_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||
De menuutjes hebben bij mij bij de submenu's een spacing van ongeveer 4 a 5 pixels. Moeten ze tegen elkaar aan zitten?
Ook is het eerste menuutje even 'groot' daarna laadt ie de exacte breedte alsmede de icoontjes en past het meteen aan.
Mooie stijl trouwens
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
En voor de volledigheid, welke browser??
Enne bedankt voor het compliment
wat probleempjes,
- bij eerste laden komt de menubar zo'n 5px van de left en top af te staan, echter bij de eerste onmouseover springt hij wel naar de linkerbovenhoek.
- er gebeurt niks (behalve eerste verspringen bij onmouseover, moet hij uitklappen?)
- de laatste optie 'Links' valt onder het blauwe vlak in een corps ongeveer de helft van de rest, wel geel maar dus onleesbaar op een witte ondergrond
mac/msie5
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
werkt goed in ie6 op winMEOp woensdag 17 oktober 2001 23:19 schreef ColdFusion het volgende:
Nee dit is geen sitecheck. Ik heb voor onze site een dhtml menu gemaakt. Maar nu blijkt dus dat ie in IE5.5 goed weergegeven wordt en in IE6 niet. De submenu's vallen veels te laag uit. Kunnen mensen misschien kijken wat hun bevindingen zijn en eventueel een oplossing aandragen??
Alvast super bedankt!
http://www.teamcoldfusion.nl/Menu/Menu.htm
doh, dat zei die ook, maar nie in ie6....Op donderdag 18 oktober 2001 08:32 schreef r0bert het volgende:
Werkt prima in WinME/Win2k met IE 5.5
als je btw nog vette dhtml menu`s wilt checken [met browsercheck] ff naar www.dhtmlcentral.com gaan
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
disjfa:
als je btw nog vette dhtml menu`s wilt checken [met browsercheck] ff naar www.dhtmlcentral.com gaan
hij zegt toch dat-ie zijn eigen menu gewoon voor elkaar wil krijgen?
ColdFusion >
niet echt handig, je source scramblen als je geholpen wilt worden
En in NS6.1 doet-ie helemaal bar weinig. Als je NS6+ (of Mozilla 0.93+) als uitgangspunt gebruikt, en je krijgt het werkend, werk het in IE 5.5 en IE6 ook. En unscramble je source.
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Mooi menu verder, mijn complimenten!
Browser: ie6
Hoe dan ook, waarom gooi je niet alle icons in 1 plaatje en zet je het juiste icon op de juiste plaats mbv. clipping en panning? Scheelt een hoop laadtijd.
[ specs ] [ Tweaker gallery ]
Okee sommige mensen hebben dus idd dezelfde ervaringen die ik al had gehoord. Dat in het menu projecten, de submenu's steeds lager uitklappen.
En over het kopje links: dat is gewoon een link, daar klapt geen menu uit, hetzelfde geldt voor Home en Dutch Power Cows.
Code unscrambelen? Ik heb het menu gemaakt met Web Menu Builder, die maakt twee javascript bestanden aan. In de html staat alleen dus een link naar die javascript bestanden. Als je wilt kun je die gewoon downloaden en met een javascript editor bekijken.
Iemand enig idee waardoor mijn problemen komen? En nog beter natuurlijk, hoe ik ze op moet lossen.
Klopt:)Op donderdag 18 oktober 2001 09:54 schreef Explore het volgende:
't Kan aan mij liggen, maar het lijkt er op alsof dat menu is gemaakt met de Web Menu Builder van Visionary Technologies. Is ColdFusion daar CEO van?
Hoe dan ook, waarom gooi je niet alle icons in 1 plaatje en zet je het juiste icon op de juiste plaats mbv. clipping en panning? Scheelt een hoop laadtijd.
Enne, ja dat zou kunnen idd. Maar eerst wil ik graag even dat mn menu het overal goed doet...
Hmm dat is wel vaag. Je bedoelt de blauwe menubar?Op donderdag 18 oktober 2001 02:12 schreef RM-rf het volgende:
hmm, ik geloof dattie het in mijn msie niet echt goed doet:
wat probleempjes,
- bij eerste laden komt de menubar zo'n 5px van de left en top af te staan, echter bij de eerste onmouseover springt hij wel naar de linkerbovenhoek.
Ja waar pijltjes naast de tekst staan, moet idd een submenuutje uitklappen.- er gebeurt niks (behalve eerste verspringen bij onmouseover, moet hij uitklappen?)
