Toon posts:

IBM, nou wel of niet kopen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan een IBM HDD kopen
60gieg 7200rpm

Nou is er alleen geen garantie :(

Alleen ik lees errug veel dat ze kapot gaan. Klopt dit?
En moet ik hem dan wel kopen?

Wat zou jij doen?

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Op woensdag 17 oktober 2001 22:59 schreef jordyb het volgende:
Ik kan een IBM HDD kopen
60gieg 7200rpm

Nou is er alleen geen garantie :(

Alleen ik lees errug veel dat ze kapot gaan. Klopt dit?
En moet ik hem dan wel kopen?

Wat zou jij doen?
Zolang het de 60gxp is (icxxxxx versie) heeft het een zelfde risico als een normale harde schijf om te crashen. Ofwel, het zal in normale omstandigheden niet crashen, echter is het geen garantie dat het NIET gebeurd.

En waarom zou je geen garantie hebben? Hij is toch nog geen 3 jr oud?

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

ik heb zo'n schijf vandaag gekrregen, en tot nu toe is ie wel goed :)
ik zou hem iig wel kopen :)

Verwijderd

Gewoon kopen! Als die schijven het gaan begeven, kun je dat van tevoren al horen, ik iig pas geleden wel. Hoorde laatst een vreemd geluid, bleken mn 2 IBM 75GXP broertjes van 30gb overleden die aan het stripen waren :( Maar gelukkig nog wel mn data eraf kunnen halen, en dankzij de 3 jaar garantie heb ik weer 2 nieuwe schijven. Toch jammer dat ze die 30gb's nog hadden, een 40gb'tje had ook geen kwaad gekund >:)

• DR
  • Niet online

DR

Op donderdag 18 oktober 2001 00:56 schreef dabubski het volgende:
Gewoon kopen! Als die schijven het gaan begeven, kun je dat van tevoren al horen, ik iig pas geleden wel. Hoorde laatst een vreemd geluid, bleken mn 2 IBM 75GXP broertjes van 30gb overleden die aan het stripen waren :( Maar gelukkig nog wel mn data eraf kunnen halen, en dankzij de 3 jaar garantie heb ik weer 2 nieuwe schijven. Toch jammer dat ze die 30gb's nog hadden, een 40gb'tje had ook geen kwaad gekund >:)
jammer voor je ;)
mijn 45gb serie werd vervangen voor de 60gb :)

bij mij is er ooit een 2x45gb stripe gecrasht :(
en geen backup

Verwijderd

alleen voor een heel laag prijsje misschien, ik zou anders nooit ibm kopen.

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Ik zou dat schijffie zeker kopen.... Een vriend van mij heeft zo'n ding en hij is snel en stil en hij draait al een half jaar... ofzoiets :)

Systeem | Strava

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 oktober 2001 00:46 schreef 456 het volgende:
En waarom zou je geen garantie hebben? Hij is toch nog geen 3 jr oud?
Uhmmm.

Gestolen Waren????

Een schijfje kost 250,-
Pricewatch 427,-

Maar mijn pa betaald en dat worden dan meteen 2 schijfen.
En ja als ze na een jaartje ermee ophouden.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:11
Op donderdag 18 oktober 2001 07:07 schreef jordyb het volgende:

[..]

Uhmmm.

Gestolen Waren????

Een schijfje kost 250,-
Pricewatch 427,-

Maar mijn pa betaald en dat worden dan meteen 2 schijfen.
En ja als ze na een jaartje ermee ophouden.
gejat?

dan heb je alsnog wel garantie...

alleen niet via de winkel (DUH!), maar via IBM zelf...

dus als je een prob. hebt, moey je contact zoeken met IBM...

• DR
  • Niet online

DR

Op donderdag 18 oktober 2001 07:23 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

gejat?

dan heb je alsnog wel garantie...

alleen niet via de winkel (DUH!), maar via IBM zelf...

dus als je een prob. hebt, moey je contact zoeken met IBM...
tenzij die serienummers geregistreerd staan, vlgns ben heb je dan best wel een probleem....

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 oktober 2001 08:04 schreef DR het volgende:

[..]

tenzij die serienummers geregistreerd staan, vlgns ben heb je dan best wel een probleem....
Daarom.

Ik wil dat risico gewoon niet nemen.
Daarom wil ik wel een beetje zeker weten of ze wel blijven leven.
Anders is het weggegooit geld.

En ik zag in de search dat er aardig wat problemen zijn.

Dus vraag ik het zo maar even.

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-04 22:00
heb zelf een 40 GB 7200RPM doet het nog goed heb hem nu 2 á 3 weken met een 80x80mm fan eronder en hij word 31C graden.

dus volgens mij nog wel lekker alleen hoorde ik hem pas bij het opstarten een keer tikken :(

maar we merken het wel.

