurker

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 oktober 2001 20:10 schreef technopeuter het volgende:
Jij leest echt niet!
RTFM |:(|:(|:( enz.
Sorry je hebt helemaal gelijk. Ik had net het boekje er bij gepakt en toen kwam jij met zo'n shitload aan relevante informatie aanzeten dat ik daar mee aan de slag gegaan ben en niet meer in de manual heb gekeken.

Ik schaam me diep, maar ik weet nu wel hoe ik de boel in moet stellen. Mijn dank is dus enorm!! (Serieus hoor!). Oprecht bedankt voor je hulp alleen vind ik je aanpak iet wat agressief. Maar je hebt je punt wel duidelijk gemaakt.
Greetz! :)
Pagina: 1