Zie mijn reply een paar posts hiervoor.- de laatste optie 'Links' valt onder het blauwe vlak in een corps ongeveer de helft van de rest, wel geel maar dus onleesbaar op een witte ondergrond
1
2
3
4
| wmb75 = {wmb76 : 1,wmb77 : 2,wmb78 : 'onmouseover',wmb79 : 'onclick',wmb80 : 'hand',wmb81 : 'arrow',wmb82 : 'move',wmb83 : 'text',wmb84 : 'hourglass',wmb85 : 'help',wmb86 : 'n-resize',wmb87 : 's-resize',wmb88 : 'e-resize',wmb89 : 'w-resize',wmb90 : 'ne-resize',wmb91 : 'nw-resize',wmb92 : 'se-resize',wmb93 : 'sw-resize',wmb94 : 1,wmb95 : 2,wmb96 : 3,wmb97: 4,wmb98 : 'left',wmb99 : 'right',wmb100 : 'center',wmb101 : 'top',wmb102 : 'bottom',wmb103 : 1,wmb104 : 2,wmb105 : 3,wmb106 : 4,wmb107 : 'end'};var wmb24 = new WmbBrowser();var wmb0 = [];var wmb55 = [];var wmb26 = new wmb109();var wmbMMStack = new wmb109();
function wmb71(id, type, x, y, isMoveable, bgimg, bgcolor, border, borderColor, borderLightColor, borderDarkColor) {var a = arguments;var i = 0;var m = new Menu(id, type, x, y);_wmbsetval(m, "isMoveable", isMoveable);_wmbsetval(m, "bgimg", bgimg);m.bgcolor = bgcolor;m.border = border;_wmbsetval(m, "borderColor", borderColor);_wmbsetval(m, "borderLightColor", borderLightColor);_wmbsetval(m, "borderDarkColor", borderDarkColor);return m;};function Menu(id, type, x, y) {this.id = id || 'submenu' + Menu.idcount++;this.type = type;this.x = x;this.y = y;this.items = [];this.ancestor = this;Menu.menus[Menu.menus.length]=this;
Menu.menusbyid[this.id]=this;this.isMoveable = false;this.bgimg = null;this.bgcolor = '#cccccc';this.border = 2;this.borderColor=null;this.borderLightColor = '#eeeeee';this.borderDarkColor = '#aaaaaa';this.roimg = null;};Menu.voidgif="void.gif";Menu.menus=[];Menu.menusbyid=[];Menu.idcount=0;Menu.oldonload=document.onload;Menu.shortonload=false;Menu.onload=function() {if (Menu.shortonload) return;Menu.shortonload = true;for (i = 0; i < Menu.menus.length; i++) {menu = Menu.menus[i];if (menu.ancestor == menu) menu.write();};if (wmb24.wmb25) {document.captureEvents(Event.CLICK);document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);
};if (document.onmousedown) {wmb26.wmb46(document.onmousedown);} |
deze code ga ik niet lezen. En dan kan ik je niet helpen. That's my point
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Ja en wat kan ik daaraan doen? Dat doet dat programma zelf hoor, ik heb nix zelf gescrambled...Op donderdag 18 oktober 2001 10:42 schreef drm het volgende:
snippet
deze code ga ik niet lezen. En dan kan ik je niet helpen. That's my point
Helemaal nix??Op donderdag 18 oktober 2001 11:20 schreef mot het volgende:
opera / debian
nix.
Nou, ik zeg niet dat je er wat aan moet doen, en ik bedoelde ook niet te trollen ofzoOp donderdag 18 oktober 2001 11:26 schreef ColdFusion het volgende:
[..]
Ja en wat kan ik daaraan doen? Dat doet dat programma zelf hoor, ik heb nix zelf gescrambled...
Ik dacht dat je het zelf geschreven had; my bad
~ Gottfried Leibniz
Okee misverstandjeOp donderdag 18 oktober 2001 13:16 schreef drm het volgende:
[..]
Nou, ik zeg niet dat je er wat aan moet doen, en ik bedoelde ook niet te trollen ofzo, maar ik kan je niet helpen met die code.
Ik dacht dat je het zelf geschreven had; my bad
Hoe kan ik iets van een browsercheck inbouwen, zodat ie bij browsers waarbij ie niet soepel werkt een ander menu inlaadt?
if this.ie4 then {}
if this.mac then {}
if this.ns6 then {}
and so on......
gewoon ff wat voorbeeltjes bekijken en dan zelf vanuit je hoofd overtikken
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
En enig idee wat ik beste kan veranderen zodat ie op de betreffende browsers werkt?
ehm, dan moet je wel dat koppie gebruiken:Op donderdag 18 oktober 2001 14:49 schreef disjfa het volgende:
dan zet je in je javascript
if this.ie4 then {}
if this.mac then {}
if this.ns6 then {}
and so on......
gewoon ff wat voorbeeltjes bekijken en dan zelf vanuit je hoofd overtikken
de truc is een browserchecker, en nee checken op this.ie is dat nog niet, eerst moet je ook values zetten
bv.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| function browserChecker() {
this.ie =(document.all)?true:false
this.ns4 =(document.layers)?true:false
return this
}
is = new browserChecker()
if (is.ns4)
{
// netscape 4 code
} else (is.ie){
// ie code
} |
zoiets is de basics, je kunt natuurlijk de search hier gebruiken f van google om uitgebreidere browsercheckers te vinden
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
http://javascript.internet.com/user-details/
Verwijderd
Techpost aan het scoren
Snap niet helemaal waarom dit topic omhoog wordt geschopt...
* Woudloper moet ook niet tussendoor gaan ouwe hoeren hè, dan zie je wat ervan komt, is iemand anders alweer veel eerder
Dit topic is gesloten.
![]()