• zyberteq
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04 15:35

zyberteq

nou, dat dus

dus als mijn Maxtor 15gieg kaduuk gaat kan ik hem laten vervangen door Maxtor dankzij de garantie ook al heb ik hem niet via een winkel??? (maar wel nieuw destijds)

want dat zou enorm schelen :P

o ja die Maxtor is al weer een jaar oud en ik heb hem echt heel errug nodig

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
hier 2x 60gxp 40GB draait nu +- 70 dagen aan een stuk. 24/7 dus. (raid1; mirroring)

gaan nog als de brandweer kan alleen geen geluidjes horen want server staat bij de mannen van 2fast->trueserver->telecity?

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Op donderdag 18 oktober 2001 08:45 schreef juanp het volgende:
heb zelf een 40 GB 7200RPM doet het nog goed heb hem nu 2 á 3 weken met een 80x80mm fan eronder en hij word 31C graden.

dus volgens mij nog wel lekker alleen hoorde ik hem pas bij het opstarten een keer tikken :(

maar we merken het wel.
Dan zou ik als ik jou was als de sodemieter gan backuppen. Ik was ook zo van 'och, wat maakt die ene tik nu uit, hij werkt nu toch weer'. Totdat hij op een gegeven moment HELEMAAL geen geluid meer maakte...

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Ach ik denk niet dat ze de serie nummers ergens bijhouden (of ze nou wel of niet gejat zijn).

Ik zou 'm kopen, mits het originele zakje erbij zit en dicht zit.
Anders zou ik het niet doen, kan je namelijk van een andere HD het zakje meekrijgen en dan krijg je dus GEEN garantie.

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 10:46 Dacht TP70 aka Georgio het volgende:
Ach ik denk niet dat ze de serie nummers ergens bijhouden (of ze nou wel of niet gejat zijn).
Ga er maar heel rustig van uit van wel.

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Jongens, zijn we hier nou helemaal van de POT gesodemieterd. Iemand wil gestolen zooi gaan kopen en iedereen vindt dat gewoon best. Op heling staat 2 jaar :(:(:(.......

Jordyb, ik vind dat je even bij jezelf te raden moet gaan, door types als jij raakt deze maatschappij steeds verder verloederd. Iederen loopt altijd te k*nkeren over al die marokkanen etc die dingen jatten, maar de reden dat dit gebeurt dat zijn toch lui zoals jij die hun spullen gewoon kopen. Geen steler zonder heler......

Maar je zal nog jong zijn en het nog niet zo zien, ik moet toegeven, ik heb in mijn jonge jaren ook nog weleens een harde schijf gekocht (500 meg voor 200 gulden, was in die tijd een koopie) waar de herkomst toch uiterst dubieus van was. Maar daar heb ik achteraf een spijt van gehad....

Jordyb, ik hoop dat je eens goed nadenkt, en dan maar een iets kleinere hd koopt, maar wel legaal. Ik bedoel, voor 310 gulden heb je al de iets kleinere versie.

Maar om je vraag te beantwoorden: dit wordt allemaal heel goed bijgehouden, als je deze schijf opstuurt voor garantie kan je problemen verwachten, en dan bedoel ik niet alleen dat ze je schijf niet repareren

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Even het morele aspect daar gelaten.... Ik snap niet dat je er zo moeilijk overdoet. Die IBM HD is goedkoop en dubieus.. issie kapot, dan issie kapot. Dat is het risico wat je neemt natuurlijk.

Ik zelf koop nooit gebruikte HD's, laat staan gejatte HD's. Ik leg liever wat meer geld op tafel voor een HD die *en* 'zeker weten nieuw is' *en* waarbij de winkel goede service zal bieden.

Ik ben geen Maxtor fan maar ik denk dat mijn volgende HD gewoon een Maxtor wordt, das het enige merk IDE HD dat Mycom nu verkoopt .. en ik haal liever alles bij Mycom. Toppie service. Ik haal ook liever mijn HD's op dan dat ik ze met Tante Post laat brengen.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet genoeg

Iedereen bedankt

Topic kan gesloten worden.

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-04 22:37

Chop2000

Vroem

He das toevalig ik kan ze ook gestolen krijgen heb er 2 besteld ook die 60gyg 7200 rpm's hehe ik koop ze voor 200 piek >:)
ze schijnen goed te werken.

niks

• CXNeXo
  • Laatst online: 00:01

CXNeXo

This behavior is by design.

Als ik jou was zou ik zeker niet voor ibm gaan.
Mijn ibm dtla 307030 heeft het pcies 6 maanden uitgehouden, is nu kapot.
Ik heb hem net opgestuurd, krijg waarschijnlijk een nieuwe, maar ik ben wel gegevens kwijt.Had geen complete backup meer.

Ik hou het nu zelf alleen bij seagate, die heb ik nog nooit zien crashen.Heb er 3 schijven van, ook één die 6 jaar oud is, werkt als een zonnetje.

Ik had ook een ibm 2.1 gb, ook gecrashed met 3 bad sectors.
Kreeg hem niet meer aan de praat, low-level mocht ook niet baten.

