Aanschaf nieuwe speakerboxen: JBL LX-40?

Pagina: 1
Acties:
  • 542 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-03 21:02

TB

pompiedom

Topicstarter
Hallo dan!

Wie heeft er ervaring met de JBL LX-40. Ik kan er voor een zacht prijsje (nieuw) aan komen...
Afbeeldingslocatie: http://www.hear.nl/classifieds/upload/5087.jpg

Ik ga binnenkort luisteren, maar wilde jullie mening toch ook graag weten ;)

bvhd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 510

spiekerboks is op z'n tukkers een spijkerbroek. :D dacht ik meld het even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Volgens mij klinkt dat ding net zo als een getweakte
"speakerbox" (kom je uit belgië?) bij een midisetje, alleen komt hij dan wat lager en kan wat meer vermogen vangen.

Zal wel gericht zijn op de bass freak. Veel bass en "acceptabele mid + trelbe" voor een laag prijsje :)
Waarom zijn die speakers eN OOK DE MX SERIE niet op de site van JBL te vinden? Echt irriterend.

Die onderste ronde schijf, krijg je die er btw. ook bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

ik heb die JBL-LX2001 gevallen en de zijn echt :9~

die boxjes die jij wil ken ik niet

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
Gezien de normale nieuwprijs (1400 piek per set), lijken het mij redelijk goede speakerboxen.

Speakerboxen is trouwens de volledige benaming voor de speaker en de box. Als je "boxen" zegt, bedoel je in feite alleen de behuizing, zonder de drivers (speakers).
Misschien een beetje mierrenneuken, maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:08

Opa

Nu Multifocaal!

Keb JBL TLX-43 vloerstaanders van onbekend wattage aan 4 Ohm, tweeweg met basreflexpoort achter. 80 cm hoog. Pluggen zijn bananaplug ready, niet biwireable.
Was een aanbieding bij Staffhorst een jaar of twee geleden.

Ik vind ze wel lekker klinken, zeker gezien de korting die ik kreeg (van 500 voor 200 per stuk meen ik).
Weet iemand of je aan de hand van het serienummer iets er over kan vinden? De JBL site zwijgt in alle talen over dit model.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05 12:43
Dit was een prima serie van JBL (een jaar of 4/5 oud). De LX20 is prima getest in div. bladen, en JBL is erg goed in het bouwen van speaker van dit "tussenformaat" als de LX40. Ik zou er (nieuw) max. 400 voor betalen.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ik heb de JBL LX2. Lijken op deze alleen dan kleiner. Ben er blij mee :) Wel veel laag maar daar hou ik van.

PS Kan je met ons delen waar je ze goedkoop kan krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
Ik heb ze al gekocht! (eerst beluistert natuurlijk). Prima all-round speakerboxen, alleen de hoge tonen worden soms wat agressief. En ze hebben een enorme geluidsdruk!

Ow ja, ik heb ze van 1400 voor 450 per set gekocht, dit was alleen een van de laatsten... Volgende week worden ze weer duurder, maar morgen zijn ze nog 450 per set.
http://hifihuis.hear.nl
Pagina: 1