Kortom: IBM komt er bij mij niet meer in!!! (<-- behalve die 60gb schijf die ik nu inruil krijg voor mijn overleden dtla'tje) >:)

MCSE on Windows 2003 & VMware Certified Professional

• Stropdas
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Op donderdag 18 oktober 2001 21:38 schreef Chop2000 het volgende:
He das toevalig ik kan ze ook gestolen krijgen heb er 2 besteld ook die 60gyg 7200 rpm's hehe ik koop ze voor 200 piek >:)
ze schijnen goed te werken.
Ik koop ze voor de helft van de winkelprijs (PCprive :D ) en in de winkel kost hij 450 :) En legaal

Dingen van de vrachtwagen vertrou ik niet, ben altijd bang dat er bad sectors opzitten :+

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

Hoe diep zijn we gezonken, om diefstal goed te keuren. Ik zit met verbijstering dit topic te lezen en er is op een enkeling na niemand die zoiets heeft van 'gestolen goed is uit den boze'. En je weet dat je ook als koper strafbaar bent, dat is normaal gesproken al zo wanneer je iets uit onwetendheid hebt gekocht wat gestolen is. Nu koop je iets waarvan je WEET dat het gestolen is. Ja, ik heb best wel gezien dat je werkloos bent, student MBI, maar maakt dat iets uit? Als je een duurdere schijf niet kan betalen, ga dan gewoon voor een kleinere schijf. Je kan me echt niet wijsmaken dat je als student zo'n ding nodig hebt. Koop lekker een 20 of 30 GB schijfje en oe daar je studieopstrachten mee. Straks heb je een baan en kan het je geen donder schelen hoeveel een schijf kost, dan verdien je tenminste geld.

Het zou me trouwens niets verbazen als er straks iemand aan de bel trekt, je gaat je op een link pad begeven!

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Op vrijdag 19 oktober 2001 10:03 schreef Yohanneman het volgende:
Iets waar ik het helemaal mee eens ben
Gelukkig dat er meer mensen zijn die er zo over denken, ik dacht al dat ik helemaal gek geworden was ofzo. Ik heb dit draadje ook met grote verbijstering zitten lezen. Tuurlijk is het aanlokkelijk om lekker goedkoop aan spullen te komen, maar than again, wat is dat beetje geld dat je uitspaart nou waard?

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 10:03 schreef Yohanneman het volgende:
Hoe diep zijn we gezonken, om diefstal goed te keuren.
...
Het zou me trouwens niets verbazen als er straks iemand aan de bel trekt, je gaat je op een link pad begeven!
Verbaasd het je? De reden waarom ik bijna nooit meer iets post hier is dat op tweakers.net sinds het begin al een 'middelbare scholiertjes' mentaliteit hangt. Wat ik daarme bedoel is dat hier veel mensen komen met een bepaalde instelling, en die ook nog eens een grote mond hebben in het verkondigen van hun mening. Hier wordt maar weer eens het 'vooroordeel' over 'hun' instelling tegenover heling bevestigd, maar je wilt ook niet weten hoeveel onzin op deze fora voor 'waar' wordt verkondigd, dat kant nog wal raakt. Vaak loopt het zo erg de spuigaten uit dat ik niet eens meer de moeite neem om te reageren, aangezien het verbeteren van alle 'quatsch' een hele a4 in beslag zou nemen.

Ik zou zeggen, doe wat ik doe: laat tweakers.net links liggen, of lees het alleen voor de redirects naar interessante news-postingen. Fora met mensen die meer verstand van zaken hebben, en een minder verrotte instelling hebben zijn te vinden op -tig andere plekken op het internet, met als mogelijk nadeel dat de voertaal dan engels is ipv. nederlands. Maar je kan het ook als voordeel zien :) (als je het nog niet goed kan, kan je er nog wat mee leren 8-) ).

• Stropdas
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Op vrijdag 19 oktober 2001 10:22 schreef LuCaS het volgende:

[..]

Gelukkig dat er meer mensen zijn die er zo over denken, ik dacht al dat ik helemaal gek geworden was ofzo. Ik heb dit draadje ook met grote verbijstering zitten lezen. Tuurlijk is het aanlokkelijk om lekker goedkoop aan spullen te komen, maar than again, wat is dat beetje geld dat je uitspaart nou waard?
Denk een beetje off-topic, maar gebruik jij software waarvan je weet dat je geen licentiegeld betaalt? En als je het niet kan betalen, dan gebruik je het toch niet? Wel zo eerlijk!

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

IP-Diefstal is inderdaad fout, maar diefstal van goederen gaat voor mij toch echt nog een stap erger. En er zijn niet voor niets regels om IP-diefstal te voorkomen (iig af te schrikken) hier op de fora... daarom mag er ook best opgetreden worden tegen mensen die over diefstal van goederen spreken.

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 10:34 schreef Stropdas het volgende:

[..]

Denk een beetje off-topic, maar gebruik jij software waarvan je weet dat je geen licentiegeld betaalt? En als je het niet kan betalen, dan gebruik je het toch niet? Wel zo eerlijk!
Dit geheel kan dan ook (terecht) worden doogetrokken naar (illegale) MP3-tjes
Pagina: 1